سطح بهداشت و نظافت با اسکرابر

سطح بهداشت و نظافت با اسکرابر

همه گیری اخیر Covid-19 توجه همه را به بهداشت فضا‌هایی که ما هر روزه سر‌وکار داریم معطوف کرده است. از آنجا که این یک مسئله بسیار مهم و بهداشتی است، نظافت کف از ضرورت زیادی دارد. مطمئن ترین راه حل نظافت با اسکرابر می باشد. سطوح کف مانند درها، دستگیره ها و … که بیشتر مورد استفاده و لمس قرار می گیرند، می توانند منبع باکتری و میکروب باشند. مکان های عمومی با رفت و آمد زیاد، مانند فروشگاه ها یا مراکز خرید، که روزانه صدها نفر در آن قدم می زنند بیشتر در معرض انواع آلودگی و بیماری ها قرار دارند. اسکرابر، همانطور که از نامش پیداست، دستگاهی است که برای شستشوی سریع و همچنین خشک کردن انواع کف ها، برای استفاده در محیط داخلی (به جز فرش، کف های چوبی طبیعی) استفاده می شود. وظیفه اصلی اسکرابر، نظافت عمیق و مکرر است، زیرا کف را شسته و بلافاصله آن را کاملاً خشک و تمیز می کند. به لطف تجهیزات نظافت صنعتی، می توان نظافت با اسکرابر را به یکی از بهداشتی ترین روش های نظافتی معرفی کرد.

شستشوی کف با دستگاه اسکرابر صنعتی
نظافت با اسکرابر سرنشین دار

چگونگی نظافت با اسکرابر کف

اسکرابر کف اتوماتیک عمدتا از دیسک های غلتکی یا برس (بسته به مدل یک تا چهار) تشکیل شده است و شامل یک موتور الکتریکی می باشد. دستگاه اسکرابر دارای دو مدل کابلی و زمین شوی باتری دار است و انواع آن ها از نظر نحوه هدایت شامل اسکرابر دستی و کفشوی سرنشین دار می باشد. سری سرنشین دار مجهز به یک صندلی برای نشستن اپراتور و یک فرمان برای هدایت کف شوی است. نظافت با اسکرابر دستی نیز با قرار گرفتن کاربر در پشت دستگاه و هدایت آن بصورت دستی انجام می گیرد.

اسکرابر های سرنشین دار مناسب برای محیط هایی با فضاهای وسیع و بزرگ هستند. در حالی که اسکرابر های دستی به دلیل جمع و جور بودن، برای فضاهای کوچک با محدوده کم مناسب تر هستند. در هر دو مدل، برس ها یا دیسک ها هنگام چرخش و تمیز کردن زمین با محلول آب و مواد شوینده پاشیده می شوند. سیستم بازیابی و مکش آب کثیف نیز در این دستگاه قرار دارد که همراه با تی خشک کن کار را تسهیل می کند و هیچ پسماندی روی زمین باقی نمی گذارد.

 

شستشوی سطوح کف با اسکرابر دستی صنعتی
نظافت و شستشوی با اسکرابر دستی

مزیت نظافت با دستگاه اسکرابر صنعتی

مهم ترین مزیت استفاده از اسکرابر، صرفه جویی در  بیش از نیمی از زمان نظافت است. این یک ویژگی قابل توجه است؛ خصوصاً اگر مجبور باشید مناطقی را که به وسعت چندین متر مربع است؛ و همچنین نمی توان آن ها را به روی عموم بست را تمیز کنید. بیایید تصور کنیم که یک راهرو تولیدی به طول ۳۰ متر فقط با استفاده از یک سطل و تی توسط کارکنان در طول روز نظافت شود. این در حالی است که در نظافت با اسکرابر ، عملکرد برس ها یا دیسک ها کاملاً مکانیزه است و برای شستشو و خشک شدن کل کف در مدت زمان بسیار کوتاه فقط یک عبور اسکرابر لازم است.

نکات مهم و مزایای خرید دستگاه اسکرابر

مزیت مهم دیگر ایمنی است، زیرا عبور ماشین بدون نیاز به بستن محل و هشدار های نظافتی انجام می شود. زیرا کف می تواند بلافاصله قابل راه رفتن و استفاده باشد، بنابراین از هرگونه لغزش و حوادث خطرناک جلوگیری می کند. مثال بارز آن راهرو های موجود در سوپرمارکت ها یا مراکز خرید است که نیاز به نظافت مکرر دارند.

نظافت با دستگاه اسکرابر سرنشین دار صنعتی
شستشوی کف با دستگاه اسکرابر سرنشین دار

عملیات نظافت با اسکرابر بسیار بی سر و صدا است و با کمترین صدای ممکن انجام می گیرد. اسکرابر ها در این موارد بدون هیچ گونه مشکل ایمنی یا سر و صدا در کنار یکدیگر زندگی می کنند. کیفیت و سطح بهداشتی که می توان از نظافت مکانیزه به دست آورد بسیار بیشتر از شستشوی دستی است. بهره گیری از دستمال و سطل آب برای نظافت، علاوه بر اینکه پارچه نیاز به تعویض و یا شستشوی مکرر دارد، نیرو های خدمات چندین بار از همان آب استفاده می کنند و این به جای از بین بردن آنها باعث گسترش آلودگی ها می شود.

از طرف دیگر، دستگاه اسکرابر از دو مخزن جداگانه استفاده می کند، یکی برای آب تمیز( به علاوه مخزن مواد شوینده)، دیگری برای جمع آوری آب کثیف؛ به این ترتیب فقط از آب تمیز با مواد شوینده در کف استفاده می شود. بنابراین، برس های چرخشی اسکرابر دارای قدرت تمیز کنندگی صدها برابر بیشتر، نسبت به فردی که کف را با یک پارچه یا یک تی نظاف می کند است. عبور اسکرابر صنعتی ، برخلاف شستشوی دستی، هیچ فضایی را از قلم نمی اندازد و کاشی ها و اتصالات را بدون ایجاد هرگونه لکی تمیز می کند. یک دستگاه کف شوی اتوماتیک صرفه جویی قابل توجهی از نظر آب و مواد شوینده با سطح بهداشت قابل توجهی ارائه می دهد. در واقع اسکرابر عملکرد آب و مواد شوینده را به میزان قابل توجهی به حداکثر می رساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید