راه حل چند مورد از مشکلات احتمالی هنگام کار با اسکرابر

راه حل چند مورد از مشکلات احتمالی هنگام کار با اسکرابر

در حدود یک قرن پیش که اسکرابر ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت، تحولات بزرگی در عرصه نظافت و شستشو به وجود آمد. دستگاه کف شوی صنعتی که با نام های مختلفی شناسایی می گردد با به کار گرفته شدن در بسیاری از مراکز موجب شستشوی سریع و آسان کف و صرفه جویی در زمان می گردد. با توجه به پیشرفت این دستگاه ها در طی سالیان، نگهداری اسکرابر صنعتی نیز پیچیده تر شده و نیازمند برخی آموزش های تخصصی می باشد. نگهداری صحیح زمین شوی صنعتی علاوه بر افزایش عمر مفید دستگاه، هزینه های ناشی از تعمیر را کاهش داده و می تواند بازدهی دستگاه را به حداکثر برساند. پس از مدتی استفاده از اسکرابر صنعتی شاید بدترین اتفاق خراب شدن دستگاه و یا کارایی پایین آن باشد. به همین دلیل باید نکات مربوط به نگهداری را دانست تا بتوان از دستگاه به طور صحیحی استفاده و نگهداری نمود.

نکاتی برای نگهداری صحیح اسکرابر صنعتی

هر دستگاهی در هنگام استفاده باید به طرز صحیحی استفاده شود و به درستی نگهداری گردد تا از خرابی و افت کارایی دستگاه جلوگیری گردد. قطعات مصرفی باید به موقع تعویض شوند تا علاوه بر حفظ کارایی از خرابی ها و خسارات جدی جلوگیری به عمل آید. پیش از هرگونه اقدام به منظور تعمیر دستگاه لازم است تا ابتدا بدانید اسکرابر چیست و نحوه عملکرد اجزا مختلف آن چگونه است. پس از آن می توان با شناخت برخز مشکلات اسکرابر صنعتی نسبت به چگونه رفع آنها اقدام نمود. در ادامه برخی مشکلات اسکرابر عنوان شده است که نیاز به تعمیر و یا بررسی خاصی دارند.

-عدم پاشش مناسب آب برای شستشو

عدم پاشش مناسب آب برای شستشو
عدم پاشش مناسب آب برای شستشو

دستگاه کفشوی دارای مخزن آب تمیز است و در هنگام شستشوی سطح زمین بر روی برس آب یا محلول شوینده پاشش می نماید. آب باعث شستشوی بهتر سطح زمین و رفع آلودگی ها و گرد و خاک می گردد. در صورت عدم پاشش آب از مخزن آب تمیز می تواند مواردی را بررسی نمود و در صورت عدم رفع مشکل تعمیر را به نیروهای متخصص سپرد.

– بررسی شود که حتما مخزن آب تمیز پر باشد.

– عدم گرفتگی شیلنگ آب تمیز و دریچه مربوط به خروج آب تمیز به سمت برس بررسی گردد.

– عملکرد صحیح پمپ آب به درستی بررسی شود.

– عدم مکش صحیح آب از سطح زمین

عدم مکش صحیح آب از سطح زمین توسط زمین شوی صنعتی
عدم مکش صحیح آب از سطح زمین توسط زمین شوی صنعتی

از جمله دیگر موارد حائز اهمیت که در  نگهداری اسکرابر صنعتی مطرح است توجه به مکش آب آلوده باقی مانده بر سطح پس از انجام شستشو می باشد. در این حالت بخشی از آب بر روی زمین باقی می ماند که باعث می شود سطح به طور کامل خشک نشود. قبل از مراجعه به متخصص برای تعمیر دستگاه می توان موارد زیر را بررسی نمود تا در صورت امکان سریعا مشکل رفع شود. از آنجایی که تی یکی از مهم ترین بخش های مکش می باشد در ابتدا بهتر است از سلامت کامل تی اطمینان حاصل نمود و سپس به بررسی سایر بخش ها پرداخت:

– از اتصال صحیح شیلنگ مکش باید اطمینان حاصل نمود.

– با فشار دستگاه می توان از تراز بودن قطعات و لاستیک تی مطمئن شد.

– فیلتر وکیوم حتما باید تمیز و بدون ضایعات باشد تا بتواند به خوبی آب را مکش نماید در غیر این صورت حتما رفع گرفتگی شود.

– عدم شستشوی سطح با کیفیت بالا

عدم شستشوی سطح با کیفیت بالا توسط اسکرابر صنعتی
عدم شستشوی سطح با کیفیت بالا توسط اسکرابر صنعتی

گاهی اوقات ممکن است آب به خوبی پاشش شده، شستشو انجام شود و آب نیز به طور کامل جمع آوری گردد. اما پس از خشک شدن سطح ملاحظه شود که سطح به خوبی شستشو نشده است و آلودگی ها و لکه ها باقی مانده اند. در این شرایط موارد زیر باید بررسی شود.

– پد ها و برس های کف شوی صنعتی بررسی شوند تا در صورت فرسوده شدن تعویض گردند.

– اطمینان از انتخاب صحیح برس و پد که بیشترین تناسب را با جنس سطح داشته و کاملا با مدل دستگاه سازگار باشد ضروری است.

– فشار برس و پد موجب برداشته شد آلودگی ها از سطح می گردد. باید از فشار مناسب برس اطمینان حاصل نمود. همچنین باید از تنظیمات درست اطمینان حاصل نمود.

– در صورت استفاده از ماده شوینده باید از صحت عملکرد آن و تناسب آن با سطح و آلودگی اطمینان حاصل نمود.

– عدم حرکت صحیح اسکرابر

عدم حرکت صحیح اسکرابر
عدم حرکت صحیح اسکرابر

در صورتی که زمینشوی صنعتی  به درستی حرکت نکرده و یا به طور ناگهانی خاموش می شود، پیش از درخواست از یک متخصص به منظور حل مشکل می توان موارد زیر را بررسی نمود:

– در صورتی که دستگاه از نوع کفشوی باتری دار است، از شارژ کامل باتری ها باید اطمینان حاصل نمود. شارژ کامل و صحیح دستگاه یکی از مهم ترین موارد نگهداری صحیح از یک کف شوی باتری دار می باشد.

– سطح مورد نظر باید ارزیابی شود برخی بخش ها مانند ورودی و راهرو ها معمولا آلودگی بیشتری دارند و باید زمان بیشتری به آن ها اختصاص داد.

– می توان نسبت به تعویض باتری اقدام نمود.

– اگر از دستگاه کف شوی کابلی استفاده می شود اطمینان از سلامت کابل برق و سیم رابط ضروری است.

نیاز به تعمیر اسکرابر توسط متخصصان

ممکن است بعضی مشکلات اسکرابر ناشی از اتفاقات ساده باشند و با یک بررسی ساده رفع شوند. در غیر این صورت اگر مشکل نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد حتما باید توسط متخصصان خدمات پس از فروش شرکت تامین کننده مورد بررسی قرار گیرد. زیرا تعمیر دستگاه توسط افرادی که تخصص لازم را ندارند می تواند آسیب جدی به دستگاه وارد نماید. تعمیر و نگهداری اسکرابر صنعتی به شیوه ای صحیح با رعایت برخی نکات ساده قابل اجرا است اما در صورتی که مشکلات اسکرابر رفع نشد، می توان از پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت تامین کننده دستگاه درخواست بررسی و تعمیر نمود. نباید بدون هماهنگی با شرکت تامین کننده اقدام به تعمیر دستگاه نمود زیرا این کار می تواند دستگاه کفشوی را از گارانتی خارج نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید