همه چیز درباره برس دستگاه کفشوی صنعتی

همه چیز درباره برس دستگاه کفشوی صنعتی

دستگاه کفشوی صنعتی یکی از رایج ترین و محبوب ترین دستگاه های تخصصی نظافت صنعتی می باشد که به طور گسترده در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با ویژگی های منحصربه فرد خود توانسته به یکی از قدرتمندترین تجهیزات در نظافت سطوح تبدیل شود. اجزا به کارگرفته شده در این دستگاه با فعالیت هماهنگ در کنار هم، یک مجموعه کاملا مکانیزه تشکیل داده اند. یکی از مهم ترین بخش ها در هر کفشوی صنعتی، برس دستگاه می باشد. یکی از دلایل اهمیت یافتن برس ها را می توان در نتیجه ارتباط مستقیم و مداوم این اجزا با سطوح کف به هنگام نظافت برشمرد. در ادامه به بررسی انواع، ویژگی ها و کاربردهای برس در دستگاه اسکرابر پرداخته می شود.

انواع برس در کفشوی صنعتی

برس ها به طور کل به دو دسته دیسکی و غلطکی تقسیم می شوند.

برس دیسکی

برس دیسکی کفشوی صنعتی

این نوع برس نوع رایجی در دستگاه های اسکرابر کوچک و بزرگ، باتری دار و کابلی، دستی و سرنشین دار می باشد. به منظور شست وشوی سطوح و یا پولیش زنی از این نوع برس استفاده می شود. با پاشش آب از طریق نازل به برس، برس ها با قرارگیری کامل بر روی زمین و اعمال فشار یکسان و پیوسته ای شروع به حرکت در یک صفحه می نمایند، سرعت حرکت این برس ها متناسب با ویژگی های دستگاه متفاوت بوده و  در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دور بر دقیقه می باشد.

مواد به کارگرفته شده در ساخت این برس ها تنوع بالایی دارند و عموما از پلی پروپیلین و مواد با فشردگی بالا و مقاومت در برابر سایش زیاد هستند. در دستگاه های مجهز به این نوع برس نیاز به پیش جاروب وجود دارد زیرا برس نمی تواند آلودگی های جامد  را از میان بردارد. در نتیجه برای کسب نتیجه بهتر، باید ابتدا سطح از این نوع آلودگی های پاک شود.

برس غلطکی

برس غلطکی دستگاه کفشوی صنعتی

برس های غلطکی اگرچه کارایی و رواج کمتری در مقایسه با نوع دیسکی دارند اما به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان همواره یک گزینه قابل اعتماد برای شست وشوی سطوح کف به شمار می آیند. در این نوع برس آب بر روی برس پاشش شده و برس شروع به حرکت دورانی در سرعتی حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دور بر دقیقه می نمایند. این برس ها قادرند تا ذرات کوچک جامد را نیز از میان برداشته و داخل مخزنی جمع آوری نمایند. به این ترتیب مرحله پیش جاروب حذف می شود و سرعت انجام عملیات افزایش می یابد. مواد به کارگرفته شده در ساخت این نوع برس ها نیز همانند برس های دیسکی است.

کاربردهای برس دیسکی و غلظکی

در ادامه به محیط ها و جنس سطوح کف در به کارگییری این برس ها هنگام نظافت سطوح کف پرداخته می شود.

برس دیسکی

این نوع برس ها برای محیط هایی که نیاز به شست وشوی لایه ای و یا پولیش زنی است، انتخاب مناسبی می باشند. مدارس، فروشگاه ها، مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله این محیط ها هستند. با انتخاب یک برس سخت دیسکی می توان محیط های صنعتی را نیز شست وشو نمود. برخی از سطوح که استفاده از برس دیسکی در آنها مناسب می باشد عبارتند از:

. سطوح مسطح

. کاشی ها و ورقه های کامپوزیت

. بتن پولیش شده

برس غلطکی اسکرابر

این نوع برس ها به منظور به کارگیری در محیط های بزرگ و روباز که انجام پیش جاروب زمان بر و دشوار می باشد، و یا محیط های با سطوح متخلخل و دارای درز و شکاف های زیاد که امکان به دام افتادن آلودگی در آنها زیاد است، کارایی بالایی دارند. کارخانه های صنایع غذایی، پارکینگ ها و انبارها از جمله مهم ترین این محیط ها می باشند. برخی سطوح که استفاده از برس غلطکی در آنها مناسب است عبارتند از:

. لمینت

. سطوح سنگی

. موکت

مزایای برس دیسکی

از جمله برخی مزایای این نوع برس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

. توانایی اعمال فشار عمودی بالا و مناسب برای شست و شوی سطوح با ضخامت بالا

. تطبیق پذیری ابزاری و قابلیت افزودن پدهای مختلف به منظور پولیش زنی

مزایای برس غلطکی کفشوی صنعتی

برخی مزایای استفاده از برس های غلطکی عبارتند از:

. برخورداری از قابلیت جاروب زنی، همزمان با شستشو

. عدم ایجاد گرد و غبار به علت جاروب کردن سطوح به همراه آب

. عدم ایجاد رد و لک به هنگام برس زنی

. توانایی چرخش در سرعت بالا

نحوه نگهداری برس های دیسکی و غلطکی در کفشوی صنعتی

هماند هر وسیله ای که در ارتباط مداوم با یک سطح سخت است، برس ها نیز در یک دستگاه کفشوی صنعتی به مرور زمان دچار استهلاک، پارگی و آسیب شده و کیفیت شستشو را تحت تاثیر قرار می دهند. در نتیجه این اجزا در دستگاه اسکرابر نیازمند نگه داری دقیق، بررسی مداوم و تعویض به موقع هستند. زمان دقیق و مشخصی مبنی بر فرا رسیدن زمان تعویض یک برس وجود ندارد و این موضوع به عواملی نظیر دفعات استفاده از دستگاه، نوع سطح و میزان سختی آن، میزان آلوده بودن سطح و سرعت انجام عملیات شستشو بستگی دارد.

یکی از راه های افزایش عمر برس ها شستن آنها با آب و سپس قراردهی در جایی مناسب به منظور خشک شدن می باشد. انجام این امر پس از هربار استفاده از دستگاه موجب می گردد تا آلودگی ها، ذرات گرد و غبار، مواد چسبنده، روغنی و لکه ها از برس جدا شده و تاثیر مستقیم در افزایش عمر آن خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید