کاربرد اسکرابر برای نظافت استخر

کاربرد اسکرابر برای نظافت استخر

استخرها محیطی پرطرفدار برای ورزش و تفریح افراد در گروه های سنی مختلف هستند و روزانه تعداد زیادی از ورزشکاران زمان خود را در این محل سپری می کنند. محیط استخر همواره دارای درصد بالایی از رطوبت است که می تواند بستر مناسب را برای رشد قارچ، باکتری و انواع میکروب فراهم کند. از همین رو نظافت عمیق محوطه استخر امری بسیار ضروری و مهم است و تمامی بخش هایی که افراد با آن سر و کار دارند باید به درستی نظافت و ضدعفونی شوند. نظافت و شستشوی روزمره هرچند ضروری است ولی کافی نبوده و برای بهبود کیفیت بهداشت استخر باید فرآیند ضدعفونی سازی انجام گیرد. روش های متعددی برای ضدعفونی نمودن محوطه بیرونی استخر وجود دارد اما یک راهکار موثر و قدرتمند استفاده از دستگاه های اسکرابر به ویژه اسکرابر آنتی باکتریال می باشد.

چگونگی نظافت اطراف استخر

کلر از متداول ترین موادی است که برای ضدعفونی نمودن آب استخر و محوطه بیرونی کاربرد دارد. کلری که به آب افزوده می شود دارای بوی نامطوعی است که این بو را به هوا نیز انتقال می دهد. بنابراین اگر برای ضدعفونی نمودن سطح زمین هم کلر به کار رود، بوی نامطبوع بیش از اندازه در فضا پراکنده شده که در نهایت سبب آزردگی ورزشکاران می شود. بنابراین برای تمیزی محیط اطراف استخر می توان از دیگر راهکارهای نظافتی بهره گرفت. دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی برای شستشوی سطوح هموار کاربرد دارد و با توجه به این ویژگی برای محوطه استخر نیز دارای کارایی ویژه است. با این کار تقریبا همه باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و دیگر میکروب ها از بین می روند و به میزان قابل توجهی ایمنی استخر بالا می رود.

کاربرد اسکرابر در استخرها

فضاهای داخلی و کناره های استخر به خوبی توسط دستگاه اسکرابر قابل شستشو هستند. با توجه به این که کف شوی صنعتی دارای سامانه برس زنی مکانیزه است، آلودگی های باقی مانده بر روی کاشی های استخر و جرم های انباشته شده در بندهای کاشی ها به راحتی جدا شده و از بین می روند. در این میان بهره گیری از اسکرابر آنتی باکتریال برای ارتقای بهداشت استخر بهترین کارایی را ارائه می دهد، چرا که این دستگاه با قابلیت از بین بردن باکتری ها طراحی و تولید شده و می تواند باکتری های کف محوطه استخر را به میزان ۹۹/۹۹ درصد از بین برد. کارکرد منظم اسکرابر در محیط استخر از تشکیل خزه، جلبک و قارچ جلوگیری به عمل می آورد و از نیاز به مصرف مواد شیمیایی می کاهد. می توان از اسکرابر برای شستشوی کناره های استخر، سالن های رختکن، بخش های اداری و … بهره گرفت.

کدام اسکرابر برای شستشوی استخر مناسب است؟

دستگاه های کفشوی دستی برای نظافت استخر ایده آل هستند و می توان از هر دو مدل باتری دار و کابلی متناسب با شرایط محیطی استخر استفاده نمود. اسکرابرهای آنتی باکتریال باتری دار می باشند و جهت به کارگیری در استخر گزینه ای مناسب و ایده آل به شمار می آیند. اسکرابر دارای یک یا دو برس دیسکی است که با سرعت بالا می چرخد و آلودگی های عمیق سطوح را از میان بر می دارد. از طرف دیگر این دستگاه به سیستم مکش تجهیز گردیده که هم زمان با شستشو آب و آلودگی باقی مانده بر روی سطح زمین را جمع آوری نموده و به مخزن آب کثیف دستگاه انتقال می یابد. به این ترتیب دیگر اثری از آلودگی در محیط استخر باقی نخواهد ماند.

مزایای اسکرابر صنعتی برای شستشوی استخر

– صرفه اقتصادی : پس از مدت کوتاهی بازگشت سرمایه قابل مشاهده خواهد بود.

– کاهش قابل ملاحظه مصرف مواد شیمیایی قوی

– حذف هزینه های خرید، نگهداری و مدیریت مواد شیمیایی

– کاربرد و نگهداری آسان

– کارایی و بهره وری بالا

– قابلیت کارکرد در زمان های کاری به دلیل سطح صدای کم

– مقاومت دستگاه در برابر خوردگی و فرسایش

به طور خلاصه به کارگیری دستگاه اسکرابر در استخر بهداشت محیطی بیشتر، محیط زیست سالم تر، ایمنی بیشتر و کاهش هزینه های نظافتی را به دنبال دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید