راهنمای انتخاب و خرید جاروبرقی تجاری

راهنمای انتخاب و خرید جاروبرقی تجاری

انتخاب یک جاروبرقی تجاری کار ساده ایی نیست، این نوع از جاروبرقی ها بسیار مقاوم تر و قوی تر از نمونه های خانگی هستند، و در سایز های گوناگون و وسیعی تولید می شوند از جاروبرقی هایی با حجم مخزن کوچک تا جارو برقی هایی با مخازنی بیش از پنجاه گالن. امروزه استفاده از جارو برقی های تجاری و صنعتی به منظور بازیابی و نظافت در صنایع و موسسات، گسترش چشم گیری داشته است، این مکنده ها در اماکن گوناگونی مانند آشپز خانه های بزرگ، صنایع فلزی، کشتی ها و ایستگاه های قطار به چشم می خورند، از کاربردهای مننوع آنها می توان به نظافت معمولی و روزمره، بازیافت و جداسازی فلزات پر ارزش تا جمع آوری و بازیافت مایعات اشاره کرد. تمامی مایعات و ذرات خشک با استفاده از جارو برقی مناسب قابل جمع آوری هستند. اما نکته ایی که در اینجا حائظ اهمیت می باشد، انتخاب جارو برقی مناسب است!

 

موتور مکنده

جارو برقی تجاری و کاربرد آندر انتخاب جارو برقی، فاکتورهای گوناگونی در نظر گرفت می شود، اولین فاکتور قلب مکنده یا همان موتور است. جاروبرقی های ارزان غالبا تک موتور هستند، بدین معنا که موتور هم برای  مکش و جمع آوری ذرات، و هم به عنوان سیستم خنک کننده بکار می رود، این عملکرد باعث ورود گرد و غبار به داخل موتور شده و در نهایت منجر به کاهش عمر جاروبرقی می گردد. به منظور بهبود عملکرد و افزایش طول عمر دستگاه، جاروبرقی های با کیفیت از دو موتور استفاده می کنند، یکی برای مکش و ایجاد خلا و دیگری برای پاک کردن، این ساختار ویژه مانع از ورود آلودگی به داخل موتور می شوند. هر چه موتور بزرگ تر باشد قدرت آن بیشتر بوده در نتیجه مکش بهتری خواهد داشت.

 

ساختار ارگونومیک و جنس بدنه جاروبرقی ها

جنس بدنه جاروبرقی گزینه بعدی که در انتخاب انواع جاروبرقی ها مهم است ساختار کلی و جنس بدنه می باشد، معمولا برای ساخت بدنه مکنده از پلاستیک فشرده با چگالی بالا، استیل و یا آلومنیوم استفاده می شود که تاثیر قابل ملاحظه ایی در وزن جاروبرقی دارد. جاروبرقی ها با بدنه پلاستیکی، سبک بوده و  قابلیت حمل ساده تری دارند در حالی که جاروها با بدنه فلزی در برابر ضربه مقاوم بوده و ایجاد تو رفتگی در بدنه آنها فرایند مکش را مختل نمی کنند، به عبارت دیگر نسبت به آسیب های فیزیکی حساسیت کمتری دارند. ضربات وارده به بدنه پلاستیکی جارو ممکن است منجر به شکستکی شده و در نهایت باعث کاهش خلا و راندمان کار شود. قدرت مانور، ارتفاع و چرخ دار بودن جاروبرقی آلمانی یا ایتالیایی از موارد قابل توجه در تهیه جاروبرقی هستند. جارو برقی سطلی با بدنه فلزی و پلاستیکی طراحی و تولید می شود

 

فیلتر جارو برقی ها

فیلتر هپا در جاروبرقی مورد بعدی در انتخاب جاروبرقی ها، به ویژه جاروهایی که برای جمع آوری گرد و غبار استفاده می شوند، فیلتر است. جاروبرقی های ساده تک فیلتری هستند ساده ترین نوع فیلتر همان پاکت جاروبرقی می باشد که هوا را از خود عبور داده اما مانع از عبور ذرات می شود. معمولا بهترین نوع جاروبرقی ها چند فیلتری هستند، که هر فیلتر با توجه به سایز ذرات عبوری عمل فیلتراسیون را انجام می دهد. معمولا رده صنعتی جارو برقی ها از فیلترهایی با بازده ۳ تا ۱ میکرون برخوردار هستند. نوع دیگری از فیلتر ها که کاربرد زیادی در جاروبرقی های صنعتی دارند، فیلتر های هپا نامیده می شوند، این فیلترها به خاطر تراکم بالای الیاف استفاده شده توانایی فیلتر ذرات تا  ۰/۳ میکرون را دارند.

 

ظرفیت مخزن یا کیسه جمع آوری

ظرفیت مخزن جاروبرقیبرای جمع آوری ذرات از دو نوع مخزن در دستگاه جارو برقی استفاده می شود: پاکت و سطل. در جارو برقی هایی که مخزن جمع آوری آنها پاکتی است، پر شدن پاکت باعث کاهش قدرت موتور می شود، که با جایگزین نمودن پاکت خالی راندمان موتور بالا می رود. در مواردی که پاکت از پایین پر می شود، قدرت موتور بیشتر برای بالا نگه داشتن ذرات استفاده می گردد تا مکش آنها، اما در پاکت هایی که از بالا پر می شوند، دیگر نیازی به بالا نگه داشتن ذرات نبوده و تمامی قدرت موتور برای مکش ذرات بکار می رود و در نتیجه باعث افزایش راندمان کاری می گردد. از این رو پاکت هایی که از بالا پر می شوند نسبت به نمونه های دیگر ارجحیت دارند. در مورد مکنده های جمع آوری مایعات، بهترین گزینه، مکنده های اتوماتیکی هستند که با پر شدن مخزن به طور اتوماتیک خاموش شده و مانع از ورود مایعات بیشتر به دستگاه می شود. نحوه تخلیه تانکر نیز از موارد قابل توجه در هنگام تهیه این نوع از مکنده ها می باشد.

لینک های مرتبط
جاروبرقی صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید