چرا باید روش های مدرن نظافتی جایگزین روش های قدیمی شوند؟

چرا باید روش های مدرن نظافتی جایگزین روش های قدیمی شوند؟

در گذشته نیروهای خدماتی برای تمیز کردن سطح زمین در مراکز صنعتی، تجاری، درمانی، آموزشی و … از تی های دستی استفاده می کردند. این روش ها دشوار و خسته کننده بودند و کاربران با مشکلات زیادی مواجه می شدند به صورتی که امکان بروز حوادث نیز به وجود می آمد. از همین رو با گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری ماشین آلات مکانیزه نظافتی طراحی گردیده و با طیف وسیعی به بازار عرضه شده اند. با معرفی مزیت های این تجهیزات روز به روز استفاده از آن ها گسترش یافته و جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی شدند. در ادامه به توضیح دلایل ضرورت جایگزینی اسکرابر به جای تی های دستی می پردازیم.

 

معایب نظافت سطح زمین به روش دستی (سنتی)

نظافت مکانیزه یعنی بهره مندی از دستگاه های نظافت صنعتی در مقایسه با شیوه های سنتی مزایای بسیار زیاد و قابل توجهی دارد و معایب روش های قدیمی را حذف گردانده است که این معایب عبارت اند از :

 

نظافت دستی فشار فیزیکی زیادی وارد می کند

نظافت دستی فشار فیزیکی زیادی وارد می کنددر زمان استفاده از تی های قدیمی باید به طور مداوم آن را حرکت داده که به اعضای بدن مانند ستون فقرات، شانه ها و دست ها فشار وارد می شود. سطل آب مورد استفاده در زمان نظافت باید تخلیه و دوباره پر شود که این حرکت نیز با فشار بر ستون مهره ها و زانوها همراه است.  این در حالی است که اسکرابر صنعتی از پشت حرکت داده می شود و یا کاربر بر روی آن می نشیند و با استفاده از شلنگ، مخزن آن با سهولت تخلیه می گردد. بنابراین استفاده از این دستگاه نیازی به خم شدن نداشته و هیچ گونه فشار به اپراتور وارد نمی کند.

 

 

 

 

تی زمان زیادی برای شستشو صرف می کند

تی زمان زیادی برای شستشو صرف می کندبا وجود فشارهای سخت فیزیکی در زمان استفاده از تی نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد؛ بهترین ابزارهای نظافت دستی نیز نمی توانند مساحتی بیش از ۲۰۰۰ متر مربع را تمیز کنند. با بهره مندی از دستگاه اسکرابر صنعتی می توان مساحتی در هر ساعت حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع را شستشو داد.

 

 

 

 

تی در مقایسه با دستگاه اسکرابر وسیله ای بهداشتی نیست

تی وسیله ای بهداشتی نیستدر حین کار با تی و سطل آب، به دفعات تی وارد سطل آب می شود و تکرار این عمل آب را آلوده کرده و این آب آلوده دوباره با سطح زمین تماس پیدا می کند. تی به کار رفته زمین را تر می کند و قابلیت خشک کنندگی ندارد و تنها با جریان هوا زمین خشک می شود؛ در نتیجه به جای آن که سطح تمیز گردد همانند وضعیت پیشین خود، کثیف باقی می ماند. گذشته از این مرطوب ماندن زمین سبب لیز خوردن افراد می گردد. دستگاه کف شوی صنعتی به دو دلیل این مشکلات را ندارد : ۱- مجزا بودن مخزن آب تمیز و آب کثیف ۲- وجود موتور مکش. آب تمیز درون مخزن از یک طرف پاشش می شود و از طرف دیگر توسط موتور مکش جمع آوری شده و به سمت مخزن آب کثیف هدایت می شود به این معنا که آب های آلوده به چرخه شستشو باز نمی گردند و از سر خوردن رفت و آمد کنندگان جلوگیری می کند.

 

 

تی کشیدن هزینه های زیادی در پی دارد

تی کشیدن هزینه های زیادی در پی داردبه منظور نظافت یک سطح در محیط های تجاری و صنعتی به دلیل وسعت آن ها و حجم بالای آلودگی لازم است تعداد بیشتری نیروهای خدماتی به کار گرفته شوند و به صورت تمام وقت فعالیت نمایند. در حالی که با یک بار هزینه کردن برای تهیه دستگاه اسکرابر سالانه مقدار زیادی در هزینه ها صرفه جویی می گردد. با استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی یک کاربر محیط را در زمانی کمتر از نصف زمان نظافت دستی پاکیزه می کند. به این ترتیب بازدهی کاربر افزایش یافته و می تواند در زمینه های دیگر فعالیت کند که نتیجه آن افزایش بازدهی سازمان می باشد.

 

سرعت بالای شستشو با اسکرابر

سرعت بالای شستشو با اسکرابرمراکز تجاری، واحدهای صنعتی و محیط های این چنینی همواره در معرض گرد و خاک و انواع آلودگی قرار می گیرند. اگر این آلودگی ها به طرز صحیحی تمیز نشوند اثرات نامطلوب بر جای گذاشته و هم چنین سلامت کارکنان را به خطر می اندازد. دستگاه کفشوی صنعتی به منظور از میان برداشتن این مشکلات طراحی و تولید شده اند. اسکرابر صنعتی با داشتن سامانه شستشوی تمام اتوماتیک سرعت تمیز نمودن کف را افزایش می دهد و در نتیجه سطوح وسیع در مدت زمانی کوتاهی انجام می پذیرد. در بسیاری از سایت های صنعتی و مراکز تجاری دستگاه اسکرابر به یک ابزار ضروری تبدیل شده است که فرآیندهای نظافتی را برای آن ها تسهیل بخشیده است و به جای آن که نیروهای خدماتی شستشو را در مدت زمان یک ساعت و یا بیشتر انجام دهند با بهره مندی از اسکرابر صنعتی در طی چند دقیقه انجام می گردد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید