نظافت پله برقی با دستگاه های نظافت صنعتی نظیر جاروبرقی و پله برقی شوی

نظافت پله برقی با دستگاه های نظافت صنعتی نظیر جاروبرقی و پله برقی شوی

پله برقی یکی از تجهیزات موجود در ساختمان های بزرگ بوده که امروزه ارتباط میان طبقات را بسیار ساده کرده است. معمولا در ساختمان های بزرگ تردد افراد بالا بوده و در فواصل بین طبقات پله برقی ها افراد زیادی را جابه جا می نمایند. درنتیجه آلودگی های مختلف به راحتی از یک محل به محل دیگر منتقل می شوند. علاوه بر آلودگی هایی که با چشم قابل مشاهده نمی باشد برخی ذرات و آلودگی های بزرگ در گوشه و داخل شیارهای پله ها قرار می گیرند، اگر میزان این ذرات بیش از اندازه شود برخی مشکلات در کارکرد دستگاه حاصل می گردد. از این رو نظافت پله برقی عملیات مهم در جلوگیری از بروز مشکلات فنی در دستگاه است. امروزه این عملیات با استفاده از دستگاه هایی نظیر پله برقی شوی و جاروبرقی آب و خاک صورت می گیرد.

دشواری نظافت پله‌برقی

پله برقی ها در بسیاری از اماکن در سطح شهر دیده می شوند. از این رو اهمیت نظافت پله برقی با دستگاه های مکانیزه و به شیوه شستشوی صنعتی به دلایل مختلفی به چشم می خورد. برخی این دلایل عبارتند از:

نیاز به نظافت پله برقی به شیوه تخصصی

یکی از دشواری های نظافت پله برقی، محدودیت در شستشوی آن است زیرا عملکرد این پله به صورت برقی بوده در نتیجه استفاده از آب و مواد شوینده باید با دقت لازم صورت پذیرد.

نیاز به نظافت در فواصل زمانی مشخص

نفوذ آلودگی ها به داخل قطعات و اجزا داخلی می تواند کارکرد دستگاه را مختل کرده و هزینه های سنگینی برای تعمیر آن ایجاد نماید. در نتیجه نیاز به نظافت به صورت دوره ای به چشم می خورد.

نیاز به نظافت در زمان مناسب

از آنجایی که در مراکز تجاری،‌ فروشگاهی، اداری، هتل ها و مراکز تفریحی و … استفاده از پله برقی به صورت مداوم و همه روزه می باشد، انتخاب زمان مناسب برای نظافت این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است. ضمن اینکه استفاده از روشی که بتوان به وسیله آن زمان غیر قابل دسترس بودن این بخش را کاهش داد مناسب ترین روش است.

دو اصل مهم در نظافت پله برقی

در نظافت دستگاه پله برقی در مراکز مختلف همواره باید دو اصل مهم را در نظر گرفت. این دو اصل عبارتند از:

انتخاب زمان مناسب

نظافت پله برقی با توجه به شرایط و موقعیت این کار نیازمند رعایت اصولی است از مهمترین آنها انتخاب زمان مناسب برای این عملیات است. مسلما انتخاب زمانی خلوت برای تمیز کردن از اساس این کار است. دستگاه های مجهز زیادی برای شستشوی سطوح تولید شده اند ولی نظافت پله برقی به دلیل اینک سطحی صاف نیست مقداری دشوار است و به وسیله ای ویژه همین کار نیاز دارد.

انتخاب روش مناسب

مهمترین مساله در تمیز کردن پله ها وسیله ای است که برای این کار انتخاب می کنید. روش سنتی و دستی که شامل خارج نمودن پله ها و انتقال آنها به محلی دیگر برای شستشو می باشد بسیار هزینه بر بوده و اکنون دیگر روش مناسبی به حساب نمی آید. استفاده از پله پله برقی شوی با تجهیز به جاروبرقی صنعتی علاوه بر نظافت آسان از نفوذ رطوبت به داخل اتصالات دستگاه جلوگیری می نماید و نیازی به جداسازی اتصالات دستگاه نخواهد بود.

دو اصل مهم در نظافت پله برقی
دو اصل مهم در نظافت پله برقی

پله برقی شوی و نظافت صنعتی پله برقی

نظافت پله برقی به علت حجم کاری بالا و نیاز به رعایت ظرافت هایی در حین تمیز کردن دشوار بوده و به دستگاه های نظافت تخصصی نیاز است. در حال حاضر دستگاه های مکانیزه برای شستشو و نظافت پله برقی تولید شده است که به راحتی و در مدت زمان کمی پله برقی را تمیز می کند. پله برقی شوی و جاروبرقی صنعتی از جمله این دستگاه ها هستند که با طراحی ویژه قابلیت از میان برداشتن آلودگی های مختلف را به شیوه ای مناسب و با کیفیت دارا است.

نحوه کارکرد پله برقی شوی

پله شوی برقی را می توان به عنوان نوعی دستگاه نظافت صنعتی شناخت که برای پله برقی و یا پیاده رو متحرک مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه بدون دخالت مستقیم کاربر و به صورت مکانیزه عمل می کند و دارای دو برس غلطکی می باشد که توانایی تمیز کردن دو سطح پله را دارد. برس با کمک قسمت اهرمی می تواند از حالت عمودی به افقی و بالعکس تبدیل شود و دو سطح پله را به خوبی تمیز کند. دستگاه به دلیل تجهیز به جاروبرقی صنعتی پرقدت می تواند آلودگی ها را با سرعت بالا مکش نماید. برس ها دارای پهنای کافی برای شستشو هستند و مخزن آب تمیز و آب کثیفی که در دستگاه تعبیه شده است در حجم های مختلف موجود می باشد. با افزایش حجم مخازن دستگاه می توان مدت زمان طولانی تری را به شستشو پرداخت. این دستگاه با قدرت مکش بالا می تواند گرد و غبار را به خوبی جمع آوری نماید. برخی از این دستگاه ها ثابت هستند و فرچه های متحرک دارند و زمانی که پله خاموش است فرچه ها پله را تمیز می کنند. نوع دیگری هم وجود دارد که در زمان حرکت پله با فرچه های ثابت ، حرکت کرده و گرد و خاک و کثیفی را از پله ها پاک می کند. در هر صورت دستگاه مکانیزه مخصوص شستن پله برقی دارای برس های مخصوصی است که به خوبی پله ها را تمیز می کند و سرعت عمل این دستگاه برای نظافت پله برقی یکی از مهمترین مزایای آن است.

نحوه کارکرد پله برقی شوی
نحوه کارکرد پله برقی شوی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید