اهمیت ترولی پذیرایی در نظافت رستوران ها چیست؟

اهمیت ترولی پذیرایی در نظافت رستوران ها چیست؟

رستوران مکانی است که افراد مختلف برای گذراندن زمان و صرف غذا روزانه در آن حضور پیدا می کنند،تمیزی چنین مکانی مسئله بسیار با اهمیتی محسوب می شود زیرا در وهله اول یکی از فاکتورهای جذب مشتری نظافت محلی است که در آن می خواهد دقایقی را سپری کنند و از همه مهم تر غذایی را میل کند هست. از آن جایی که بیشتر مکان ها و صنایع از شست و شو و روش های مکانیزه برای تمیزکاری، نظافت و سرویس دهی بهره مند می شوند، رستوران ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ترولی حمل غذا از جمله تجهیزاتی است که برای سرویس دهی سریع تر و علاوه بر آن نظافت بهترین انتخاب در این گونه مکان ها به شمار می رود.

ترولی حمل غذا
نظافت رستوران ها

نظافت رستوران ها

معمولا در اکثر موارد آشپزخانه ها و سالن رستوران ها از نظر ابعادی متوسط یا کوچک هستند و در فضاهای این چنینی، وسایل زیادی از جمله میز و صندلی نیز قرار می گیرد که همین مسئله فضای رستوران را با مشکل نظافتی مواجه می کند و در واقع امکان شست و شوی عمیق در این فضاها با زیاد بودن نقاط غیر قابل دسترس را همراه می کند، دستگاه نظافتی همچون اسکرابر و ترولی پذیرایی برای بهبود روند نظافتی در این گونه فضاها مورد توجه و انتخاب است به طوری که این تجهیزات امکان شست و شوی سریع کف سالن و جمع آوری به موقع ظروف کثیف را با بهترین کارایی ممکن می سازد.

به طور کلی در فضای‌های رستورانی حجم وسیعی از ظروف کثیف در مدت زمان بسیار کمی شکل می گیرد که جمع آوری و نظافت و شست و شو آن ها می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام رسد زیرا در این گونه مکان ها معمولا جمعیت در حال پر و خالی شدن است، در این میان برای انجام عملیات پاکسازی نیاز به یک ترولی پذیرایی به خوبی آشکار می شود و ظروف کثیفی که چهره نامطلوبی بر روی میزهای رستوران ایجاد می کنند با بهره گیری از ترولی در سریع ترین زمان ممکن از روی میز مشتریان جمع آوری و به آشپزخانه منتقل می گردد.

شستن کف رستوران در بسیاری از نقاط از جمله زیر میز و صندلی نیز از دیگر مسائلی است که جز دغدغه های کاربران خدماتی و رستوران داران محسوب می شود که نظافت آن به آسانی امکان پذیر نیست. یک اسکرابر قدرتمند می تواند این شست و شوی مکانیزه را در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به جا به جایی میز و صندلی انجام دهد. در این محیط ها زمان برای تمیز کردن فضای رستوران‌ها باید بسیار کوتاه باشد. شست و شوی مکانیزه در کنار ترولی پذیرایی امکان خشک کردن همزمان همراه با شست و شو را برای کف سالن رستوران فراهم می آورد. به این ترتیب از اتلاف بیش از اندازه وقت یا لغزنده بودن محیط سالن جلوگیری به عمل می آورد.

ترولی پذیرایی

ترولی پذیرایی در واقع یک چرخ دستی برای انتقال وسایل و تجهیزات غذا و ابزار کوچک در هتل، مسافرخانه، سالن های پذیرایی، رستوران، بیمارستان و … می باشد.  ترولی حمل دارای وزن بسیار کم بوده و به خوبی در فضای رستوران و… جا به جا می‌گردد و سرعت حرکت و انتقال وسایل با این ترولی بسیار بالاست و برای تولید چرخ های این ترولی از پلاستیک مستحکمی استفاده شده و نیز چرخ های این دستگاه از نوع بی صدا می باشند.

ترولی ها دایره کارکردی وسیعی دارند و برای حمل وسایلی مانند دستمال، ظروف کثیف و تمیز، زباله و … در نقاط مختلف مورد استفاده دارند، سطح ایمنی و نظافت هنگام بهره مندی از ترولی پذیرایی در محیط های مختلف بالا می باشد و سرعت کار با این ترولی ها بالا می رود.

ویژگی های ترولی پذیرایی

وجود این ترولی نظافتی در رستوران ها و غذاخوری های بزرگ از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است، ترولی پذیرایی برای جا به جایی مواد غذایی پک شده، ظروف شکستنی و فلزی، دستمال کاغذی، بطری های شیشه ای و‌… کاربرد دارد. این ترولی ها از سطل زباله همراه برای جمع آوری زباله برخوردار هستند، برای این که بتوانید این حمل را به شکل مطلوبی انجام دهید، باید از طبقات محافظتی بهره مند شوید. این طبقات محافظتی در چهار کناره ترولی پذیرایی دیده می شوند و مانع از سقوط ظروف و وسایل بر روی زمین خواهند شد.

تمیزکاری ترولی پذیرایی

سطوح طبقاتی در ترولی به شکل روزانه یا بعد از سرو هر غذا کثیف می شوند، در واقع این ترولی ها برای جا به جایی مواد دارویی، غذایی و … مورد استفاده قرار می گیرند، از این رو این موضوع می تواند آلودگی مستمر ترولی را به همراه داشته باشد. ترولی های غذا به خوبی شسته و تمیزکاری می شوند و شما می توانید تنها با در دست گرفتن یک دستمال مرطوب سطح این ترولی ها را پاکسازی نمایید.

بهداشت و تمیزی ترولی‌ها علاوه بر این که وجه مناسبی از رستوران را معرفی می کند، از انتقال بیماری، میکروب، آلودگی و … ممانعت می کند. این موضوع در ترولی‌های بیمارستان از اهمیت بیشتری برخوردار است. چون در این مکان امکان انتقال بیماری های مسری ضریب بالاتری دارد،برای تهیه این ترولی از فلز استیل استفاده می شود. این انتخاب چندین دلیل دارد. در واقع امکان شست و شو و ضدعفونی کردن این فلز به راحتی میسر می گردد زیرا ضد زنگ بوده و مقاومت قابل توجهی در برابر سایر شوینده ها دارد و برای این که بتوانید این سطوح استیل را از هر نوع آلودگی پاک نمایید، باید آن را به شکل هفتگی ضدعفونی کنید. این موضوع در بیمارستان با سرعت بیشتری انجام می گیرد. ترولی پذیرایی با استحکام و مقاومت قابل توجهی ساخته می شود. از این رو امکان حمل ظروف زیاد یا بار سنگین وجود دارد، چرخ های این ترولی بر مبنای ظرفیت این وسیله طراحی می گردند و این چرخ‌های بزرگ برای ترولی بزرگ و چرخ کوچک برای ترولی کوچک دارای کاربرد می باشد.

ترولی حمل غذا
مزایای ترولی ترولی پذیرایی

مزایای ترولی پذیرایی

ترولی پذیرایی سبب کاهش نیروی کار و خدمه در محیط های مختلف می شود. در واقع این ترولی تنها به یک نفر هدایت‌کننده برای حرکت نیاز دارد. زحمت نیروی کار نیز با بهره مندی از ترولی پذیرایی به میزان بسیار بالایی کاهش می یابد و هدایت این چرخ دستی ها با کمترین فشار به انجام و هدایت می شوند و از سویی موضوع حمل آسان، راحت و ایمن سایر ظروف از جمله ظروف شکستنی را فراهم می کند. سرعت کار با کاربری ترولی پذیرایی به نحو فوق العاده ای بالا می رود به طوری که در محیط های رستورانی می تواند ظرف های چندین میز یا ردیف را با این ترولی جمع آوری نمود و مورد شست و شو قرار داد. سرعت سرویس دهی به مشتریان با این ترولی افزایش می یابد و باعث رضایت بیشتر آن ها از خدمت دهی رستوران می گردد، ترولی پذیرایی امکان انتقال ظروف کثیف و تمیز را با هم امکان پذیر می کند و این موضوع به دلیل چند طبقه بودن این دستگاه ها می باشد، ظرفیت ترولی برای جمع آوری ظروف بسیار مناسب است و حمل غذا با این وسیله از سرد شدن غذا جلوگیری و سرعت خوبی در جا به جایی، انتقال و سرویس دهی آن ایفا می کند.

1 دیدگاه دربارهٔ «اهمیت ترولی پذیرایی در نظافت رستوران ها چیست؟»

  1. بازتاب: هنگام خرید ترولی چه نکاتی را مد نظر بگیریم | شرکت تجهیزات نظافت ابراهیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید