آیا می توان از آب دارای درجه حرارت بالا برای واترجت صنعتی استفاده کرد؟

آیا می توان از آب دارای درجه حرارت بالا برای واترجت صنعتی استفاده کرد؟

سرمایه گذاری برای خرید یک واترجت صنعتی ایده خوبی برای شستشوی مداوم و منظم سطوح هموار و ناهموار حاوی آلودگی‌های سرسخت در فضاهای وسیع صنعتی و کارگاهی است. استفاده از کارواش صنعتی عملیات شستشوی سطوح آلوده را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند. اما چه نوع دستگاه واتر جت صنعتی باید خریداری شود؟ بین دو مدل واترجت آب سرد و گرم کدامیک بهتر است؟ و آیا می‌توان از آب دارای درجه حرارت بالا در واترجت صنعتی برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده کرد؟ موارد ذکر شده سوالاتی است که برای افراد هنگام خرید دستگاه شوینده فشار قوی مطرح می‌شود.

 اگر شما نیز در فکر خرید یک دستگاه واترجت صنعتی هستید و در انتخاب بین مدل آب سرد یا آب گرم دچار سردرگمی شده‌اید این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

مقایسه واترجت صنعتی آب گرم و آب سرد

دستگاه های واترجت صنعتی نسبتا گرانقیمت هستند. به همین دلیل صرف زمان کافی و بررسی دقیق مدل‌های مختلف ضروری است تا در نهایت دستگاهی متناسب با کاربرد مورد نظر و نیازهای موجود خریداری شود.
دستگاه‌های واترجت صنعتی بر اساس پارامترهای مختلفی طبقه بندی می‌شوند. این تجهیزات می‌توانند الکتریکی یا بنزینی/دیزلی باشند. همچنین می‌توانند به صورت دستگاه‌های کارواش صنعتی آب سرد یا کارواش بخار دسته بندی شوند. اما تفاوت بین این دو مدل چیست؟

واترجت صنعتی آب سرد

واترجت صنعتیاین رده از تجهیزات نظافتی به نیروی مکانیکی آب پرفشار خود برای جدا کردن آلودگی‌ها از سطح تحت شستشو وابسته هستند. این نیروی مکانیکی معمولا به اندازه کافی قدرتمند است تا جرم و آلودگی را بشکند. اما در برخی موارد نیروی واترجت صنعتی آب سرد برای از بین بردن آلودگی‌های روغنی و چرب از سطوح مختلف کفایت نمی‌کند. در این حالت دو گزینه استفاده از حداکثر فشار عملیاتی قابل مجاز و مواد شوینده وجود دارد اما ممکن است این دو عامل در کنار هم نیز قدرت مورد نیاز برای از بین بردن آلودگی‌های سرسخت روغنی و چرب را فراهم نکنند.
در هر صورت دستگاه‌های کارواش صنعتی آب سرد در مقایسه با مدل‌های آب گرم مشابه ( از لحاظ فشار عملیاتی و دبی) ارزان قیمت‌تر هستند. ساختار آنها نیز ساده‌تر است. این دستگاه‌ها کوچکتر می‌باشند که حمل و جابجایی آنها را راحت‌تر می‌کند. بعلاوه سرویس و نگهداری آنها نیز از مدل‌های آب گرم راحت‌تر است.

 

واترجت صنعتی آب گرم

واتر جت صنعتیبرای درک نحوه عملکرد کارواش بخار یا واترجت آب گرم به ظرف‌های چرب و روغنی فکر کنید. غالبا، افراد برای تمیز حجم زیاد چربی و روغن از روی سطوح از آب داغ و ماده شوینده استفاده می‌کنند زیرا چربی و روغن با آب سرد به خوبی تمیز نمی‌شوند. هنگامی که نوبت به شستشوی صنعتی نیز می‌رسد مفهومی مشابه به کار می‌رود یعنی سطوح آغشته به گریس و روغن به تمیزکننده‌ای بیش از آب سرد نیاز دارند.
دستگاه‌های واترجت صنعتی آب گرم نیز برای از بین بردن روغن و گریس به نیروی مکانیکی آب پرفشار خود تکیه می‌کنند و در این میان درجه حرارتی بالای آب نیز به شسکتن مولکولهای روغن و چربی و جدا شدن آنها از سطح کمک خواهد کرد.
دستگاه‌های کارواش بخار همچنین می‌توانند بخار ایجاد کنند که آنها را به تجهیزاتی ایده‌آل برای افرادی تبدیل می‌کند که به دنبال ضدعفونی کردن سطوح و دستیابی به سطح کاملا عاری از هرگونه آلودگی می‌باشند.
متاسفانه این رده از واترجت ها نستبا بزرگ و سنگین هستند. همچنین در مقایسه با مدل‌های آب سرد طراحی پیچیده‌تری دارند یعنی سرویس و نگهداری آنها دشوارتر است. بعلاوه گرانقیمت‌تر می‌باشند.
این سوال برای بسیاری از افرادی که در فکر استفاده از مزیت آب دارای درجه حرارت بالا بدون پرداخت هزینه بیشتر هستند، مطرح می‌گردد که آیا می‌توان از واترجت صنعتی آب سرد همراه با آب دارای درجه حرارت بالا بعنوان آب ورودی استفاده کرد؟

آیا می‌توان از آب داغ برای واترجت صنعتی آب سرد استفاده کرد؟

بسیاری افراد ترجیح می‌دهند یک واترجت صنعتی آب سرد خریداری کنند زیرا مقرون به صرفه‌تر بوده و نگهداری و جابجایی آن آسان‌تر است. همچنین بسیاری از خریداران به اشتباه فکر می‌کنند که می‌توان یک مدل آب سرد را به سادگی و تنها با استفاده از آب دارای درجه حرارت بالا بعنوان آب ورودی به مدل آب گرم تبدیل کنند. متاسفانه این افراد تنها زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که دستگاه کارواش صنعتی آنها آسیب دیدده است.
خریداران و مالکین دستگاه باید در نظر داشته باشند که دستگاه‌های واترجت صنعتی آب گرم به صورت ویژه برای استفاده از آب دارای درجه حرارت بالا طراحی شده اند و یک مدل آب سرد نمی‌تواند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کند. به همین دلیل در دفترچه راهنمای ارائه شده همراه با این دستگاه‌ها به وضوح حداکثر دمای آب ورودی مجاز ذکر شده است. دمای بالاتر از این حد مجاز می‌تواند به آسیب دیدگی پمپ منجر شده و عیوب جدی در دستگاه به وجود آورد. البته واترجت‌های باکیفیت و تولید شده توسط تولیدکنندگان معتبر به دلیل کیفیت بالای پمپ و اجزاء سازنده دستگاه از مقاومت بالاتری در برابر درجه حرارت بالا برخوردار می‌باشند. برای مثال حد دمای آب ورودی دستگاه‌های واترجت آب سرد کرنزله ۶۰ درجه است که کیفیت شستشوی مطلوبی فراهم می‌کند. اما باید توجه نمود که افزایش درجه حرارت آب ورودی به بالاتر حتی در دستگاههای کاملا صنعتی کرنزله باعث آسیب دیدگی دستگاه خواهد شد.
بنابراین اگر هدف از خرید دستگاه کارواش صنعتی شستشوی سطوحی است که غالبا به چربی و روغن آغشته می‌باشند باید مدل آب گرم انتخاب شود. البته برخی مدل‌های آب سرد نیز قابل تجهیز به گرم کن خارجی هستند و در صورت نیاز می‌توان از گرم کن متناسب با دستگاه از لحاظ فشار عملیاتی و دبی استفاده کرد. اما استفاده از آب ورودی دارای درجه حرارت بالاتر از حد مجاز ذکر شده در مشخصات دستگاه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید