نکات کلیدی در انتخاب جاروبرقی صنعتی

نکات کلیدی در انتخاب جاروبرقی صنعتی

گرد و خاک و آلودگی نقش مهمی در زندگی روزمره دارند. ایجاد گرد و خاک در فرآیند تولید امری اجتناب ناپذیر می باشد. ذرات گرد و غبار با ابعاد درشت، به سرعت بر روی سطوح نشست می کنند در حالی که ذرات ریز برای مدت های طولانی در هوا معلق بوده و می توانند از طریق تنفس وارد دستگاه تنفسی افراد شده و منشایی برای بیماری های تنفسی در پرسنل و افراد حاضر در این اماکن شوند. در هر حال جمع آوری ذرات گرد و غبار به منظور جلوگیری از ایجاد بیماری و ممانعت از کاهش کیفیت محصولات تولیدی در اثر نشست گرد و غبار بر محصولات یا دستگاه ها امری ضروری می باشد. سرمایه گذاری و خرید یک جاروبرقی صنعتی مناسب از جمله مواردیست که تاثیر بسیار زیاد و بلند مدتی در کاهش عوارض و مشکلات ناشی از گرد و غبار در کارخانه ها و مراکز تولیدی دارد.

 

جاروبرقی صنعتی و کاربرد آنها در صنایعامروزه جارو برقی های متنوعی در ابعاد گوناگون و مجهز به لوازم جانبی متنوع و متفاوتی به منظور انطباق با نیاز های نظافتی صنایع و مراکز تجاری تولید می شوند. انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب با نیاز های نظافتی از میان این رنج گسترده از جاروبرقی ها کار آسانی نیست. از این رو تهیه لیستی از نیاز های نظافتی و مقایسه آن با امکانات و عملکرد جاروبرقی در هنگام خرید کار عاقلانه ایی می باشد. موارد زیر از جمله نکات مهم و کلیدی هستند که بهتر است در هنگام تهیه جارو برقی صنعتی لحاظ شوند.

 

نوع ذرات و آلاینده ها

انتخاب دستگاه مکنده مناسب ارتباط تنگاتنگی با نوع ذرات و آلاینده ها دارد، همانطور که گفته شد، دستگاه های جاروبرقی آلمانی یا ایتالیایی در مدل های گوناگونی تولید می شوند، از این رو برای جمع آوری آلاینده های مایع جاروبرقی های آب خاک مناسب می باشند. جاروبرقی هایی که برای جمع آوری گرد و خاک قابل انفجار به کار برده می شوند، باید به سیستم عایق بندی و ضد احتراق با کیفیتی مجهز باشند. از این رو جنس و نوع آلاینده تاثیر زیادی در نوع مکنده دارد.

 

قدرت مکش دستگاه

جاروبرقی صنعتی و کاربرد آن در صنایعقدرت مکش جاروبرقی به معنای قدرت موتور مکنده برای ایجاد خلا در مخزن مکنده و انتقال آلاینده ها از طریق جریان هوای ورودی به مخزن می باشد و تاثیر مستقیمی در قدرت دستگاه برای جمع آوری آلاینده ها دارد. بر خلاف وات دستگاه که نشان دهنده میزان انرژی مصرفی موتور مکنده می باشد، و نمایانگر قدرت عملکرد جاروبرقی در نظافت نیست، قدرت مکش معیار مناسبی برای مقایسه توان و عملکرد جاروبرقی ها می باشد.

 

فیلتر های جاروبرقی

یکی از بخش های مهم در جاروبرقی ها سیستم فیلتراسیون می باشد. فیلتر اساسا برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل موتور دستگاه و ممانعت از نشر مجدد گرد و غبار به همراه جریان هوای خروجی از دستگاه طراحی شده است. در صورت عدم تجهیز جاروبرقی صنعتی به سیستم فیلتراسون مناسب با نوع و ابعاد ذرات آلاینده، جاروبرقی نه تنها عملا کارآیی خود را از دست می دهد بلکه با انتشار بیشتر آلاینده ها در هوا موجب افزایش آلودگی می گردد. به منظور جمع آوری کامل ذرات گرد و غبار، فیلتر های مختلفی طراحی شده است که متناسب با ابعاد ذرات معلق می باشد. به عنوان مثال برای ذرات با ابعاد ۳ میکرون و بیشتر از فیلتر های کلاس L، برای ذرات با ابعاد ۱ میکرون و بزرگتر از فیلتر های کلاس M، و برای ذرات بسیار ریز که ابعادی در حد ۳/۰ میکرون دارند از فیلتر های کلاس H که به فیلتر های هپا معروف هستند، استفاده می شود.

 

جنس مخزن دستگاه مکنده

جاروبرقی صنعتی و کاربرد آن در صنایعجنس مخزن از دیگر مواردی است که در هنگام تهیه جاروبرقی به آن توجه می شود. جنس مخزن جارو نیز همانند دستگاه مکنده ارتباط مستقیمی با نوع ذرات آلاینده و مکان استفاده از جارو برقی دارد. استفاده از استیل ضد زنگ در ساخت مخزن جارو برای حفظ نکات بهداشتی در صنایع غذایی کاربرد وسیعی دارد. از سوی دیگر در صورت خورنده و اسیدی بودن آلاینده ها نیز از مخزنی با جنس استیل ضد زنگ در دستگاه جاروبرقی استفاده می شود.

 

سطح صدای مکنده صنعتی

آلودگی صوتی ناشی از صدای جاروبرقی، می تواند برای افراد حاضر در محل ایجاد مزاحمت کند از این رو بهتر است برای استفاده های طولانی و متناوب از جاروبرقی، از مدل هایی با سطح صدای پایین استفاده شود.

 

لینک های مفید:

جاروبرقی صننعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید