عوامل انتخاب یک واترجت صنعتی کدامند ؟

عوامل انتخاب یک واترجت صنعتی کدامند ؟

واتر جت صنعتی و خانگی دستگاه هایی با موتور الکتریکی، بنزینی و یا دیزل هستند که قابلیت شستشوی انواع سطوح دارای آلودگی را دارا می باشند. این دستگاه ها دارای مدل هایی با قابلیت پاشش آب سرد  و یا گرم می باشند که انتخاب هر کدام از این مدل ها با توجه به نیاز مصرف کننده مشخص میگردد. از دیگر سوی این دستگاه ها می توانند از نظر  سیستم انتقال نیروی از موتور به پمپ در یکی از مدل های تسمه ای و یا انتقال مستقیم قرار گیرند. ما در این مقاله سعی داریم تا با بررسی هر کدام از این موارد به تبیین دقیق تر شیوه انتخاب واترجت ها بپردازیم.

مقایسه واتر جت های آب سرد و واتر جت های آب گرم

واترجت

واترجت

زمانی که شما قصد انتخاب یک واتر جت را دارید، کاربرد آن نقش و عامل اصلی است که آیا شما به یک واترجت آب گرم و یا آب سرد احتیاج دارید. واتر جت های آب سرد برای پاک کردن خاک از روی اکثر سطوح ایده آل هستند. بعلاوه وسایل جانبی از قبیل نازل های گوناگون و برس های چرخان با واتر جت های آب سرد استفاده می شوند تا میزان قدرت پاک کنندگی را افزایش و زمان کارکرد را کاهش دهند. با این حال اگر شما قصد نظافت سطوح روغنی را دارید واترجت های آب گرم قطعا مناسب تر هستند.همانطور که شما تمایلی برای شستن دست های روغنی خود با سرد را ندارید، مسلما برای سطوح روغنی هم واتر جت های آب گرم به کار برده می شود. اگر شما در هفته چندین ساعت صرف نظافت و شست و شو با آب سرد را می کنید، با تعویض به آب گرم میتوانید صرف جویی کار خود را در شست و شو در نظر بگیریید.

 

روش ها مختلف انتقال نیرو از موتور به پمپ (Belt-Drive Vs Direct-Drive)

واترجت

واترجت

انتقال نیرو از موتور به پمپ به دو روش مختلف تقسیم می گردند. نخست واتر جت های تسمه ای(Belt-Drive) که در این دستگاه ها، نیرو از طریق تسمه از موتور به پمپ منتقل میشود، این واترجت ها اکثرا در مصارف صنعتی یا تجاری به کار برده میشوند. پمپ های تسمه ای برای کارکرد دایم ایده آل هستند و به همین منظور است که در یک دستگاه تسمه ای چرخش کمتر پمپ باعث کاهش حرارت و لرزش می شود که به نوبه خود اصطحلاک قطعات درونی پمپ کاهش و منجر به طولانی تر شدن عمر مفید آن می گردد. ولی اگر شما نیاز به دستگاه با کارکرد محدود را دارید یک دستگاه با ویژگی انتقال مستقیم نیرو از موتور به پمپ (Direct-Drive) میتواند برای شما مفید باشد. این دستگاه ها معمولا فضای کمتری را اشغال می کنند و انقال و جابجایی این نوع واترجت ها راحت تر و معمولا مقرون به صرفه تر هستند.

 

 

مقایسه واترجت های الکتریکی و واتر جت های با موتور بنزینی یا دیزلی

واترجت

واترجت

انتخاب یک واتر جت بنزینی یا برقی کاملا به مصرف کننده آن وابسته است. از مزایای دستگاه های برقی میتوان به عدم تولید دود و گاز اشاره کرد که در فضاهای داخلی پیشنهاد می شود. همچنین دستگاه های برقی معمولا با صدای کمتری کار میکنند و نیاز به نگهداری کمتری دارند. اگرچه از مزایای موتور بنزینی میتوان به عدم نیاز به کابل برق و در نتیجه قابلیت حمل ساده تر آن اشاره کرد. همچنین در دسته بندی موتور های بنزینی یا دیزلی، انتخاب های بیشتری برای مدل خاصی از موتور را دارید.

 

 

لینک های مفید

واترجت : فهرستی از واترجت های صنعتی و خانگی و کارواش های دستی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید