اهمیت کارواش اتوماتیک

اهمیت کارواش اتوماتیک

از حدود ۱۲ سال پیش فعالیت هایی از قبیل شستشوی ماشین ها و وسایل نقلیه به عنوان کارواش اتوماتیک به حوزه صنایع و فعالیت های صنعتی وارد شدند. از آن موقع تا به امروز این صنعت همواره در حال رشد بوده است و تعداد قابل توجهی کارواش اتوماتیک در سراسر دنیا وجود دارد که به عنوان یک شغل پردرآمد از آن استقبال شده است. از آن جاییکه هر روزه به تعداد افرادی که درخواست دارند تا ماشین شان شسته شود افزوده می شود، به تعداد مکان هایی که مجهز به کارواش اتوماتیک هستند نیز افزوده می شود. در نتیجه استفاده از کارواش اتوماتیک که مجهز به امکانات بهینه و خوب باشد برگ برنده صاحبان شغل است، چرا که مشتریان بیشتری به آن ها مراجعه می کنند و در نهایت رضایت آن هاست که افزایش درآمد را به دنبال خواهد داشت.
دستگاه های کارواش اتوماتیک قابلیت استفاده در مکان های مختلف را نیز دارند. جدا از اینکه می توانند در مراکز تخصصی شستشوی ماشین استفاده شوند، در قسمت های پارکینگ مراکز خرید بزرگ و یا بیمارستان ها و حتی شهرک های مسکونی که دارای چند ساختمان هستند نیز قابل استفاده اند.

کارواش اتوماتیک
انواع کارواش اتوماتیک

اگرچه تمام دستگاه های کارواش اتوماتیک یک هدف نهای دارند اما چند مدل از آن ها وجود دارد که تفاوتشان در توانایی ها، ویژگی ها و لوازم جانبی آن ها است. این تفاوت ها و ویژگی های اضافه کاملا به میزان و حجم کاری و زمانی که قرار هست برای شستشوی ماشین ها صرف شود بستگی دارد. به طور مثال اگر مشتریانی هستند که م خواهند در کمترین زمان ممکن ماشین شان شسته شود به محل هایی مراجعه می کنند که دستگاه کارواش اتوماتیک آن در نهایت سرعت خود است و مجهز به تکنولوژی روز دنیاست. به هر حال طبیعی است که قیمت ها بر اساس قابلیت های اضافی و حرفه ایی دستگاه کارواش اتوماتیک بیشتر شود. مشتری نیز طبیعتا هزینه بیشتری را پرداخت خواهد کرد.

عملیات صورت گرفته توسط کارواش اتوماتیک

این که چه تفاوتی در شستشوی ماشین و وسایل نقلیه با دست و به صورت سنتی با کارواش اتوماتیک وجود دارد نیاز به توضیح زیادی ندارد. چر ا که از شکل و شمایل دستگاه نیز می توان متوجه شد که کامل ترین شستشو و در عین حال کوتاه ترین زمان شستشو می تواند توسط دستگاه حاصل شود. به طور کلی دستگاه کارواش باید مناسب با نوع ماشین انتخاب شود. اینکه ماشین از نوع وسایل نقلیه شخصی باشد یا از نوع ماشین هاس سنگین و بزرگ، نوع کارواش اتوماتیک متفاوت خواهد بود.

مزیت های استفاده از کارواش اتوماتیک

یکی از مواردی که شاید اول از همه به ذهن برسد،‌کاهش حضور اپراتور در هنگام شستشوی ماشین ها است. شاید شغل های خدماتی مانند شستن ماشین، از کسل کننده ترین شغل ها باشند و افراد تمایلی برای صرف کردن وقت خود در این مورد نداشته باشند. لذا یک دستگاه می تواند به طور اتوماتیک تمامی کارهای یک انسان؛ از قبیل شستشو با آب، پاشش مواد شوینده، برس کشیدن، شستشوی دوباره و در نهایت خشک کردن ماشین را می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. از این رو دارنده یک کارواش، می تواند درآمد بیشتری را کسب کند چرا که به مراجعه کننده های بیشتری خدمات ارائه می دهد.


به علاوه اینکه به طور کلی دستگاه ها کار خود را بهتر از افراد انجام می دهند و از آنجاییکه رضایت مشتری حرف اول را در ارائه خدمات می زند،‌ امکان وجود هرگونه نارضایتی از نحوه شستشوی ماشین از جانب مشتری از بین خواهد رفت.
همچنین استفاده دستی از برخی برس ها سبب صدمه زدن به رنگ ماشین می شود و این امر بسیار ناخوشایند است. با این حال اینکه برای شستشوی ماشین از دستگاه کارواش اتوماتیک استفاده شود یا همان نظافت دستی کاملا به توقع مشتری از نتیجه کار و زمانی که دارد، باز می گردد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید