واترجت ها و نکات مهم در انتخاب آنها

واترجت ها و نکات مهم در انتخاب آنها

واترجت های کم فشار خانگی ویژگی ها و دوام لازم برای اماکن وسیع تجاری را دارا نمی باشند، بنابراین در هنگام خرید یک واترجت برای محیط اداری یا تجاری باید دقت شود که به اشتباه نمونه خانگی آن خریداری نگردد. دستگاه های تجاری که با برق کار می کنند، علاوه بر ظرفیت بالای نظافتی، از کیفیت بهتری برای شستشو نیز برخوردار هستند. این دستگاه ها نسبت به نمونه های خانگی از مواد مقاوم در برابر ضربه و کارکرد طولانی ساخته شده اند. واترجت های خانگی برای کارهای ساده تر و روزمره به کار می روند و برای استفاده مداوم و پی در پی در نظافت های سنگین و طولانی اماکن تجاری مناسب نیستند.

 

کارواش های صنعتی نسبت به نمونه های خانگی سطوح بالاتری از فشار را ایجاد می کنند، و این امکان را برای کاربر فراهم می کنند که قدرت مورد نظر خود برای نظافت را در محدوده تعیین شده برای دستگاه، انتخاب کنند. قدرت موتور ارتباط مستقیمی با درجه حرارت دارد، واتر جت های صنعتی و تجاری در نمونه های آب گرم ، آب سرد و بخار موجود هستند که در بعضی از مدل ها قابلیت تبدیل آب سرد به گرم و بالعکس موجود می باشد. واتر جت آب گرم قابلیت تبدیل به هر سه حالت، آب سرد، آب گرم و بخار را دارد. سیستم شستشو با آب سرد نسبت به آب گرم ارزان تر است، زیرا به الکتریسته کمتری نیاز دارد. از سیستم آب سرد برای نظافت انواع سطوح و کثیفی ها مانند شیره گیاهان، خاک و گل و لای استفاده می شود. برای نظافت سطوح آغشته به روغن، نفت، امولسیون ها و قند استفاده از شوینده های فشار قوی آب گرم توصیه می شود. واترجت های برقی می توانند آب را تا ۱۶۵ درجه سانتیگراد گرم نمایند.

 

 

دوام و ماندگاری واتر جت ها

واترجت و عایق کاری در برابر خوردگیدر هنگام خرید واترجت های قوی صنعتی باید به ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی توجه شود، زیرا خوردگی حتی در دستگاه های گران قیمت اثر مخربی دارد. بسیاری از دستگاه های کارواش توسط لایه ای از استیل پوشیده شده اند که باعث افزایش مقاومت آنها در برابر خوردگی و حرارت می گردد. لایه استیل آبکاری شده در واترجت به راحتی ورقه نمی شود و دستگاه برای مدت های طولانی ظاهر خود را حفظ می نماید. از موارد مهم دیگر در انتخاب دستگاه، آبکاری با فولاد ضد زنگ، برنامه گرمایشی دستگاه و توجه به جنس شیلنگ فشار قوی می باشند، نمونه های لاستیکی شیلنگ دوام بیشتری نسبت به نمونه های پلاستیکی مشابه دارند.

 

فن آوری و ویژگی های بکار رفته در کارواش ها

واتر جت ها و تکنولوژی بکار رفته در کارواش هابهترین دستگاه های کارواش صنعتی به منظور بهبود در عملکرد و کارایی به تکنولوژی های پیشرفته مجهز هستند. به عنوان نمونه در مدلهای پیشرفته واترجت برقی مانند واترجت آلمانی، کلید خاموش اتوماتیک تعبیه شده در دستگاه، در صورت غیر فعال بودن ماشه تفنگی، به صورت اتوماتیک دستگاه را خاموش می کند. این تکنولوژی علاوه بر صرفه جویی در هزینه های ناشی از مصرف برق، از استهلاک غیر ضروری دستگاه نیز پیشگیری می نماید. از ویژگی های قابل توجه دیگر در هنگام خرید، نوع موتور و منبع تغذیه واترجت می باشد، به عنوان نمونه در مدل هایی با منبع تغذیه بنزین یا گازوئیل، مشکلات دسترسی به نیروی برق و کابل کشی وجود ندارد. نکته قابل ملاحظه دیگر، نازل های به کار رفته در کارواش است که با عملکرد سریع در قطع جریان آب باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند.

 

بهره وری واترجت ها

واترجت وافزایش فشار آب کارواشسیستم گرمایشی بکار رفته در واترحت صنعتی به گونه ای طراحی شده است که با مصرف کمترین انرژی در کوتاه ترین زمان ممکن، حداکثر حرارت را ایجاد کند. طول شیلنگ به کار رفته در واترجت ها بسته به شرایط محیطی می تواند بین ۱۰ تا ۳۰ متر متغییر باشد که قابلیت افزایش بیشتر نیز دارد. از آن جایی که با افزایش طول شلنگ، فشار آب کاهش می یابد، برای اطمینان از بهره وری بیشتر دستگاه در هنگام استفاده از شیلنگ هایی با متراژ ۳۰ متر و بالاتر، شیرآلات فشار قوی و تنظیم دستگاه، موجب افزایش فشار دستگاه می گردد.

 

 

لینک های مفید:

کارواش صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید