استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی در کشاورزی و دامداری

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی در کشاورزی و دامداری

با توجه به گسترش و توسعه دستگاه های نظافتی در حوزه های مختلف، دستگاه های متعددی متناسب با نیاز های مختلفی طراحی و ساخته شده اند.  از دستگاه های نظافت صنعتی در محیط های مختلفی همانند پزشکی و داروسازی، کارخانجات و صنایع مختلف، محیط های آموزشی، مجتمع های تجاری و … مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها همانند اسکرابر ، سوییپر ، واترجت و… علاوه بر این که کیفیت و سطح نظافت را بالا برده اند، سرعت نظافت و شستشو را نیز به میزان بسیار قابل توجهی افزایش داده اند. همچنین دستگاه های شوینده همانند اسکرابر و واترجت صنعتی در مصرف آب نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی می نمایند.

 

لزوم استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی در کشاورزی و دامداری

واترجت صنعتی در دامپروری و کشاورزیصنعت کشاورزی و دامپروری آلودگی ها و ضایعات مختص به خود را دارند که به علت حجم بالا، جمع آوری و شستشوی آن ها کاری سخت و زمان بر است. بنابراین دستگاه های مختلف نظافتی کارواش سه فاز ، سوییپر و جاروبرقی صنعتی در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها به منظور تسریع در نظافت و بالا بردن کیفیت آن ها به کمک صاحبان مشاغل آمده اند. در حوزه کشاورزی بیشترین نیاز برای دستگاه واترجت صنعتی می باشد و برای شستشوی ماشین آلات کشاورزی مانند تراکتور مورد استفاده قرار می گیرد. در دامداری ها نیز برای شستشوی سالن های پرورش دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شستشوی کارخانه و ماشین آلات با واتر جت صنعتی

برای شستشوی انواع ماشین آلات مورد استفاده در کشاورزی و همچنین سوله ها و سالن های نگهداری تجهیزات و محصولات از دستگاه واترجت استفاده می شود. برای انتخاب دستگاه واترجت علاوه بر توجه به بیشینه فشار کاری دستگاه، باید به دبی آبی خروجی نیز توجه نمود زیرا در چنین محیط هایی بسیار قابل اهمیت است. در سالن ها و سوله های مربوط به کشاورزی از واترجت برای شستشوی حجم بالایی خاک و آلودگی استفاده می شود. دستگاه واترجت صنعتی را می توان متناسب با محیط تک فاز و یا سه فاز تهیه نمود. همچنین در صورت در دسترس نبودن برق می توان از واترجت دیزلی نیز استفاده نمود.

 

شستشوی سالن های پرورش دام

جهت حفظ بهداشت دام و طیور و جلوگیری از بیماری ها و تلفات، همواره باید محیط نگهداری آن ها تمیز باشد. بالا بردن سطح بهداشت در چنین محیط هایی موجب تولید محصولات با کیفیت نیز می گردد و همچنین از انتشار هرگونه آلودگی و بیماری به انسان ها نیز جلوگیری می گردد. به همین دلیل این محیط ها و همچنین تجهیزات مورد استفاده در آن ها را به صورت مرتب در دوره های زمانی معین نظافت و شستشو می نمایند. واترجت آبگرم توانایی بیشتری در از بین بردن آلودگی ها نسبت به واترجت آب سرد دارد، اما توانایی از بین بردن باکتری ها را ندارد. واترجت آب گرم می تواند سطوح چربی و روغنی را سریعا از بین ببرد اما موجب رشد باکتری ها می گردد. در چنین شرایطی می توان در صورت امکان از مواد شوینده نیز استفاده نمود.

 

مکش دانه ها در انبار با جاروبرقی صنعتی

انبار نگهداری برخی محصولات کشاورزی مانند دانه ها و غلات نیاز به یک دستگاه مکنده برای جمع آوری دانه ها و جا انتقال آن ها به مخازن و کیسه ها دارد. علاوه بر این برای نظافت انبارها نیز می توان از جاروبرقی صنعتی استفاده نمود. محیط های نگهداری محصولات باید به دور از آلودگی ها و گرد و خاک باشد که موجب پایین آمدن کیفیت محصول و همچنین خراب شدن آن ها می گردد. به همین دلیل باید گرد و خاک و آلودگی ها را جهت حفظ بهداشت محصولات از جاروبرقی صنعتی استفاده نمود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید