معرفی دستگاه فرش شوی و ویژگی های آن

معرفی دستگاه فرش شوی و ویژگی های آن

در بعضی از سالن های کنفرانس، هتل ها و .. از فرش و موکت استفاده می شود. تردد افراد و آلودگی های جامد و مایع مختلف می تواند به مرور زمان سطح فرش و موکت را از وضعیت اولیه خود خارج نماید. جارو کشیدن و شستشوی فرش از جمله اموری است که بسته به نیاز، مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور شستشوی فرش و جدا نمودن آلودگی ها از عمق الیاف آن، تجهیزات نظافتی جدیدی با نام فرش شوی طراحی و تولید می شود. این دستگاه، با استفاده از سیستم مکانیزه خود، آلودگی های سطح و عمق فرش را بیرون کشیده و زیبایی خاصی به فرش و محیط می دهد. دستگاه های فرش و موکت شوی در مدل های متنوعی تولید شده و برای انواع فرش و موکت با ابعاد مختلف مناسب اند. در این مقاله، نحوه عملکرد این دستگاه ها و ویژگی های منحصر به فردشان مورد بررسی قرار می گیرد.

 

نحوه عملکرد دستگاه فرش و موکت شوی

فرش شویدستگاه فرش شوی یک تجهیز حرفه ای جهت شستشوی موثر انواع فرش و موکت می باشد. این دستگاه، جهت از بین بردن آلودگی های سطح فرش یا موکت، از سامانه پاشش آب و یا محلول آب و ماده شوینده به همراه برس غلطکی بهره می برد. چرخش برس غلطکی بر روی فرش، سبب خارج شدن آلودگی ها از عمق بافت آن می شود. یک موتور مکنده بر روی این دستگاه تعبیه شده که وظیفه آن مکش آب و آلودگی های باقی مانده بر روی سطح است. این آلودگی ها در مخزن آب کثیف دستگاه نگهداری شده و در پایان عملیات به چاه فاضلاب ریخته می شود. بسته به مدل دستگاه، یک یا دو برس غلطکی وظیفه جدا نمودن آلودگی های سطح را بر عهده دارند. مدل های با دو برس غلطکی به جهت حرکت در خلاف جهت هم، سبب افزایش سرعت و کیفیت عملیات شستشو می شوند. نیروی حرکتی مورد نیاز فرش و موکت شوی توسط باتری یا جریان برق تامین می شود.

 

ویژگی های دستگاه فرش و موکت شوی

دستگاه فرش و موکت شوی دارای ویژگی های متعددی است که در ادامه مقاله، مهم ترین آن ها بررسی می شود.

ویژگی های دستگاه فرش و موکت شویکیفیت عالی شستشو : با بکارگیری این دستگاه ها، تمامی آلودگی های سطح و عمق فرش از بین رفته و ظاهر آن به حالت اولیه بر می گردد. در نتیجه فرش شبیه یک فرش نو و جدید شده و زیبایی خاصی به محیط می دهد.

خشک کردن سریع : معمولا در روش های دستی شستشو، به جهت باقی ماندن آب در عمق فرش، زمان خشک شدن آن طولانی می باشد. اما فرش شوی به بهره مندی از موتور مکش قدرتمند، آب را از عمق فرش بیرون کشیده و زمان خشک شدن فرش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

کاربری آسان : از جمله ویژگی های مهم دستگاه های فرش شوی، کاهش خستگی کاربر در حین انجام عملیات شستشو است. با استفاده از این دستگاه ها، زمان نظافت به حداقل رسیده و فشار وارد شده به کاربر کاهش می یابد.

افزایش طول عمر فرش : نگهداری منظم فرش با استفاده از دستگاه موکت شوی ، زیبایی آنرا حفظ نموده و در افزایش طول عمر فرش تاثیر بسزایی دارد.

 

سامانه پاشش و مکش آب فرش و موکت شوی

فرش و موکت شوی

سامانه پاشش آب فرش شوی، محلول آب و مواد شوینده را لا به لای تار و پود فرش اسپری کرده و بلافاصله آن را مکش می کند. سپس مواد پاشیده شده به فرش به همراه آلودگی های جدا شده از آن توسط  موتور مکش به طور مستقیم وارد مخزن آب کثیف می شود. انجام این فرآیند باعث می شود تا هر نقطه از فرش به صورت کامل شسته و سپس خشک شود.

 

فناوری پیشرفته موتور مکنده

مدت زمان خشک شدن فرش تا حد زیادی به قدرت مکش دستگاه فرش شوی بستگی دارد. سیستم منحصر به فرد چند مرحله ای که جهت مکش آب برای دستگاه های فرش شوی طراحی و ساخته گشته است، منجر به کاهش چشمگیر زمان خشک شدن فرش می گردد؛ علاوه بر آن نتیجه حاصل از شستشو بسیار مطلوب خواهد بود. علت این امر، حجم زیاد محلول آب و مواد شوینده و آلودگی هایی است که از میان تار و پود فرش خارج می شود. اگر آب کثیف به دلیل مکش نامناسب در بین بافت فرش باقی بماند و فقط با تبخیر شدن از آن خارج شود، کیفیت شستشو مطلوب نخواهد بود، علاوه بر این در مدت زمان تبخیر آب، فرش مستعد جذب آلودگی خواهد شد.

 

عملکرد عالی برس غلطکی فرش و موکت شوی

فرش شوی و موکت شور

به منظور بهبود کارایی دستگاه و افزایش کیفیت شستشو، برس های غلطکی در ساختار دستگاه های فرش شوی نصب گردیده است. عملکرد این برس ها به گونه ای است که آلودگی های عمقی و زیرین فرش را از بین می برد. اگر تنها سطح فرش شسته شود و آلودگی های لایه های زیرین آن تمیز نگردد، پس از گذشت چند روز این آلودگی ها به سمت بالا حرکت می کند و دوباره موجب کثیف شدن فرش می شود، بنابراین برس های غلطکی نقش موثری در رفع این مشکل و دست یابی به بهترین نتیجه خواهند داشت.

 

پیش شستشو با دستگاه فرش و موکت شوی

فرش شوی و موکت شور

به منظور دست یابی به شستشوی مطلوب تر، بهتر است پیش از آغاز شستشو، ماده شستشوی کنستانتره ای به سطح فرش اسپری شود. هنگامی که این مواد در بازه زمانی مشخصی با فرش در تماس باشند، آلودگی ها راحت تر و بهتر از سطح جدا می شوند و زمان کمتری صرف عملیات شستشو می شود. در دستگاه های قدیمی پاشش ماده شوینده به روش های دستی و الکتریکی انجام می گیرد که از دستگاه جداست؛ ولی دستگاه های شستشوی فرش، مجهز به سیستم پاشش مواد شوینده جهت پیش شستشو می باشند و نیازی به استفاده از تجهیزات جداگانه نیست. در مرحله پیش از شستشو ماده شوینده به صورت کاملا غلیظ اسپری می شود. پمپ پاشش مواد شوینده عملکرد فوق العاده ای دارد و این مواد را با سرعت اسپری می کند.

 

سنسور تعیین غلظت ماده شوینده

دستگاه فرش و موکت شوی

محلول آب و ماده شوینده معمولا با اضافه کردن مستقیم ماده شوینده به مخزن فرش شوی به دست می آید. به منظور ایجاد محلولی با غلظت مناسب، میزان ماده شوینده باید با توجه به ظرفیت مخزن اضافه شود. با افزودن کیت هوشمند (SMARTKIT)، غلظت ماده شوینده به مقدار لازم و کافی و بطور هوشمند در حین شستشو به آب اضافه گردد. این عمل باعث می شود محلول تهیه شده دارای غلظت مناسبی بوده و مواد شوینده بیهوده اتلاف نشود.

 

آبکشی فرش جهت حذف مواد شیمیایی باقی مانده

پس از شستشو با مواد شیمیایی به منظور حذف آلودگی های چسبنده و جلوگیری از جذب دوباره گرد و خاک، اقدام به آبکشی می تواند اثر بخش باشد. به علت کمبود وقت معمولا این مرحله از شستشو انجام نمی شود زیرا لازم است مخزن تخلیه شده و مجددا با آب تمیز پر شود. در دستگاه های شستشوی فرش که مجهز به کیت هوشمند هستند، آبکشی تنها با پیچاندن یک اهرم ساده امکان پذیر می شود. بدین ترتیب هیچ ماده ای به هدر نرفته و در زمان صرفه جویی خواهد شد. انجام آب کشی، سرعت جذب دوباره گرد و خاک را کاهش می دهد و میانگین سطح آلودگی (A.D.L) فرش بین دو فرآیند شستشو به مقدار بسیار کم می شود.

 

صرفه جویی در مصرف آب و کاهش زمان خشک شدن

موتور مکش فرش شویدستگاه فرش شوی با ترکیب عنصرهای مربوط به تمیزی فرش یعنی عملگر مکانیکی، آب گرم و مواد شیمیایی، کیفیت شستشو به طور قابل توجهی افزایش می یابد. برای تمیز نمودن قسمتی از فرش، تنها یک بار عبور دستگاه از آن قسمت کافی می باشد. در مقایسه با روش های دیگر شستشو، مصرف آب نیز تا حد زیادی کاهش می یابد. علاوه بر این وجود موتور مکنده پر قدرت امکان بازیابی آب را تا ۹۰ درصد امکان پذیر می سازد. بنابراین مدت زمان خشک شدن به حدود ۱ یا ۲ ساعت تقلیل پیدا می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید