هنگام خرید ترولی چه نکاتی را مد نظر بگیریم

هنگام خرید ترولی چه نکاتی را مد نظر بگیریم

احتمالا یکی از تجهیزات نظافتی که به اهمیت آن در نظافت فکر نمی کنیم، ترولی یا چرخ دستی نظافتی است. همه نقاط و قسمت های محیط های اداری، مراکز درمانی، هتل ها و سایر مکان های عمومی قابلیت نظافت با تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی را ندارند. سرویس های بهداشتی در بیمارستان ها و هتل ها، حمام ها سرویس های عمومی و نقاطی از این مراکز که به دلیل نداشتن فضای کافی، قابلیت نظافت با دستگاه های مکانیزه نظافت در آنها ممکن نیست. این ها محیط هایی هستند که استفاده از ترولی حمل غذا در نظافتشان اهمیت بالایی پیدا میکند. از این رو ترولی ها در چنین محیط هایی اهمیت کارایی خود را نشان میدهند.

چرا استفاده از ترولی اهمیت دارد؟

هر بار که نیروی خدماتی برای برداشتن لوازم تمیز کننده مانند، پاک کننده ها، دستمال ها، تی های نظافت خالی کردن سطل های زباله یا هر کار دیگری به انبار یا محل نگهداری تجهیزات نظافت مراجعه کند، وقت و انرژی اضافی صرف میکند. اگر با ارائه راهکاری از این رفت و آمد نیروی خدماتی جلوگیری کنید، بدیهی است زمان بیشتری برای انجام نظافت با کیفیت بالاتر خواهید داشت. این دقیقا کارایی اصلی ترولی در نظافت است. با توجه به قابلیت های انواع شیوه های مکانیزه نظافت و قابلیت هایی که این تجهیزات ارائه می دهند، خرید و استفاده از انواع ترولی میتواند با کاهش هزینه های نظافت در مقابل قیمت زمین شوی صنعتی شیوه ای مقرون به صرفه برای مجموعه هایی باشد که میخواند با هزینه کمتر، کیفیت نظافت مطلوبی کسب نمایند.

با داشتن ترولی و تجهیز کردن آن به تمام چیز هایی که نیروی خدماتی برای نظافت محیط به آن نیاز دارد، از این رفت و آمد مکرر جلوگیری میکنید. چرخ دستی نظافتی فعالیت کارکنان خدمات را کارآمد تر میکند. این ترولی ها به اندازه کافی سبک، دارای ظرفیت مناسب برای نگهداری ابزار ها، مواد شیمیایی، تجهیزات دفع زباله و قابلیت جابجایی آسان دارند. تمامی این قابلیت ها انعطاف پذیری کارکنان برای حمل تجهیزات و مواد شیمیایی، نظافت محیط و امکان استفاده کارآمد تر از زمان را به آنها میدهد.

نکاتی که در هنگام تهیه خرید ترولی باید در نظر بگیرید

برای خرید ترولی باید مواردی را مد نظر قرار بدهید. این موارد میتوان به محیط بکار گیری این دستگاه و همچنین نوع نظافت محیط اشاره کرد.

طراحی ترولی

نکات خرید ترولی

طراحی چرخ دستی نظافت یک عامل مهم در انتخاب آن است. برای مثال در هتل ها، میخواهیم در افرادی که از کنار آن عبور میکنند تاثیر خوبی گذاشته شود. برای مثال یک ترولی بزرگ و مجهز ممکن است خوب به نظر برسد، ولی با تصور ذهنی افراد از یک ترولی نظافت هتلی تفاوت زیادی داشته باشد.

برخی از ترولی ها برای کاهش آلودگی ها از محفظه های نگهدارنده مختلف با رنگ خاص برای نگهداری مواد شیمیایی، ابزار ها و پارچه ها استفاده میکنند. اینکار باعث سرعت بخشیدن به دستیابی نیروی خدماتی به آنها و پیدا کردنشان میشود. با افزایش روزانه تاکید بر نظافت، مشاغل خواستار ترولی هایی هستند که نه تنها ظاهر خوبی داشته باشد، بلکه دارای ارگونومی، ایمنی، بهداشتی و کاربردی آسان باشند.

 

محفظه نگهداری زباله

بعضی اوقات لازم است تا سطل های زباله زیادی تخلیه شوند. این امر ممکن است موجب رفت و آمد مکرر افراد در محیط و افزایش زمان لازم برای نظافت شود. از این رو داشتن محفظه حمل زباله در ترولی میتواند نکته مثبتی در هنگام تهیه آن باشد.

مجهز بودن ترولی به مخزن های آنتی باکتریال برای نگهداری و حمل زباله های عفونی در بیمارستان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن درب در این محافظ از پخش شدن آلودگی ها و بوی نامطبوع زباله ها جلوگیری میکند و ضروری است.

محیط مورد استفاده

در نظر گرفتن این مورد که از ترولی در چه محیطی استفاده میشود و چه کسانی به آن دسترسی دارند نکته مهمی است. در مکان هایی که ممکن است کودکان و یا افراد عادی با محیط تعامل داشته باشند، داشتن دربهای قفل شونده برای نگهداری مواد شیمیایی و شوینده ها مهم و ضروری است.

فضای نگهداری پاک کننده ها

قبل از خرید ترولی باید بدانید که برای نظافت به چه تعداد مواد شوینده و تجهیزات پاک کننده ای نیاز دارید. تهیه چرخ دستی نظافت با محفظه های کافی برای نگهداری و جابجایی تجهیزات نظافتی میتواند از رفت و آمد مکرر کاربر جلوگیری کند.

اندازه اتاق ها و نوع پوشش آنها

در نظر گرفتن اندازه اتاق ها جهت انتخاب ترولی، مشکل جابجا کردن آن در فضا های کم وسعت را برطرف میکند. از طرف دیگر نوع پوشش سطوح اتاق ها در انتخاب ترولی با چرخ های مناسب جهت سهولت حرکت و عدم نیاز به وارد کردن نیرو برای به حرکت درآوردن آن توسط کاربر موثر خواهد بود.

قبل از خرید ترولی لازم است به سیستم نظافت تی در آن دقت کنید. برخی از انواع ترولی دارای سیستم آب گیری تی بوده و تی های مخصوصی را آب گیری میکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید