شستشو با اسکرابر عنصر مهم مراقبت از اپوکسی

شستشو با اسکرابر عنصر مهم مراقبت از اپوکسی

کفپوش اپوکسی یکی از متداول ترین و محبوب ترین کفپوش ها است که به دلیل دارا بودن جلا و مقاومت بالا کاربردهای بسیار زیادی در اماکن مختلف دارد. اپوکسی در انبارها، پارکینگ ها،‌ مراکز پزشکی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها سالن های ورزشی،‌ کارگاه های صنعتی، سالن های تولید و دیگر مناطق پر رفت و آمد دارای بیشترین کاربرد می باشد. اپوکسی به اندازه ای مقاوم و بادوام است که می تواند وزن بالا، حرکت زیاد ماشین آلات سنگین و حجم بالای رفت و آمدها را تحمل کند. حفظ دوام و ارزشمندی اپوکسی به مراقبت صحیح از آن وابسته است و فرآیند مراقبت در برگیرنده نظافت اصولی خواهد بود. این امر توسط تجهیزات مکانیزه نظافتی همانند اسکرابر یا زمین شوی صنعتی به سادگی امکان پذیر می گردد.

اهمیت مراقبت از اپوکسی

کفپوش اپوکسی باید عاری از هر گونه آلودگی باشد و از طرف دیگر با توجه به این که سطحی صاف و صیقلی است نباید بر روی آن خراش به وجود آید. بنابراین انتخاب روش نظافتی اهمیت زیادی دارد تا علاوه بر تمیز نمودن سطح آسیبی به آن وارد نکند. اهمیت این مسئله در هنگام عبور ماشین آلات سنگین یا لیفتراک بیش از پیش نمایان می شود؛‌ وجود گرد و خاک آلودگی سبب ایجاد خراش بر روی اپوکسی شده و طول عمر آن را کاهش می دهد. آسان ترین، سریع ترین، ایمن ترین و باکیفیت ترین روش برای حذف گرد و خاک و آلودگی های اپوکسی شستشوی آن با دستگاه اسکرابر می باشد.  اگر روش شستشو نادرست انتخاب شود سطح آسیب می بیند و با حرکت ماشین آلات خرابی ها گسترش پیدا می کنند، حال آن که شستشوی اپوکسی با اسکرابر از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل می آورد.

 

 

مراقبت از اپوکسی با شستشوی اصولی

سطوح کف همواره در معرض آلودگی های متعدد مانند گرد و خاک، روغن، مواد شیمیایی و … قرار می گیرند و هر یک از این مواد می توانند به کفپوش صدمه وارد کند. حذف آلودگی به ویژه آلاینده های شیمیایی باید در اسرع وقت انجام گیرد و تنها شستشو با اسکرابر است که دست یابی به این هدف را امکان پذیر می سازد. به منظور تمیز نمودن اپوکسی باید از مصرف مواد شیمیایی و خورنده مانند مواد اسیدی اجتناب نمود زیرا به تدریج به اپوکسی را از بین می برد. در صورت نیاز به مصرف مواد شوینده می توان از مواد مورد تایید سازندگان کفپوش و یا شوینده های مخصوص کف شوی صنعتی بهره گرفت. اسکرابر آلاینده های سطح زمین را برمی دارد بدون آن که هیچ گونه خط و خشی بر روی آن ایجاد نماید، اپوکسی جلای خود را بازیافته و محیطی آماده به کار فراهم می گردد.

 

 

شستشوی اصولی و عالی اپوکسی با اسکرابر

دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی بدون نیاز به مصرف مواد شیمیایی یا استفاده از تجهیزات زبر و خشن اپوکسی را شستشو داده و خشک می کند. این بدان معنا است که بدون ایجاد آسیب های فیزیکی و شیمیایی به شستشوی سطوح از جمله اپوکسی می پردازد. شستشوی اپوکسی با دستگاه اسکرابر صنعتی مزیت های بی شماری به همراه دارد؛ شستشو با کفشوی صنعتی یک روش مکانیزه است با قابلیت کنترل آسان دستگاه، اطمینان از برس زنی با کیفیت، تأمین آب تمیز و حذف ایمن آلوده از محیط. اسکرابر می تواند آلودگی هایی مانند گرد و خاک، روغن، گریس، چربی و سایر آلودگی های عمیق را از سطح اپوکسی حذف می گرداند. کارخانه ها، صنایع غذایی، سالن های ورزشی، مراکز تجاری، مراکز درمانی و هر محیط دیگری که داری کفپوش اپوکسی هستند‌، کفشوی صنعتی نقش مهمی در برقراری بهداشت محیط و حفظ کفپوش دارد. کفشوی صنعتی برای شستشوهای روزمره، شستشوهای سنگین در محیط های صنعتی و شستشوی سریع در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. اپوکسی دارای سطحی هموار و صیقلی است و از همین رو باقی ماندن رطوبت بر روی آن خطر لغزندگی و سُر خوردن همراه دارد و اگر برای شستشوی آن روش نامناسب استفاده شود، سلامت افراد حاضر در محیط تهدید می شود. این در حالی است که دستگاه اسکرابر صنعتی از سیستم مکش (خشک کن) برخوردار گردیده و حجم قابل توجهی از آب و محلول شوینده مصرف شده در طول فرآیند شستشو را جمع آوری نموده و به مخزن آب کثیف ارسال می کند. به این ترتیب سرعت خشک شدن سطح زمین افزایش یافته و افراد با وجود صیقلی بودن سطح در ایمنی کامل می توانند در محیط تردد داشته باشند.

 

راهنمای شستشوی اپوکسی

– برای حذف روغن و گریس هرگز از تی رشته ای استفاده نکنید

– از انتخاب برس یا پد مناسب و هم چنین نصب صحیح آن اطمینان حاصل کنید

– بر روی اسکرابر تی لاستیکی نرم و سالم استفاده شود

– محلول شوینده بیش از اندازه رقیق نباشد تا روغن روی سطح باقی بماند و یا بیش از اندازه غلیظ نباشد تا کف زیاد تولید شود.

– در صورت وجود زباله های درشت بر روی اپوکسی باید پیش از به کارگیری اسکرابر از دستگاه های سوییپر یا جاروبرقی صنعتی استفاده شود.

– شستشو با اسکرابر باید به طور منظم انجام گیرد تا زیبایی ظاهری اپوکسی حفظ گردد، بهداشت و ایمنی محیط افزایش یابد و بر طول عمر کفپوش افزوده شود.

– کفشوی های دستی و خودرویی هر دو برای اپوکسی قابل استفاده هستند که بر اساس متراژ و شرایط محیطی انتخاب می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید