نقش طراحی صنعتی در ساخت اسکرابر

نقش طراحی صنعتی در ساخت اسکرابر

دستگاه های اسکرابر یا کفشوی صنعتی ماشین آلات مکانیزه ای هستند که به صورت تخصصی جهت شستشوی سطح زمین به کار می روند. روند طراحی و تولید این تجهیزات توسط تیم های حرفه ای و سازمان دهی شده انجام می گیرد و ارائه طرح های نوین با هدف ساخت و تولید دستگاه هایی با کارایی بهینه بر عهده این گروه ها است. هنگام ایده پردازی برای ساخت اسکرابرهای جدید تیم های مختلفی به یکدیگر ملحق می شوند اما می توان این گونه اظهار داشت که بخش مهمی از فعالیت ها به وسیله تیم طراحی صنعتی پیش می رود.

طراحی صنعتی چیست؟

تیم طراحی صنعتی همواره به دنبال یافتن راه هایی برای رفع مشکلات مشتریان و بهترین روش پردازش محصولات است. طراحی صنعتی صرفاً به معنای طراحی تجهیزات صنعتی و طراحی کارخانه ها نیست؛ بلکه طراحی صنعتی از تفکر و توانایی افراد به عنوان عاملی برای ترکیب تفکر خلاق،‌ فناوری و مهارت های هنری بهره می برد تا مشکلات کاربران به بهترین شکل از میان برداشته شود. محصولات دارای طراحی عالی امور نظافتی مشتریان را تسهیل می بخشند و کسب و کار را در جهت افزایش بهره وری سوق می دهند.

تیم طراحی صنعتی چگونه به رفع مشکلات مشتریان اسکرابر کمک می کند؟

در فرآیند طراحی و تولید دستگاه های اسکرابر صنعتی ، تیم طراحی صنعتی بیشترین تأثیر را دارد. در ابتدا این گروه در پی درک این موضوع هستند که چه چیزی برای مشتریان مهم است و همواره تلاش می کنند راه کارهایی بیابند تا مشتریان نسبت به دستگاه ها دیدگاه مثبتی داشته باشند و محصولات را به عنوان ابزارهایی کارآمد برای راحت تر شدن امور خود بشناسند. تولید کنندگان اسکرابر در تلاش هستند طراحی منسجم و ویژگی های زیبایی شناختی را با یکدیگر ادغام نموده و محصولی ارائه دهند تا در اولین نگاه تأثیر مثبت را در کاربران به وجود آورد.

تیم طراحی صنعتی پیش از ساخت محصولات جدید به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

به منظور ساخت دستگاه های اسکرابر مناسب و ارائه راه حل های بهینه، باید مشکلات واقعی و اصلی کاربران شناسایی شود. تعامل پیوسته با مشتریان یک گام مهم و اساسی در رسیدن به این هدف می باشد و علاوه بر آن مشاهده شرایط از نزدیک و مبارزاتی که نیروهای خدماتی در راه مقابله با آلودگی ها پیش می گیرند، نقش مهمی در شناسایی مشکلات و دشواری ها دارد. بررسی مشکلات از نگاه افرادی که با دستگاه کار می کنند نیز یک عامل الهام بخش در زمینه ایده پردازی برای طراحی محصولات است.

مراحل پردازش و تولید محصولات جدید

پردازش با تحقیق آغاز می شود. همان طور که در پاراگراف قبل به این موضوع اشاره شد، درک عمیق و کامل چالش ها و فرصت های مشتریان در درجه اول اهمیت قرار دارد. پس از انجام تحقیقات میدانی، تیم طراحی صنعتی و تیم های عملیاتی به منظور پیدا کردن نقاط اشتراکی، اختلافات و نیازها یافته های خود را ارزیابی می کنند. ابزارهایی همانند شخصیت مشتریان و نقشه سیاحت مشتری (Customer Journey Map) کمک می کند تا مشتریان گوناگون با نیازها و سلیقه های مختلف شناسایی شوند.

طراحی صنعتی پایه و اساس دستگاه های اسکرابر ارائه شده توسط شرکت ابراهیم می باشد. سازندگان از میان تحقیقت به عمل آمده یافته های کلیدی را انتخاب نموده و درصدد هستند تا راه حل های بیشتر و بهتری را بیابند. در طول این فرآیند، تمرکز کارشناسان و متخصصان بر روی پروژه قرار دارد و ایده های خود را با یکدیگر در میان می گذارند. در این راه اطمینان حاصل می شود که تمامی مشکلات به طور کامل پوشش دهی شده اند و تفکرات تنها به ساده ترین و راحت ترین راه محدود نخواهند شد. تیم طراحی صنعتی بالغ بر ۱۰۰ ایده را ارائه می دهند که از بین آن ها شمار قابل کنترلی انتخاب می شود.

پس از آن ایده های انتخابی را می نویسند و به مشتریانی که در ابتدا با آن ها مصاحبه و گفتگو داشته اند، دوباره مراجعه نموده و ایده های خود را به آنان نشان می دهند. اولویت های مشتریان، مطابق با اهداف تجاری تولید کننده اسکرابر ، بیان می کند که کدام یک از ایده ها و مفاهیم به ساخت نمونه اولیه نزدیک تر است. در ادامه نمونه سازی اولیه انجام گرفته و اسکرابر مورد آزمایش قرار می گیرد. هنگام این آزمایش مشتریان خواسته های خود را بیان می کنند، بازخوردها را نشان می دهند و عنوان می کنند چه چیزهایی می تواند این ایده را بهبود بخشد. در پایان ایده محصول برای تولید کاملاً مهندسی شده آماده است.

مثالی از شناسایی چالش های کاربران اسکرابر و رفع آن

یک مثال از توسعه طراحی دستگاه های اسکرابر دستی می تواند طراحی نگه داری لوازم جانبی در بخش پشتی دستگاه باشد. بسیاری از کاربران هنگام به کارگیری اسکرابر در محیط خود با زباله های درشت رو به رو می شدند و مجبور بودند کیسه ای را برای جمع آوری زباله ها بر روی دسته کنترلی دستگاه آویزان کنند. به این ترتیب تیم طراحی، قلاب هایی را برای پشت دستگاه طراحی نموده اند و با کمک آن کاربران به راحتی می توانند کیسه و سایر لوازم مورد نیاز خود همانند بطری مواد شوینده، علائم هشدار و … را روی قلاب ها قرار داده و هنگام کار با اسکرابر به همراه داشته باشند. این راه حل ساده و منطقی کنترل شرایط محیطی را آسان تر ساخته، ایمنی عملکرد را افزایش داده و سبب گردیده دستگاهی با ویژگی های بهتر و مفیدتر برای مشتریان فراهم گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید