تجهیزات و شیوه های مختلف نظافت و شستشوی محیط استخر

تجهیزات و شیوه های مختلف نظافت و شستشوی محیط استخر

نظافت مراکز تفریحی استخر ها و سالن های رختکن در این مراکز، برای حفظ بهداشت و سلامت کامل نیاز به استفاده از تجهیزات و شیوه های کارآمدی برای نظافت با کیفیت آنها دارند. از این آشنایی کامل با تجهیزات و روش های متنوع و بهینه نظافت استخر، محیط اطراف آن و سالن رخت کن به شما در کسب این کیفیت مطلوب نظافت کمک خواهد نمود.

رعایت نظافت این محیط نه تنها باعث حفظ سلامت افرادی که از استخر استفاده میکنند میگردد، بلکه در سلامت خود محیط و سهولت نگهداری آن نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اهمیت استفاده از تجهیزات نظافت استخر در ارتقا سلامت

اسکرابر چند منظوره شستشوی سطوحاستخر ها محیط هایی با تردد بالای افراد مختلف هستند. از این رو احتمال آلوده شدن آنها بسیار بالا خواهد بود. به این ترتیب استفاده از تجهیزات، دستگاه ها و روش های کارآمد نظافت میتواند از تجمع آلودگی ها در آن جلوگیری کرده و در کاهش احتمال بروز حوادث و خطرات موثر واقع شود. بکارگیری تجهیزات و شیوه های مناسب در نظافت استخر ها، از باقی ماندن آلودگی ها در محیط پیشگیری کرده محیطی کاملا بهداشتی برای استفاده افراد ایجاد مینماید.

با توجه به نیاز دوره ای نظافت در استخر ها و مراکز تفریحی، استفاده از شیوه های کارآمد و تجهیزات مطلوب نظافت صنعتی یا روش های نظافت دستی مناسب میتواند سرعت و دقت مناسب نظافت را فراهم آورد. کاهش زمان نظافت و مصرف پایین مواد شوینده و پایین آمدن هزینه های نظافت را به همراه داشته و کیفیت نظافت آن را افزایش میدهد.

تجهیزات و روش های مختلف نظافت استخر

استفاده از روش ها و دستگاه های متنوع در نظافت محیط سالن استخر ها امکان پذیر است. از تجهیزات و دستگاه هایی که میتوان برای نظافت بهینه سالن رخت کن، محیط استخر و لایروبی در استخر ها استفاده نمود موارد زیر کاربرد بسیار داشته و نظافت بهینه ای را امکان پذیر خواهد نمود.

به کار گیری دستگاه اسکرابر در نظافت استخر

اسکرابر صنعتی و تجهیزات نظافت استخرفضا های داخلی و کناره های استخر با استفاده از تجهیزات نظافتی و دستگاه اسکرابر صنعتی قابل شستشو هستند. با توجه به این که دستگاه های کف شوی صنعتی دارای سامانه برس زنی مکانیزه است، آلودگی های چسبیده بر روی کاشی اطراف استخر و جرم های انباشته شده در بندهای کاشی ها به راحتی جدا نموده و به مخزن آلودگی دستگاه مکش میکند. بهره گیری از اسکرابر آنتی باکتریال برای ارتقای بهداشت استخر میتواند بهترین کارایی در شستشو و نظافت را ارائه دهد. این نوع تجهیزات نظافت استخر با قابلیت از بین بردن باکتری ها طراحی و تولید شده و قادرند باکتری های کف محوطه استخر را به میزان ۹۹/۹۹ درصد از بین برد. کارکرد منظم اسکرابر در محیط استخر از تشکیل خزه، جلبک و قارچ جلوگیری به عمل می آورد و از نیاز به مصرف مواد شیمیایی می کاهد.

در نظافت محیط استخر استفاده از شوینده های حاوی کلر در زمین شوی صنعتی یا اسکرابر، برای شستشوی کناره های استخر، سالن های رختکن، بخش های اداری و … برای کیفیت بهتر نظافت و آلودگی زدایی بهره گرفت.

استفاده از اسکرابر های باتری دار و برقی متناسب با شرایط محیطی استخر امکان پذیر است. تجهیزات و اسکرابرهای آنتی باکتریال باتری دار جهت به کارگیری در نظافت محیط استخر گزینه ای مناسب و ایده آل به شمار می آیند. بسته به ابعاد محوطه استخر و سالن رخت کن آن میتوان از زمین شوی های دستی و یا سرنشین دار، برای افزایش سرعت کارآیی و سهولت نظافت استفاده نمود.

مزایای استفاده از اسکرابر های صنعتی

سرمایه گذاری و خرید اسکرابر صنعتی با توجه به صرفه اقتصادی و کاهش هزینه های نظافت پس از مدت کوتاهی بازگشت سرمایه را به همراه خواهد داشت. کاهش قابل ملاحظه مصرف مواد شیمیایی، حذف هزینه های خرید، نگهداری و مدیریت مواد شیمیایی، سهولت کاربرد و نگهداری آسان، کارایی و بهره وری بالا، قابلیت کارکرد طولانی مدت و استفاده در زمان های کاری با توجه به سطح صدای کم و مانور پذیری بالا دستگاه و مقاومت دستگاه در برابر خوردگی و فرسایش از جمله مزایای اصلی در بکار گیری تجهیزات زمین شوی صنعتی در نظافت استخر خواهد بود.

به طور خلاصه به کارگیری دستگاه اسکرابر در استخر بهداشت محیطی بیشتر، محیط زیست سالم تر، ایمنی بیشتر و کاهش هزینه های نظافتی را به دنبال دارد.

کاربرد تجهیزات واترجت در نظافت استخر

استفاده از واترجت صنعتی در نظافت محیط استخرواترجت های صنعتی از دیگر تجهیزات قابل استفاده در نظافت و شستشوی بهینه محیط استخر هستند. این دستگاه با اعمال آب پر فشار و محلول شستشوی مناسب، باعث جدا شدن آلودگی های انباشته شده از روی سطح می شود. استفاده از این روش نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آب می گردد، بلکه صرفه جویی در وقت و هزینه را نیز در پی خواهد داشت.

واترجت صنعتی از آب پر فشار برای حذف آلودگی های سطوح بهره می برد و با قدرت نفوذ آب پر فشار به عمق آلودگی ها آنها را از سطوح جدا مینماید. این دستگاه دارای یک پمپ فشار قوی است که آب ورودی به دستگاه را به فشار های بالا می رساند. عملکرد دستگاه بسیار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. کاربر این دستگاه، تفنگی را در دست می گیرد و به راحتی سطح مورد نظر را شستشو می دهد. البته توجه به فشار بالای آب و رعایت فاصله ایمنی مناسب با سطح برای جلوگیری از حوادث احتمالی ضرورت دارد.

از تجهیزات نظافتی همچون واترجت یا کارواش صنعتی میتوانید در موارد نظافت استخر همچون جرم برداری، لای روبی، حذف آلودگی ها و برطرف نمودن جلبک ها از سطوح استخر استفاده نمایید. فشار آب و استفاده از تجهیزات مناسب میتواند نظافت آسان، سریع و با کیفیت محیط استخر و کناره های آن را برای شما امکان پذیر نموده و سلامت و ایمنی محیط تفریحی را ارتقا دهد.

مزایای استفاده از تجهیزات شوینده فشار قوی در نظافت استخر

واترجت های فشار قوی صنعتی با استفاده از فشار آب قادرند انواع آلودگی ها و جرم ها را از سطوح عمودی و افقی در محیط استخر برطرف نمایند. این تجهیزات را میتوانید در نظافت محیط اطراف استخر یا داخل آن مورد استفاده قرار دهید. استفاده از مواد شوینده و کلر دار میتواند کیفیت نظافت و شستشوی استخر را افزایش دهد.

استفاده از مواد شوینده و تجهیزات شستشوی دستی

تجهیزات نظافت دستیبه کار گیری تجهیزات و شیوه های دستی برای نظافت استخر و محیط آن نیز میتواند کیفیت مطلوبی از نظافت را برای محیط شما فراهم آورد. کاربرد تجهیزات مناسب و شوینده های صنعتی به دلیل برخورداری از توان بالای شستشوی در روند نظافت استخر مورد استفاده قرار می گیرند. در پایان امر نظافت با استفاده از مواد ضدعفونی کننده می توان سطح بهداشت را نیز تا میزان چشم گیری افزایش داده و تمامی باکتری ها را با انجام ضدعفونی صحیح سطوح از بین برد. البته پس از پر نمودن استخر از آب افزودن کلر به آن الزامی می باشد که همواره آب را در حین استفاده از استخر ضدعفونی می نماید.

سایر دستگاه های نظافت صنعتی برای نظافت محیط استخر ها

دستگاه ها و تجهیزات متنوعی میتواند برای کسب کیفیت بالای نظافت در استخر ها به کار گیری شود. از این تجهیزات میتوان به جاروبرقی های استخری رباتی، اسکرابر های دستی چند منظوره یا تجهیزات دستی نظافت استخر اشاره داشت.

به دلیل بسته بودن فضای داخلی استخر ها، احتمال دارد فرد یا تیم نظافت کننده در معرض خطرات بسیاری همچون مسمومیت ناشی از انتشار گاز مواد ضدعفونی کننده و شوینده ها در محیط درونی استخر، پاشش مواد شوینده به داخل چشم فرد و یا بسیاری خطرات دیگر قرار گیرد. حفظ سلامت فرد حین انجام امور نظافتی الزامی است، پس بهتر است کاربر حین استفاده از تجهیزات نظافت استخر از لباس و تجهیزات ایمنی استفاده نماید. استفاده از دستکش، کفش مناسب و چشم پوش یا عینک ایمنی از بدن خود در برابر آسیب های احتمالی محافظت می نماید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید