دستگاه سوییپر صنعتی چیست؟

دستگاه سوییپر صنعتی چیست؟

دستگاه سوییپر یک ابزار کارآمد نظافتی است که جاروب سطوح کف و جمع آوری پسماندهای خشک با این دستگاه مکانیزه صنعتی با سرعت و سهولت بالایی همراه گردیده است. دستگاه جاروب خیابانی یا سوییپر صنعتی یک ماشین قدرتمند جهت جمع آوری و مکش آلودگی ها می باشد. انجام نظافت در محیط های وسیع به شیوه های سنتی بسیار زمانبر بوده و ناکارآمدی این شیوه ها موجب انتشار گرد و غبار بیشتر در محیط می شوند و آلودگی ها تتنها از بخشی به بخش دیگر انتقال می یابند. دستگاه های سویپر با حل این مشکلات سبب افزایش سرعت و کیفیت انجام امور نظافتی در محیط های وسیع شده اند.

چگونگی عملکرد دستگاه های سوییپر

سوییپردستگاه های سوییپر صنعتی به منظور جاروب محیط و مکش ذرات ریز گرد و غبار و همچنین  جمع آوری زباله های درشت تر همچون برگ های خشک درختان، ته سیگار و انواع پسماند دور ریختنی جامد طراحی و ساخته شده اند. این دستگاه جاروب محوطه مجهز به برس های مرکزی غلطکی شکل و برس های جانبی دوار هستند که وجود این دو نوع برس امکان جمع آوری حجم بالایی از آلودگی ها را فراهم می آورد. عملکرد بهینه سوییپر به گونه ای است که برس های جانبی ابتدا  با حرکت بر سطوح آلوده زباله ها را از گوشه و کنار جمع آوری نموده سپس زباله های جمع آوری شده را به سمت برس مرکزی که به صورت غلطکی حرکت می نماید، هدایت می کنند. برس غلطکی مرکزی در خلاف جهت دستگاه حرکت می کند به همین دلیل همچون جاروب عمل نموده و زباله ها را از سطح بلند کرده و به درون مخزن زباله پرتاب می نماید.

 

دسته بندی سوییپر از نظر نوع هدایت

سوییپراین سوییپر ها از نظر نوع هدایت در دو رده خودرویی و دستی قرار می گیرند. سوییپرهای دستی عموما از ابعاد کوچکتری نسبت به انواع سرنشین دار یا خودرویی برخوردارند و توسط یک نفر کاربر که در بخش پشتی دستگاه قرار می گیرد هدایت می شوند. اما سوییپر های خودرویی با قرارگیری کاربر بر روی صندلی دستگاه و با حرکت دادن فرمان هیدرولیکی هدایت می شوند و عملیات نظافت را به انجام می رسانند.

 

 

 

دسته بندی سوییپر ها بر اساس سیستم حرکتی

استفاده از باتری

سوییپردر صورت استفاده از باتری در دستگاه سوییپر صنعتی ، موتور الکتریکی سوییپر انرژی خود را از میزان شارژ باتری تامین می نماید. که به دنبال آن بنا بر ظرفیت باتری می توان محیط مشخصی را مورد نظافت قرار داد و آلودگی ها را از سطوح کف جمع آوری نمود. این نوع از سوییپر ها از توان نظافتی بالایی برخوردار بوده و به دلیل عدم ایجاد گازهای گلخانه ای کاملا سازگار با محیط زیست می باشند به همین دلیل مناسب استفاده در محیط های سرپوشیده و بسته نیز هستند.

 

 

 

استفاده از سوخت فسیلی

سوییپراستفاده از سوخت های فسیلی همچون بنزین جهت تامین نیروی محرکه دستگاه های سوییپر امکان نظافت محیط های وسیع تری را فراهم می آورد و می توان در مدت زمان طولانی تری از دستگاه جهت انجام نظافت استفاده نمود. قدرتمندی و برخورداری از توان بالای نظافتی دستگاه های سوییپر با سوخت فسیلی  را مناسب استفاده در محیط های صنعتی، وسیع و غیر سرپوشیده نموده است.

 

 

 

 

استفاده از انرژی مکانیکی

سوییپرنیروی حرکتی  سوییپرهایی که با استفاده از انرژی مکانیکی تامین می شود عموما سامل انواع دستی سویپر ها می باشد. در صورت استفاده از نیروی مکانیکی سوییپر موتور نداشته و تنها با هل دادن کاربر عملیات نظافت و جاروب محیط را به انجام می رساند. همانطور که گفته شد انواع دستی ابعاد کوچکی دارند به همین دلیل مناسب استفاده در محیط های محدود و کوچک می باشند.

 

 

 

 

 

موارد حائز اهمیت در انتخاب یک سوییپر مناسب

سویپر صنعتی ابزار نظافتی است که اغلب جهت انجام نظافت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد بدین منظور باید بدنه مقاومی در برابر عوامل سخت محیطی داشته باشد. توجه به نکاتی همچون جنس بدنه، پهنای نظافتی (مقطعی که با هربار عبور دستگاه تحت نظافت قرار می گیرد)، کاربری آسان، دسترسی سریع به مخزن و سایر اجزای دستگاه به منظور بازبینی و کنتزل شرایط هر یک از قسمتها، توان مکش آلودگیها، ظرفیت مخزن، قدرت مانور، نوع فیلترها و چگونگی تعویض و نگهداری از آنها از مهم ترین مواردی است که جهت انتخاب سوییپر مناسب باید مد نظر قرار گیرد.

 

 

 

3 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه سوییپر صنعتی چیست؟»

  1. سلام. فروشگاه ها اگر بصورت روزانه شستشو شوند، اسکرابر پاسخگوی نیاز است اما اگر آلودگی ها مدتی است که باقی مانده اند، ابتدا باید با یک سوییپر دستی و سرنشین دار ( بسته به وسعت محیط) یا به روش دستی سطح را نظافت اولیه انجام دهید و سپس از اسکرابر برای شستشو استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید