همه چیز در مورد کارواش آب گرم صنعتی

همه چیز در مورد کارواش آب گرم صنعتی

همه دستگاه های کارواش صنعتی به طور یکسان طراحی و ساخته نشده اند، درواقع در تقسیم بندی این دستگاه نظافت صنعتی به دو دسته کاملا مجزای کارواش آب گرم و کارواش آب سرد می رسیم. از آنجایی که طیف فشار و دبی ارائه شده توسط مدل های مختلف این دستگاه بسیار گسترده است و از هریک می توان به منظور شستشوی داخلی و خارجی مراکز مختلف استفاده نمود، انتخاب و خرید دستگاهی که با نیاز نظافتی مرکز مطابقت کامل داشته باشد، امری دشوار به نظر می آید. اما تنها با درنظر گرفتن چند نکته ساده می توان میان کارواش آب گرم صنعتی و واترجت آب سرد انتخابی مناسب انجام داد.

کارواش آب گرم صنعتی

کارواش آب گرم صنعتی ، واترجت آب گرم
کارواش آب گرم صنعتی

برای درک بهتر کارکرد و دلیل استفاده از این تجهیز نظافتی فقط کافی است که به شستشوی ظروف چرب و روغنی فکر کنید. مهم نیست که چه میزان از مواد شوینده استفاده کنید، درصورت شستشوی چربی با آب سرد شما فقط وقت خود را بیهوده تلف می کنید درحالی که تنها کمی استفاده از آب گرم می تواند تمامی آلودگی ها در زمانی بسیار کوتاه و با کیفیتی کاملا ایده آل از میان بردارد. این مظلب دقیقا در تمامی مراکز صنعتی، کارخانه ها، انبار، هتل ها، رستوران ها و صدها محیط دیگر نیز صدق می کند. هنگام سر و کار داشتن با محیطی در تماس با از آلودگی های چرب و روغنی شما به یک واتر جت آب گرم نیاز خواهید داشت.

استعلام قیمت دستگاه کارواش صنعتی تک فاز

– دلیل علمی تاثیر فوق العاده شستشو با واترجت آب گرم

مولکول های آب گرم حامل انرژی زیادی هستند این انرژی موجب کاهش کشش سطحی آب و امکان نفوذ بیشتر آب به سطح و تماس بیشتر با مولکول های چربی می شود. در واقع گرمای آب موجب افزایش سرعت حرکت مولکولی، افرایش انرژی مولکولی و کاهش کشش سطحی آب و نفوذ بیشتر به داخل آلودگی ها می گردد. حال اگر این آب گرم با فشار زیاد به سمت سطح پاشش شود، قابلیت بالاتری در جداسازی آلودگی ها خواهد داشت این عملیات با شکسته شدن پیوند مولکولی میان آلودگی ها و سطح به اتمام می رسد. این دقیقا همان فرایندی است که به وسیله کارواش آب گرم صنعتی اجرا می شود.

– چگونگی گرم شدن آب در فشار قوی آب گرم

چگونگی گرم شدن آب در واترجت آبگرم
چگونگی گرم شدن آب در واترجت آبگرم

آب ورودی به دستگاه توسط یک شلنگ متصل به شیرآب ابتدا از پمپ دستگاه عبور می کند. پمپ با افزایش آب، آن را اماده به سمت حرکت به سوی آبگرمکن می نماید. آبگرمکن متناسب با مدل دستگاه، الکتریکی یا دیزلی بوده و این امر در تعیین بیشینه دمای آب خروجی از دستگاه تاثیرگذار است. قدرت بالای آبگرمکن به معنی امکان ارائه آب با دمای بیشتر می باشد. ممکن است گاها دستگاه های شوینده فشار قوی آب گرم به عنوان نوعی بخار شوی تلقی شوند چراکه هردو دستگاه عملیات شستشو را با حرارت بالا انجام می دهند. اگرچه در بسیاری از مراکز نیازمند ضدعفونی سطوح، تجهیزاتی نظیر دستگاه بخارشوی صنعتی استفاده می گردد اما در مواردی که به شستشوی عمیق و لکه برداری نیاز است استفاده از دستگاه کارواش سه فاز صنعتی آب گرم تاثیر بیشتری در فرایند شستشو خواهد داشت.

استفاده از دستگاه واترجت آبگرم در چه صنایعی رواج بیشتر دارد؟

تمام مراکز و کارخانه های تولیدی در مراحل مختلف تولید یک محصول یا کالا با انواع مختلفی از آلودگی ها روبه رو می باشند. بدون شک چربی و روغن در صدر این آلودگی ها قرار دارد. در یک تقسیم بندی کلی تمامی مراکز صنعتی و تولیدی به منظور فراهم نمودن محیطی بهداشتی و ایمن به یک دستگاه کارواش صنعتی آبگرم نیاز دارند. برای مثال در صنایع غذایی تنها با به کارگیری یک دستگاه کارواش آب گرم مناسب می توان در میزان مصرف مواد شوینده صرفه جویی چشم گیری کرده و ضمن ضدعفونی نمودن و شستشوی عمیق سطوح و تجهیزات هزینه های کلی را کاهش داد.

آیا قیمت کارواش آب گرم صنعتی از مدل های آب سرد بیشتر است؟

آیا قیمت کارواش آب گرم صنعتی بیشتر است؟
قیمت کارواش آبگرم

به عنوان جواب کوتاه باید گفت بله. مسلما به دلیل تجهیز کارواش به آبگرمکن و هدایت دشوارتر آب گرم، به استفاده از مواد مقاوم تر نیاز است. به علاوه یک کارواش آب گرم به نگهداری و مراقبت های بیشتر شامل بررسی اجزا داخلی آبگرمکن نیازمند است. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه به منظور تهیه اولیه یک دستگاه کارواش آبگرم به اختصاص هزینه بیشتر نیاز است، با صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده و ارائه شستشویی دقیق تر و باکیفیت تر هزینه های اولیه در طی بازه زمانی کوتاه جبران خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید