چگونه یک جاروبرقی صنعتی را نظافت کنیم؟

چگونه یک جاروبرقی صنعتی را نظافت کنیم؟

به منظور حفظ عملکرد جاروبرقی صنعتی حرفه ای در سطح بالا، لازم است که یک شرایط ثابت تعمیر و نگهداری از دستگاه فراهم شود. زمان رسیدگی به دستگاه جاروبرقی بستگی به مدت زمان استفاده از دستگاه جارو برقی دارد. اگر از دستگاه مکنده در طول روز چندین  نوبت استفاده می شود، توصیه می شود که به صورت روزانه هر قسمت دستگاه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. در انتهای هر عملیات نظافت روزانه، باید از دستگاه مراقبت و نگهداری شود.

نکاتی در مورد نظافت جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیفیلتر ها یکی از بخش های اصلی جاروبرقی صنعتی می باشد و باید همیشه تمیز باشد. یکی از بهترین ایده ها استفاده از یک جاروبرقی دیگر برای نظافت فیلتر می باشد و برس می تواند از بالا به پایین کشیده شود. همچنین پیشنهاد می شود که با جریان فشار هوای قوی فیلتر نظافت نشود زیرا ممکن است سایز حفره های فیلتر را افزایش دهد. در بعضی از مدل ها سیستم نظافت فیلتر اتوماتیک وجود دارد که به آن تکاننده فیلتر گفته می شود. کاربر می تواند با تکان دادن این تکاننده، سطح فیلتر را نظافت کند و در نتیجه قدرت مکش افزایش می یابد و در هزینه های تعمیر و نگهداری صرفه جویی می شود. در مدل هایی که تکاننده فیلتر ندارند کاربر حتما باید بعد از عملیات نظافت فیلتر را تمیز کند. در نتیجه نظافت فیلتر باید به صورت دوره ای انجام شود.

 

 

 

راهنمایی های مفید برای تعمیر و نگهداری روزانه جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیبه منظور تمیز نگاه داشتن جاروبرقی صنعتی و نگاه داشتن دستگاه در بهترین حالت ممکن برای انجام عملیات باید چند نکته را رعایت کرد تا از هر نوع اشتباه یا مشکلی جلوگیری کرد. با توجه و عمل به این اقدامات ساده، عمر دستگاه افزایش می یابد و باعث می شود که جاروبرقی در طول سال ها در بهترین حالت ممکن خود قرار داشته باشد. با عمل به روش های زیر، عمر دستگاه جاروبرقی های بدون تکاننده فیلتر می تواند تا ۳۵ درصد افزایش یابد.

_ بعد از پایان هر عملیات در صورت وجود تکاننده فیلتر، از آن استفاده کنید. اگر فیلتر مسدود شده باشد قدرت مکش دستگاه کاهش پیدا می کند و حجم کمتری از آلودگی مکش می شود و ممکن است به جاروبرقی آسیب برساند.

_ به طور منظم سطح فیلتر را چک کنید، اگر حفره، برش یا خرابی مشاهد شد، فیلتر را عوض کنید.

_ مواد چسبیده به فیلتر را نظافت کنید. فیلتر کاغذی را می توان با آب و مواد شوینده شستشو داد. زمانی که جاروبرقی در حال کار می باشد فیلتر باید کاملا خشک باشد.

_ برای جلوگیری از کاهش مکش دستگاه، لوله خرطومی را بیش از حد خم نکنید.

_ در طول عملیات مکش مجرای ورودی لوله خرطومی را مسدود نکنید.

_ به طور مرتب سطح فیلتر را چک کنید و اطمینان حاصل کنید چیزی بر روی سطح آن نچسبیده باشد.

_ چرخ های دستگاه جاروبرقی را کنترل کنید. مخصوصا زمانی که بر روی سطح با آلودگی زیاد حرکت می کند.

_ بدنه دستگاه را چک کنید تا دچار خوردگی نباشد.

_ بعد از هر بار استفاده از جارو برقی دستگاه را در محل مطمئن نگاه داری کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید