کاربرد جاروبرقی صنعتی در نظافت کارگاه های ساختمانی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در نظافت کارگاه های ساختمانی

نظافت کارگاه های ساختمانی به طور کلی، جمع آوری مواد و ذرات زائد و ضایعات ساختمانی تلقی شده که در حفظ ایمنی و کیفیت ساخت ساختمان به میزان زیادی تاثیر گذار می باشد. گرد و غبار و ضایعات ساختمانی انواع مختلفی داشته و جمع آوری آنها از محیط کارگاهی اهمیت بالایی دارد. ذراتی همچون گرد و غبار بتن، خورده شیشه و مواد سیلیکونی، براده های چوت و فلز و آب آلوده ناشی از تخریب لوله های فاضلابی، از جمله موادی هستند که در آلودگی محوطه های ساختمانی تاثیر گذارند. جمع آوری این مواد با روش ها و تجهیزات نظافت صنعتی پیشرفته مانند کاربرد جاروبرقی صنعتی آب و خاک میتواند سرعت و کیفیت نظافت و همچنین امنیت محوطه کارگاه را افزایش داده و در کاهش هزینه های ناشی از بروز آسیب در تجهیزات و سلامت افراد موثر واقع گردد.

به طور خلاصه آلودگی محیط کارگاه ساختمانی در تمامی مراحل ساخت و ساز اجتناب ناپذیر بوده و ماندن این آلودگی ها در محیط میتواند سلامت افراد و استاندارد ساخت را کاهش دهد. از این رو به کارگیری تجهیزات نظافتی برای کنترل گرد و غبار و نظافت چنین فضا هایی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی یا مکنده صنعتی از جمله تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی بوده که با استفاده از سامانه مکنده قدرتمند و مکش ذرات و آلاینده های محیط نقش مهمی در نظافت محیط خواهد داشت. این دستگاه مکانیزه در انواع مختلفی طراحی و تولید میگردد. از این رو برای جمع آوری انواع آلودگی ها و حذف ذرات گرد و غبار از محیط موثر واقع میگردد. از بخش های اصلی تشکیل دهنده جاروبرقی های صنعتی میتوان به پمپ مکش، مخزن، سیستم فیلتراسیون و در برخی از انواع جاروبرقی ها به سیستم سایکلون اشاره داشت. تفاوت طراحی و ساختار این تجهیزات، میتواند مشخص کننده توان جاروبرقی در حذف آلاینده های خاص و محیط های خاص صنعتی باشد.

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع ساختمانی

کاربرد جابروبرقی صنعتی در صنعت ساخت و سازصنعت ساخت و ساز به یک جاروبرقی صنعتی، مجهز به سیستم فیلتراسیون دوگانه جهت جلوگیری از خروج ذرات و گرد و غبار های جمع آوری شده از مخزن نیاز دارد. سامانه مکش این جاروبرقی ها توانایی مکش انواع آلودگی های ریز و درشت را داشته و میتواند در مدت طولانی به جمع آوری ذرات بپردازد. در ساخت این جاروبرقی ها از مواد و تجهیزات مقاومی استفاده شده که کاربرد آنها در محیط های صنعتی و شرایط کاری سخت را بدون بروز مشکل در کارکرد دستگاه جاروبرقی صنعتی امکان پذیر نماید. استفاده از سیستم سایکلون در این جاروبرقی ها کارکرد بهینه فیلتر، افزایش عمر آن و جدا سازی موثر ذرات جمع آوری شده را به همراه خواهد داشت. استفادی از فیلتر های HEPA در این جاروبرقی ها جلوگیری از خروج ذرات و جمع آوری دقیق آنها را به همراه دارد.

قابلیت های مکنده صنعتی مورد استفاده در کارگاه های ساختمانی

اکثر جاروبرقی های صنعتی از بدنه فولادی برخوردارند، این امر دوام و مقاومت آنها را در برابر شرایط کاری دشوار افزایش می دهد. سامانه مکش و فیلتراسیون قدرتمند از جمع آوری و نگهداری بهینه ذرات و آلودگی ها از محیط اطمینان حاصل می نماید. از اصلی ترین توانایی های جاروبرقی ها، قابلیت جمع آوری انواع آلودگی های تر و خشک است. ساختار خرطومی جاروبرقی به نوعی است که قابلیت مکش و انتقال مواد و ذرات زائد تیز و برنده را داشته و بدون بروز آسیب در آن دارد. مخزن بزرگ و حجیم این جاروبرقی ها میتواند در حدود ۶۰ لیتر انواع آلودگی را جمع آوری و نگهداری کند.

 

مزایای کاربرد جاروبرقی صنعتی در نظافت بهینه کارگاه ساختمانی

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتیکاربرد جاروبرقی صنعتی مزایای فراوانی برای انواع صنایع، از جمله صنایع ساخت و ساز ساختمانی به همراه دارد. افزایش سرعت و کیفیت نظافت به نسبت روش های قدیمی و دستی از اصلی ترین مزایای کاربرد جاروبرقی ها در نظافت کارگاه های ساختمانی است. کاهش احتمال بروز حوادث و افزایش ایمنی محیط کار از دیگر مزایای کاربرد این دستگاه نظافت مکانیزه در چنین محیط هایی میباشد. قابلیت جمع آوری و مدیریت پسماند های خطرناک، همچون آزبست، براده های سنگ تراشی و غبارات سمی پخش شده در محیط کارگاه از جمله توانایی های این دسته از جاروبرقی های صنعتی می باشد. تمامی این موارد به نحوی باعث افزایش کارآیی کارگاه صنعتی و سرعت گرفتن فرایند ساخت و ساز بهینه و با کیفیت ساختمان خواهد شد. از جهت دیگر، کاربرد این دستگاه نظافت صنعتی هزینه های اضافی نظافت را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد.

 

جاروبرقی های صنعتی ارائه شده در شرکت توسعه صنعتی ابراهیم قابلیت به کارگیری در محوطه های ساختمانی و کارگاه های ساخت و ساز را داشته و به میزان زیادی میتواند در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری کارگاه های صنعتی و ساختمانی تاثیر گذار باشد. جهت دریافت اطلاعات دستگاه ها و خرید انواع جاروبرقی های صنعتی میتوانید با متخصصین و مشاورین در این زمینه صحبت کرده و از راهنمایی آنها در خصوص قیمت جاروبرقی نیمه صنعتی خرید و استفاده از تجهیزات نظافت مکانیزه بهرمند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید