جاروبرقی صنعتی؛ اولین قدم برای بین بردن مواد و ذرات خطرناک

جاروبرقی صنعتی؛ اولین قدم برای بین بردن مواد و ذرات خطرناک

وجود آلودگی در صنایع امری طبیعی بوده و تمامی صنایع کم و بیش با این موضوع درگیر هستند. آلودگی ها یکی از جدی ترین، پر هزینه ترین و بدترین موضوعات در یک صنعت می باشد. بسیاری از صنایع از مواد خطرناک در تولید محصولاتشان استفاده می کنند. آلاینده های سمی می توانند محصولات جانبی در تولید یک محصول باشند. این مواد و ذرات معلق که باعث تحریک بینی، چشم ها و ریه ها پرسنل شاغل در کارخانه می شوند، تهدید بزرگی برای سلامت آنها هستند. برای دور کردن و جمع آوری این ذرات از محیط کارخانه و تامین سلامت کارکنان، از جاروبرقی صنعتی استفاده می شود.

 

جاروبرقی صنعتی و کاربرد آن در نظافت کارخانه هااما جمع آوری آلاینده ها تنها نیمی از مسیر تامین سلامت می باشد. زمانی که این ذرات خطرناک و سمی در مخزن جاروبرقی صنعتی جمع شدند، نوبت به دفع و تخلیه آنها می رسد، که ریسک بزرگی برای نیروهای خدماتی می باشد. دستگاه های جاروبرقی آلمانی یا ایتالیایی پیشرفته به گونه ایی طراحی شده اند که علاوه بر جمع آوری کامل و موثر آلاینده های سمی، بدون ایجاد هیچ گونه خطری برای نیروی خدماتی به راحتی تخلیه می شوند. گسترش و پخش آلاینده ها در هوا به واسطه مکش آنها توسط موتور های مکنده می تواند مشکلات نظافت کارخانه را پیچیده تر کند. این ذرات علاوه بر اینکه در هوا معلق می شوند، احتمال انفجار نیز خواهند داشت.

 

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع

جاروبرقی صنعتی و مزیت استفاده از مکنده صنعتی در صنایعباکتری ها می توانند در گوشه و کنار سقف ها و قفسه ها تجمع پیدا کنند. استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت در چنین مواردی تقریبا بی تاثیر می باشد. اما استفاده از جاروبرقی های صنعتی در چنین مواردی تا حد زیادی باعث برطرف شدن این مشکلات شده و هوای پاکتری را برای پرسنل و نیروی خدماتی ایجاد می کند. استفاده از جاروبرقی های صنعتی برای نظافت کارخانه ها باعث انطباق آنها با استاندارد های سلامتی و بهداشتی می شود. نمونه های خاصی از جاروبرقی های صنعتی، برای آلاینده های قابل انفجار مانند شکر، آرد، فلزات طراحی شده اند. تمامی اجزای این مکنده ها مانند موتور، کلیدها و فیلترها عایق کاری شده و ضد جرقه می باشند. جاروبرقی های آب و خاک، مخصوص صنایع غذایی طراحی شده اند. تولید محصولاتی مانند روغن و مایعات آلی و نشت اتفاقی آنها می تواند شرایط خطرناکی در محیط تولید ایجاد کرده و برای پرسنل خطر آفرین باشد. قابلیت جمع آوری مایعات و مقاومت لوازم در برابر روغن، از خصوصیات این جاروبرقی ها می باشد. مخازن استیلی یا پلی اتیلنی به راحتی شسته شده، و مانع از رشد باکتری ها می گردند. علاوه بر این مخزن برخی از جاروبرقی های صنعتی برای سهولت در استفاده مجهز به چرخ هایی هستند که جا به جایی و تخلیه آنها را تسهیل می کند.

 

کیسه های جارو برقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی و استفاده در صنایع غذاییاستفاده از کیسه های یک بار مصرف برای جمع آوری کامل ذرات خطرناک گزینه خوبی است. این کیسه ها حجم زیادی از خاک و زباله را جمع کرده و به راحتی با خروج کیسه از داخل مخزن تخلیه شوند. در برخی از مدل های جاروبرقی صنعتی می توان از کیسه های کاغذی نیز استفاده کرد، استفاده از این کیسه ها، راه ساده ایی برای دفع و تخلیه زباله ها می باشد. کیسه های کاغذی بکار رفته، اولین فیلتر در جاروبرقی های صنعتی پیشرفته هستند. این کیسه ها دولایه بوده و لایه اول وظیفه جذب آلاینده های ریز را داشته و لایه دوم هوا را از خود عبور می دهد. این کیسه ها توانایی فیلتراسیون ۹۹ درصدی ذرات بزرگتر از ۳ میکرون را دارند و به راحتی تخلیه می شوند. کیسه های الکترواستاتیکی با غشایی از پلی پروپیلن باعث افزایش فیلتراسیون ذرات می شود. این کیسه ها ۹۸% ذرات با ابعاد بزرگتر از ۵/۱ میکرون را جذب می کنند، یک بار مصرف بوده و در صنایعی که آلاینده های سمی و خطرناک دارند مانند صنایع شیمیایی و دارویی کاربرد فراوانی دارند. استفاده از این کیسه ها در این صنایع، امکان دفع راحت زباله ها را با جدا کردن قسمت پر شده کیسه و دور انداختن آن فراهم می کند.

 

فیلتر اصلی در جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی و فیلتر هپاعلاوه بر کیسه ای متنوع برای جمع آوری ذرات، جاروبرقی های صنعتی از سیستم فیلتراسیون استفاده می کنند. مرحله دوم جداسازی، به دام انداختن ذرات باقی مانده در هوا توسط فیلتر اصلی مکنده، به منظور ممانعت از ورودشان به موتور و خروج هوای پاک از دستگاه می باشد. عمومی ترین نوع فیلتر اصلی بکار رفته در جاروبرقی های صنعتی، فیلتر هپا می باشد. این فیلتر ها توانایی جداسازی ۹۹% ذرات بزرگتر از ۳/۰ میکرون را دارند.

 

لینک های مفید:

جاروبرقی صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید