مشکلات احتمالی دستگاه واترجت صنعتی و رفع آن ها

مشکلات احتمالی دستگاه واترجت صنعتی و رفع آن ها

عدم استفاده صحیح از دستگاه واترجت صنعتی و توجه کم در رعایت نکات ایمنی و سلامت دستگاه، موجب بروز مشکلات می گردد. به همین دلیل اطلاع از مشکلات واترجت صنعتی و ارتباط این مشکلات با بخش های مختلف دستگاه، از ضروری ترین موارد برای کاربران کارواش دستی می باشد. در ادامه مشکلات احتمالی که با استفاده نادرست از دستگاه کارواش صنعتی ممکن است به وجود آید، بیان شده و نحوه رفع درست آن ها توضیح داده شده است.

 

 

مشکل واترجت صنعتی چیست؟

واترجت صنعتی

ممکن است شما هم در حین کار با واترجت صنعتی خود متوجه اشکلاتی در دستگاه شده باشید و یا کارکرد غیر طبیعی دستگاه ممکن است شما را نگران کرده باشد. ساده ترین راه حل پیش از تماس با تعمیر کاران حرفه ای دستگاه، بررسی اجمالی واترجت صنعتی می باشد. در صورتی که مشکل واترجت شما شامل یکی از موارد زیر باشد، می توانید با بررسی و سعی در رفع مشکل جلوی هزینه های گزاف تعمیر را بگیرید. در ادامه برخی از مشکلات احتمالی شایع در دستگاه های کارواش صنعتی بیان شده است. مشکل شما شامل کدام مورد است؟

 

 

فشار آب کم است!

واترجت صنعتی

اگر فشار آب کم باشد در ابتدا ورودی آب را بررسی کرده و از جریان مناسب ورودی اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعدی نازل را چک نمایید و در صورتی که نازل مشکل داشته باشد، نیاز است تا آن را تعویض نمایید. ممکن است هوا به ورودی آب نشت داشته باشد که در این حالت می بایست اتصالات ورودی را جدا نموده و مجددا متصل نمایید. به نظافت سوپاپ ورودی بپردازید تا مطمئن شوید که سوپاپ مسدود نشده باشد. پمپ را چک کنید و در صورتی که مشکل دارد آن را تعویض نمایید. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است موجب فشار کم آب شود، کثیف بودن شیر تخیله می باشد که در این صورت نیز می توان با بررسی دریچه های تخلیه مشکلات آن را رفع نمود. شلنگ تخلیه نیز می بایست چک شده و در صورتی که نشتی دارد آن را تعویض نمایید.

 

 

پمپ غیر طبیعی کار می کند؟

واترجت صنعتی

غیر طبیعی کار کردن پمپ شامل دو حالت می شود: حالت اول سخت کار کردن پمپ واترجت صنعتی می باشد. در این حالت ممکن است ورودی ها مسدود شده باشند،که با چک کردن سایز لوله های ورودی آب مشکل مشخص می شود. همچنین شیر فوم پاش مواد شوینده را بررسی کنید و از بسته بودن آن اطمینان حاصل کنید. به علاوه ممکن است هوا به لوله های ورودی آب نشت پیدا کرده باشد و بهتر است اتصالات لوله های ورودی را محکم کنید. حالت دوم غیرطبیعی کار کردن پمپ زمانی اتفاق می افتد که پمپ لرزش داشته باشد. در این ممکن است مواد درون شیر تخلیه آب گیر کرده باشد و نیاز باشد تا شیر تخلیه تعویض گردد. همچنین بهتر است به منظور جلوگیری از لغزش درون لوله های ورودی آب را تمیز کنید؛ اما اتفاق مهمی که احتمال روی دادن آن وجود دارد، عدم رسیدن آب به اندازه کافی به دستگاه بوده که در این شرایط نیز می بایست به میزان نیاز دستگاه نسبت به تامین آب اقدام نمایید.

 

 

داغ شدن موتور غیر عادی است؟

واترجت صنعتیدر صورتی که حین کار با دستگاه واترجت صنعتی خود یا پس از روشن کردن آن متوجه دمای بیش از حد موتور شدید، نیاز است تا این موارد را بررسی نمایید: ممکن است شیر اطمینان آسیب دیده باشد که در این صورت می بایست شیر اطمینان را در ابتدا تمیز نمایید و یا در صورت نیاز شیر اطمینان را تعویض نمایید. همچنین ممکن است نازل اشتباه انتخاب شده باشد و آب به میزان لازم از نازل خارج نشود؛ که در این صورت نیز موتور داغ می شود. برای رفع مشکل نازل می بایست با بررسی ویژگی های دستگاه مناسب ترین نازل را برای فرآیند نظافت انتخاب نمود.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید