مزایای استفاده از سوییپر

مزایای استفاده از سوییپر

حفظ نظافت و پاکیزگی فضاهای باز وسیع و محوطه بیرونی هتل ها، رستوران ها، بیمارستان ها، ساختمان های دولتی، مجتمع های مسکونی و مراکز تجاری و صنعتی کاری زمان بر و طاقت فرساست که مستلزم صرف انرژی و هزینه بالا می باشد. رفت و آمد پیوسته کارکنان، مشتریان و سایر افراد مراجعه کننده در چنین محیط هایی باعث انتقال و برجای ماندن انواع آلودگی ها همانند مواد شیمیایی از جاده ها و پیاده روها، تکه های کاغذ، گل و لای، خاک، گرد و غبار و … می شود که باید بطور پیوسته تمیز شوند. اهمیت کاهش هزینه ها و سرعت عمل در دنیای امروز، لزوم استفاده از دستگاه ها و تکنولوژی های جدید را به منظور افزایش کارایی و بازده ایجاب می نماید. یکی از دستگاه های بسیار کارآمد و مناسب برای کاربرد در نظافت فضاهای بیرونی سوییپر می باشد.دلایل استفاده از سوییپر از محیطی به محیط دیگر متفاوت می باشد، اما برخی دلایل مشترک برای کاربرد سوییپر بعنوان بخشی حیاتی از برنامه نظافت محیط های مسکونی، تجاری و صنعتی وجود دارند که عبارتند از:

حفظ بهداشت محیط

کاربرد سوییپر برای نظافت محوطه بیرونی مراکز تجاری

انواع آلودگی های موجود در یک محیط می توانند بعنوان منابع بالقوه ای برای رشد و تکثیر میکروب ها و باکتری های بیماری زا عمل نمایند و سلامت افراد و کارکنان یک محیط خاص را به خطر بیندازند. از سوی دیگر وجود گرد و خاک و آلودگی در محوطه بیرونی مراکز مسکونی، تجاری و صنعتی می تواند به انتقال این مواد به فضاهای داخلی بین انجامد و باعث کاهش کیفیت محیطی داخلی یا IEC شود. بنابراین حذف و دفع هر چه سریعتر این آلودگی ها از اولویت های استراتژی های مربوط به بهداشت و سلامت آن محیط به شمار می آید. سوییپر با برخورداری از کارایی و سرعت بالاتر نسبت به ابزارهای نظافت سنتی همانند جاروهای دستی می تواند در تامین بهداشت و سلامت محیط عملکرد بسیار خوب نشان دهد.

ایمنی کاربر

مکش توسط سوییپر برای جلوگیری از بلند شدن گرد و خاک و ایمنی کاربر

با استفاده از سوییپر، تماس کاربر با آلودگی، گرد و غبار و مواد پسماند به حداقل می رسد و شرایط ایمنی فعالیت وی افزایش می یابد. همچنین برخی از انواع مدل های سوییپر مجهز به سیستم مکش گرد و غبار می باشند که از بلند شدن گرد و خاک هنگام جاروب کردن جلوگیری کرده و مانع از ایجاد مشکلات تنفسی برای کاربر می شوند.

 

 

جلوگیری از آلودگی محصول

کاربرد سوییپر در صنایع و مراکز تولیدی

مواد پسماند در محیط های تولیدی می توانند به ذرات معلق در هوا تبدیل شوند و محصولات را آلوده نمایند که نتیجه آن افزایش ضایعات خواهد بود. علاوه بر این، محصولات انبار شده، محل مناسبی برای رسوب گرد و غبار می باشند و بنابراین نیازمند نظافت هستند. انجام عملیات شستشو و استفاده از آب و مواد شوینده در چنین فضاهای بزرگی کارآمد نبوده و مستلزم صرف هزینه های گزاف است بنابراین انجام عملیات نظافت با کمک سوییپر در حل چالش آلودگی محصولات و حذف گرد و غبار موجود در فضا بسیار سودمند خواهد بود.

 

بازده و کارایی بالا سوییپر

سوییپر برای افزایش بازده و سرعت نظافت

سوییپرها بفتقد کابل بوده و انرژی لازم برای حرکت و عملکرد آنها از طریق هل دادن و یا باتری تأمین می شود بنابراین محدودیت های استفاده از جاروبرقی های صنعتی یا مکنده های کابل دار را ندارند. سرعت انجام عملیات نظافت توسط آنها در مقایسه با جاروبرقی ها بسیار بالاتر و برای کاربرد در سطوح هموار ایده آل هستند.

 

 

تاثیر مثبت بر روی افراد به لحاظ روحی

تاثیر مثبت سوییپر بر روی افراد

هنگامی که فرد برای نخستین بار وارد یک محیط جدید می شود، وجود آلودگی،خاک و گرد و غبار نشسته بر روی زمین در آن محیط، می تواند باعث ایجاد حس نامطلوب در فرد گردد. استفاده از سوییپر روشی سودمند برای حذف موثر و ایمن آلودگی ها در فضاهایی است که نظافت به روش مکش کارآمد نمی باشد. از سوی دیگر استفاده از تجهیزات نظافتی جدید به جای ابزارهای سنتی نظافت، حس خوبی در افراد ایجاد می نماید و نسبت به بهداشت و سلامت محیط اطمینان خاطر بیشتری برای آنها به ارمغان می آورد.

 

مزایای اقتصادی

کاربرد سوییپر در مراکز تجاری برای جاروب کردن خودکار زمین

تاثیر مستقیم استفاده از سوییپر برای نظافت محیط در کاهش هزینه های کلی نظافت بر کسی پوشیده نمی باشد. در جایی که استفاده از آب و مواد شوینده برای شستشوی محیط مقرون به صرفه نیست، سوییپر بعنوان گزینه ای ایده آل مطرح می شود. سرعت و کارآیی بالای این دستگاه، باعث صرفه جویی در زمان و نیروی کار می گردد. از سوی دیگر کاربرد سوییپر بطور غیر مستقیم نیز در کاهش هزینه ها تاثیر گذار است. بعنوان مثال نظافت محوطه بیرونی مراکز تجاری و مسکونی با سوییپر، میزان ورود خاک به فضاهای داخلی را به نحو قابل توجهی کاهش می دهد. هرچه خاک وارد شده به محوطه ورودی و لابی این مراکز کمتر باشد، فرسایش پرداخت زمین این بخش ها کمتر خواهد بود در نتیجه نیاز به پولیش کردن، سایش و لایه برداری زمین کمتر می شود و بدین وسیله هزینه نگهداری زمین با کیفیت مطلوب کاهش می یابد.


همچنین اگر فضاهای داخلی با موکت یا فرش پوشیده شده باشند، ورود خاک و آلودگی کمتر به معنای طول عمر مفید بیشتر موکت و فرش می باشد. با توجه به اینکه خرید موکت و فرش بطورکلی بخش عمده ای از بودجه را به خود اختصاص می دهد، افزایش طول عمر آنها، تاثیر مثبتی در هزینه های اقتصادی خواهد داشت. علاوه بر این مخارج کمتری صرف تأمین مواردی همچون کیسه جاروبرقی خواهد شد زیرا بطور طبیعی هر چه میزان خاک کمتر باشد کیسه کمتری مورد نیاز است.

 

لینک های مفید:

سوییپر : لیستی از محصولات مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید