جاروبرقی مخصوص هواپیما

جاروبرقی مخصوص هواپیما

هواپیما از جمله وسایل حمل و نقلی است که روزانه مسافران زیادی را جابجا می کند. به دلیل رفت و آمد زیادی که بوسیله این وسیله صورت می گیرد، هواپیما خیلی سریع دچار آلودگی می شود و صندلی ها و راهروی بین آنها یا به دلیل گرد و خاک موجود در هوا و یا ضایعات ریخته شده بر روی سطح زمین نیاز به نظافت خواهد داشت. آلودگی ها و ضایعات علاوه بر ایجاد محیطی نا زیبا و نامناسب، باعث انتشار و انتقال بیماری نیز می شوند. با توجه به این که افراد به طور مستقیم با صندلی در تماس هستند، بنابراین هواپیما باید خیلی سریع بعد از هر پرواز نظافت شود تا محیطی سالم و پاکیزه برای مسافران مهیا گردد. جهت جمع آوری ضایعات و آلودگی می توان از جاروبرقی صنعتی استفاده نمود، اما این جاروبرقی با توجه به شرایط تخصصی هواپیما از جمله محدودیت های عبوری و مشخصات اتصال برق موجود، باید شرایط ویژه ای داشته باشد که در ادامه مقاله بحث خواهد شد.

ویژگی ها و محدودیت های جارو برقی برای نظافت هواپیما

هرچند نوع آلودگی موجود در داخل هواپیما از رده آلودگی های متداول تلقی می گردد، اما با توجه به شرایط خاص هواپیما نیاز است تا از یک رده تخصصی جاروبرقی استفاده گردد. این شرایط ویژه عبارتند از :

حساسیت بهداشتی بالا

نظافت هواپیمابه دلیل رفت و آمد بالا در هواپیما، و این که در برخی سفرها مسافران ساعات زیادی را در هواپیما می گذرانند، باید در نظافت این وسیله دقت لازم به عمل آید. در ضمن هواپیما مهمترین وسایل نقلیه در جابجایی مسافران از کشوری به کشور دیگر می باشد، پس باید پس از تمامی پرواز ها عملیات نظافت و ضد عفونی صورت گیرد تا به طور جدی از انتقال بیماری ها جلوگیری شود.

 

 

محدودیت عبوری به توجه به چینش داخلی

جاروبرقی سینمابه علت چینش صندلی های هواپیما، اتوبوس، قطار، سینما و تئاتر و محدودیت دسترسی به برخی نقاط، عمل نظافت به سختی انجام می پذیرد. معمولا جارو برقی های پرقدرت دارای ابعاد بزرگی هستند به نحوی که نمی توانند از بین صندلی ها و راهروی بین آن ها عبور نمایند. از سوی دیگر به دلیل این که تغذیه جاروبرقی ها از طریق کابل می باشد، عبور کابل از بین صندلی ها و در برخی مکان های بزرگ مانند سینما کار دشواری خواهد بود. بنابراین نمی توان از جارو برقی های موجود برای نظافت این مکان ها استفاده نمود.

 

 

انشعاب برق قابل دسترس

جاروبرقی هواپیمامهمترین مشکل در نظافت هواپیما این است که نمی توان از هر نوع وسیله برقی برای این کار استفاده نمود؛ زیرا برق هواپیما ۱۱۵ ولت بوده و دارای فرکانس ۴۰۰ هرتز است در صورتی که جاروبرقی های معمولی یا تجاری با ولتاژ ۲۲۰-۲۴۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتز کار می کنند. این مسئله موجب شده تا از دستگاه های مخصوصی برای نظافت هواپیما استفاده گردد.

 

 

 

راهکارهای تخصصی قابل ارائه

به منظور انجام عملیات نظافت در هواپیما و برای رفع مشکلات موجود می توان به دو راهکار موجود اشاره نمود. راه حل اول در چنین شرایطی این است که می توان از جاروبرقی باتری دار استفاده نمود که قابلیت شارژ مجدد را دارد و راه حل دوم استفاده از جارو برقی کابلی تخصصی هواپیما می باشد که شرایط لازم برای استفاده در هواپیما را دارد.

جاروبرقی باتری دار

جارو برقی مخصوص هواپیمااین نوع جاروبرقی با برق شهری قابل شارژ است و می تواند در کمتر از ۴۵ دقیقه به طور کامل شارژ شود و پس از آن بیش از ۶۰ دقیقه به طور روشن بماند. این نوع جارو برقی ها دارای وزن کمی هستند به همین دلیل به راحتی قابل حمل می باشند. وجود کمربند و پد شانه در این نوع دستگاه باعث شده است به راحتی به صورت کوله ای توسط کاربر قابل حمل باشد. مهمترین خصوصیت این دستگاه این است که در بسیاری از نقاط غیر قابل دسترس می توان از آن استفاده نمود. بنابراین محدودیت تردد با این جارو برقی حل خواهد شد. کلید روشن و خاموش برای این دستگاه ها به منظور سهولت بیشتر در کنار آن قرار گرفته است.

 

 

جارو برقی های کابلی تخصصی

جارو برقی هواپیمابا توجه به مسئله برق هواپیما و ناسازگاری وسایل برقی با ولتاژ و فرکانس آن، می توان از جارو برقی های تخصصی کابلی در این زمینه استفاده نمود. این مدل جاروبرقی مخصوص هواپیما بوده و قابلیت کار کردن با ولتاژ ۱۱۵ ولت و فرکانس ۴۰۰ هرتز را دارد. این دستگاه دارای کابل بلندی است که کاربر برای جابجایی آن مشکلی نخواهد داشت. این نوع جارو برقی به دو شکل کوله ای و عادی در دسترس می باشد که با توجه به نیاز و شرایط محیطی می توان یکی از آن ها را انتخاب نمود.

لینک های مفید :

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید