استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنعت پرداخت و بهسازی سطح

استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنعت پرداخت و بهسازی سطح

اگر در صنعت پرداخت سطح مشغول به کار می‌باشید، احتمالا آگاه هستید که در طی سالیان اخیر این صنعت به میزان قابل توجهی رشد نشان داده است. این امر بهمزایای متعددی باز می‌گردد که این صنعت برای صنایع دیگر به ارمغان می‌آورد. اگر کار شما نیز افزایش یافته است، قطعا محیط کار شما نیز هم اکنون به نگهداری و نظافت بیشتر نیاز دارد. شاید هم متوجه تغییر چندان محسوسی در حجم کاری خود نشده‌اید اما بدون شک به دنبال راهکاری هستید تا در این بازار رقابتی باقی بمانید. در هر در صورت نیازمند استفاده از شیوه‌های نوین و بکارگیری تجهیزات نظافتی مدرن و کارآمد همچون جاروبرقی صنعتی برای رفع نیازهای نظافتی خود هستید.


پرداخت سطح چیست؟

هندبوک ASM امریکا تعریفی خوب از اصطلاح پرداخت سطح یا مهندسی سطح ارائه می‌کند: انجام بهسازی سطح یا نواحی نزدیک به سطح یک ماده تا سطح عملکردی متمایز نسبت به بخش بالک ماده نشان دهد. به شکل دقیق‌تر می‌توان بیان نمود که پرداخت سطح فرآیندی است که طی آن مشخصه‌های ماده ارتقاء می‌یابد تا با هزینه‌ای کمتر کیفیتی بهتر حاصل شود. به همین دلیل است که صنایع مختلف از هوا و فضا گرفته تا ساخت و ساز، از پزشکی تا غذایی همگی به فرآیندهای متفاوت ارائه شده توسط مهندسی سطح وابسته می‌باشند و شرکت‌های فعال در بخش پرداخت سطح به نتایج اقتصادی عالی دست می‌یابند. حال باید به این پرسش پاسخ دهیم که نقش یک مکنده یا جارو برقی صنعتی در صنعت پرداخت سطح چیست؟

 

مهم‌ترین عملیات و فرآیندهای پرداخت سطح

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ نوع فرایند متفاوت در صنعت مهندسی سطح وجود دارد که از مواد متفاوت استفاده می‌کنند و در نتیجه به سیستم‌های نظافتی متفاوت نیاز دارند. یک جاروبرقی صنعتی ممکن است به روش‌های متفاوت استفاده شود تا نیازهای نظافتی را بسته به نوع مواد مورد استفاده و شرایط کاری عملیات برطرف کند. در ادامه فهرستی از عملیات اصلی مورد استفاده در پرداخت سطوح ارائه شده است:

– فرآیند رسوب گذاری الکترولس و الکترولیت
– پرداخت حرارتی سطح
– رنگ‌های مهندسی شده
– پاشش حرارتی
– فرایندهای پوشش دهی با رسوب بخار شیمیایی یا فیزیکی
– پوشش دهی تبدیلی یا دیفیوژن
– تکنولوژی‌های جدید همانند رسوب دهی لایه اتمی، اپیتکسی پرتور مولکولی یا سایر تکنولوژی‌های پوشش دهی در مقیاس نانو

 

مهم ترین کاربردهای پرداخت سطح

استفاده از جاروبرقی صنعتی در پرداخت سطوحهمانطور که بیان شد، عملیات پرداخت و بهسازی سطح به جزء جدانشدنی از عملیات تولید و فرآوری در صنایع مهمی همچون موارد زیر تبدیل شده است.

– خودروسازی
– ساخت و ساز
– هوا و فضا
– حمل و نقل
– غذایی و نوشیدنی
– الکترونیک
– سلامت و درمان
– انرژی

 

توضیحات فوق مشخص می‌نماید که این صنعت تا چه حد توسعه یافته است و رشد بازار آن به چه صورت می‌باشد. عرضه و تقاضا در بازار مرتبط با صنایع پرداخت و بهسازی سطح بصورت پیوسته در حال افزایش است و تحقیق و توسعه در این زمینه هر روز راهکاری جدید برای پرداخت یک ماده ارائه می‌کند. حال این سوال مطرح می‌شود که این تغییرات سریع و پیوسته چگونه بر برنامه نظافت و نگهداری محل کار شما تاثیر می‌گذارد و مزایای بهره‌گیری از یک جاروبرقی صنعتی باکیفیت برای کسب و کار شما چیست؟
اگرچه این صنعت به صورت روزانه در حال توسعه است و فهرست فرایندهای آن طولانی‌تر می‌گردد اما نیازها و چالش‌های نظافتی آن مشابه با گذشته باقی مانده است. پروسه‌های پرداخت سطح را می‌توان در دو گروه اصلی طبقه‌بندی کرد:

– فرایندهایی که با انجام آنها یک ماده یا لایه به ماده پایه افزوده می‌شود.
– فرآیندهایی که ماده پایه را برداشته یا تغییر شکل می‌دهند.

در هر دو مورد، آنچه باید تمیز شده و توسط جاروبرقی صنعتی شما مکش و جمع آوری شود عبارتند از:

– مواد جامد از ضایعات بر جای مانده گرفته تا گرد و غبار ریز
– مایعات، از آب گرفته تا روغن یا خنک کننده
– گازها

سیستم‌های مکنده در عمیات پرداخت سطوح برای نظافت عمومی محیط از ضایعات باقی مانده و برای حذف هرگونه آلودگی از روی سطحی که قرار است تحت عملیات پرداخت و پوشش دهی قرار گیرد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب برای صنعت پرداخت سطح

رشد بازار به معنای تولید بیشتر است و در نتیجه نیاز به نگهداری و نظافت باکیفیت تر و بیشتر (از لحاظ تعداد و توالی انجام عملیات نظافتی) می‌باشد تا بتوانید سودآوری خود را افزایش داده و به صورت رقابتی باقی بمانید. در چنین شرایطی یک جارو برقی تجاری یا خانگی برای شما کافی نیست و بی شک شما به یک جاروبرقی صنعتی باکیفیت نیاز خواهید داشت و برای انتخاب مناسب ترین و کارآمدترین دستگاه ممکن( از لحاظ قدرت و سرعت مکش، نوع موتور، نوع پمپ، نوع و کلاس فیلتر، سیستم نظافت فیلتر، ظرفیت مخزن) باید به جوانب زیر توجه کنید:

– به یک جاروبرقی صنعتی فقط برای نظافت عمومی نیاز دارید یا لازم است که از دستگاه با ابزار و تجهیزات پرداخت سطح استفاده کنید؟ یعنی به یک دستگاه نیمه صنعتی نیاز دارید یا یک جاروبرقی صنعتی دائم کار؟
– هر چند وقت یکبار باید از جاروبرقی صنعتی خود استفاده کنید؟
– چه نوع ماده را می خواهید مکش و جمع آوری کنید: مایعات، جامدات، گرد و غبار یا هر سه مورد.
– آیا نیاز به امکانات یا استاندارد خاصی نظیر گواهینامه آتکس یا ضدانفجار، مکنده هوا کار یا جاروبرقی صنعتی شخصی سازی شده دارید؟

به خاطر داشته باشید که فرصت‌های بیشتر چالش های بزرگتر به همراه دارند. بازار بزرگتر شده اما رقبا بیشتر و سرسخت‌تر می‌شوند. نگهداری و نظافت راهکارهای مناسب برای تحت کنترل نگه داشتن تمام جوانب و باقی ماندن در بازار می‌باشند و شما می‌توانید برای دست یابی به اهداف ذکر شده اولین قدم را با انتخاب یک جاروبرقی صنعتی باکیفیت و مناسب هوشمندانه بردارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید