لزوم نظافت صنعتی بیمارستان و مراکز درمانی

لزوم نظافت صنعتی بیمارستان و مراکز درمانی

بیمارستان ها و مراکز درمانی به دلیل برخورداری از شرایط ویژه نیازمند نظافت به صورت تخصصی و پیوسته می باشند. بخش های مختلف مراکز درمانی با انواع متنوعی از آلودگی ها و عوامل بیماری زا مواجه بوده و اگر به صورت کاملا تخصصی مورد نظافت قرار نگیرند این عوامل به سادگی به تمامی بخش ها منتفل شده و سلامت طیف وسیعی از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجایی که حجم آلودگی ها بالا و نیاز به نظافت در این مراکز به صورت پیوسته می باشد، استفاده از دستگاه های نظافت خانگی و تحاری نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد. به همین دلیل است که به کارگیری نظافت صنعتی بیمارستان و مراکز درمانی امروزه به یک اصل مهم تبدیل شده است. دستگاه های نظافت صنعتی نظیر اسکرابر آنتی باکتریال، دستگاه کفشوی صنعتی، جاروبرقی صنعتی، بخارشوی و… تعدادی از تجهیزات مورد نیاز به منظور برقراری سطح قابل قبولی از بهداشت در این مراکز می باشند.

دلایل نظافت صنعتی بیمارستان و مراکز درمانی

لابی و سالن های انتظار، اتاق عمل و اتاق مراقبت های ویژه، آشپزخانه، بخش شستشوی لباس، محوطه و… همگی از بخش های مهم بیمارستان ها بوده که نیازمند نظافت هستند، در نتیجه لازم است تا با استفاده از دستگاه هایی که با بهینه سازی میزان انرژی مصرفی، بهترین کیفیت را ارائه می دهند، ضمن کاهش نیاز به نیروی خدماتی، آب و مواد شوینده مصرفی با سرعت بالا جایگزین کار فیزیکی افراد گردد. نظافت صنعتی بیمارستان و مراکز درمانی با همین هدف انجام می پذیرد. در ادامه به بررسی برخی از این دستگاه ها می پردازیم.

دستگاه های نظافت صنعتی مورد نیاز برای بیمارستان ها

دستگاه اسکرابر صنعتی
دستگاه اسکرابر صنعتی

برخی دستگاه های مورد نیاز برای شستشوی صنعتی سطوح کف، از میان برداشتن گرد و غبار، شستشوی تجهیزات عبارتند از:

دستگاه اسکرابر صنعتی

شستشوی سطوح کف با دستگاه کفشوی صنعتی به صورت مکانیزه صورت می پذیرد. این دستگاه ها با تجهیز به دو مخزن اب تمیز و کثیف مجزا، شستشو را در هربار با آب کاملا تمیز انجام می دهند و تمامی آلودگی ها پس از جدا شدن از سطح توسط تی تعبیه شده در پشت دستگاه جمع آوری می گردد. در نتیجه برای مراکزی نظیر بیمارستان ها که رفت و آمد ها زیاد بوده و احتمال سرخوردگی بیماران وجود دارد، شستشوی صنعتی سطوح با دستگاه کفشوی می تواند این خطرات را کاهش دهد. اسکرابر دستی یکی از انواع رایج دستگاه زمین شور می باشد که برای راهرو ها و محیط های با موانع بالا بسیار ایده آل می باشد. دستگاه کفشوی سرنشین دار می تواند سالن های با وسعت بالا را در زمانی بسیار کوتاه شستشو نماید.

کفشوی آنتی باکتریال

کفشوی آنتی باکتریال
کفشوی آنتی باکتریال

یکی از انواع دستگاه های کفشور که به منظور به کارگیری در بیمارستان ها طراحی شده است دستگاه کفشوی آنتی باکتریال می باشد. طراحی ویژه این دستگاه را مناسب به منظور انجام عملیات ضدعفونی نموده است. تجهیز به مخازنی از یون های نقره موجب شده است تا از رشد و تکثیر عوامل بیماری زا در داخل مخازن جلوگیری گردد این امر می تواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامت کاربر داشته و به علاوه رشد الودگی ها را متوقف نماید.

 

 

 

 

دستگاه جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی
دستگاه جاروبرقی صنعتی

مکش گرد و غبار و آلودگی های جامد و مایع با استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی در محیط بیمارستان ها و مراکز درمانی صورت می پذیرد. آلودگی های خطرناکی که جمع‌ آوری آنها از به روش های سنتی با دشواری های زیادی مواجه است. به کارگیری یک جاروبرقی آب و خاک می تواند امکان حذف ایمن و سریع آلودگی های مختلف را فراهم نماید. نوع موتور و پمپ، حجم مخزن، فیلتر مناسب و طول لوله خرطومی باید با توجه به شرایط نظافت صنعتی بیمارستان و مراکز درمانی انجام شود.

 

 

دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی
دستگاه واترجت صنعتی

لکه برداری و شستشوی محیط های مختلف، دستگاه ها و تجهیزات با دستگاه کارواش صنعتی با سرعت بالا انجام می شود. این دستگاه که به یک پمپ فشار قوی مجهز است، فشار آب ورودی را تا چندین برابر افزایش داده و آن را به ماده ای پرقدرت در از میان برداشتن آلودگی ها تبدیل می نماید. انتخاب و خرید کارواش صنعتی مناسب برای نظافت صنعتی بیمارستان و مراکز درمانی با مدنظر گرفتن فشار و دبی دستگاه انجام می پذیرد. کارواش صنعتی آب گرم نیز به دلیل افزایش دمای آب حروجی در ضدعفونی نمودن برخی محیط های بیمارستانی استفاده می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید