چگونه برای اسکرابر خود برس مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه برای اسکرابر خود برس مناسب انتخاب کنیم؟

اسکرابر ها به عنوان پرکاربردترین دستگاه نظافت و شستشوی مکانیزه سطوح نقش مهمی در نظافت محیط های گوناگون از جمله مراکز تجاری، مذهبی و صنعتی دارا می باشد. با این وجود باید اذعان کرد که در بسیاری موارد کاربران از تمامی توانمندی های این دستگاه ها استفاده نمی کنند. یکی از مهم ترین عوامل قابل انتخاب در مورد اسکرابر ها نوع برس مورد استفاده در آن است. همان طور که دستگاه اسکرابر صنعتی در انواع متنوعی تولید و به بازار عرضه شده است، برس های قابل نصب بر روی آن ها نیز از تنوع زیادی برخوردار هستند که در زمان تهیه برس اسکرابر در می یابیم که گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. از آن جایی که سطوح گوناگون دارای درجه حساسیت و سختی متفاوتی هستند و می بایست با استفاده از برسی متناسب با جنس سطح تمیز گردند تا بدین طریق سطح زمین با کیفیت مطلوب شستشو شده و هم از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود. علاوه بر برس اقسام مختلف پد نیز به تولید شده است که دارای کاربردهای فراوانی هستند. پدهای نصب شده بر روی اسکرابر همانند برس انواع گوناگونی داشته و هر یک به منظور عملکرد ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر برس استاندارد انواع متنوعی از برس ها به منظور انجام صحیح عملیات های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله سعی داریم تا با معرفی انواع برس های قابل استفاده در دستگاه های اسکرابر به بیان کارکرد و توانایی های هر یک بپردازیم.

برس های مختلف چه تفاوتی با هم دارند ؟

برس ها می توانند با توجه به جنس مویی ها و میزان تراکم آن دارای درصد زبری متفاوتی نسبت به یکدیگر باشند و تفاوت در جنس برس ها موجب ایجاد تفاوت در کارکرد دستگاه ها می گردد. به طور کلی هر چه میزان زیری برس افزایش یابد، قدرت آن در لایه برداری بیشتر شده ولی در عوض میزان قابلیت آن در براق ساختن سطح کاهش می یابد. در طرف مقابل هر چه برس نرم تر باشد توانایی آن در پردازش و برق انداختن سطوح بیشتر و قدرت آن در لایه برداری کمتر می گردد. انتخاب و استفاده از برس ها نه تنها به تفاوت در میزان و نوع پرداخت وابسته است، بلکه نوع سطح مورد استفاده نیز در آن بسیار موثر می باشد. به همین منظور است که برخی برس ها به منظور شستشوی بر روی سنگ، برخی به منظور کارکرد بر روی چوب و برخی دیگر به منظور انجام عملیات هایی بر روی سطوح سیمانی یا سنگ فرش مورد استفاده قرار می گیرند.

نظافت سطوح با برس مناسب دستگاه اسکرابر صنعتی

انواع برس اسکرابر ها

برس یا برس های تعبیه شده بر روی دستگاه های کفشوی صنعتی در دو نوع دیسکی و استوانه ای هستند. اسکرابرهای با برس دیسکی برای شستشوی انواع سطوح به کار می روند و اسکرابرهای تجهیز شده به برس استوانه ای به طور معمول جهت شستشوی سطوح دارای خلل و فرج مورد استفاده قرار می گیرند.

برس دیسکی

برس های دیسکی عملکرد فوق العاده و منحصر به فردی ارائه می دهند و برای شستشوی انواع سطوح با درجه های مختلفی از شدت آلودگی بسیار مناسب هستند. این دسته از اسکرابرها در انواع محیط ها و با سلیقه های گوناگون به کار گرفته می شوند. برس های دیسکی به آسانی قابل تعویض هستند و علاوه بر شستشو دارای قابلیت صیقلی نمودن و جلا بخشیدن به سطح را دارند. برس دیسکی بر اساس جنس سطح زمین در گونه های متنوع از برس های نرم گرفته تا زبر و ساینده ساخته شده اند. برس های دیسکی با استفاده از وزن دستگاه به سطح زمین فشار وارد کرده و با روشن شدن موتور برس شروع به چرخیدن می کند. برس دیسکی طرفداران بسیار زیادی دارد و در تمامی محیط های تجاری و صنعتی به کار گرفته می شود. در ادامه سعی داریم تا به معرفی ۵ گونه پرکاربرد و متداول از برس کف شوی ها بپردازیم.

انواع برس اسکرابر صنعتی

برس پولیش

برس پوایش به منظور پرداخت نهایی و براق ساختن سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این برس ها علاوه بر دستگاه های اسکرابر صنعتی در دستگاه های پولیشر نیز بسیار متداول است. برس پولیش خود بسته به نوع سطح مورد استفاده در مدل های گوناگونی به منظور پرداخت سطوحی همانند سنگ یا زمین هایی با پوشش پارکت ارائه می گردند. از دیگر عوامل موثر در کنار جنس برس به منظور پولیش و پرداخت مناسب سطوح می توان به استفاده از واکس و مواد شیمیایی مخصوص و میزان سرعت چرخش برس اشاره کرد.

برس پولیش اسکرابر صنعتی

برس نرم

برس نرم ساخته شده از جنس پلی اورتان نرم جهت تمیز کردن سطوح حساس و آسیب پذیر مانند سرامیک و کفپوش به کار می روند و از دوام بالایی برخوردار هستند. برس نرم علاوه بر تمیز نمودن سطوح به آن ها جلا و درخشندگی می بخشند. بهتر است در پایان کار، برس نرم تمیز شود تا اگر گرد و خاک و ذرات جامد در آن به دام افتاده باشند، از میان آن خارج شده و در شستشوهای بعدی به سطح آسیب وارد نگردد. انتخاب صحیح این برس ها می تواند موجب ایجاد سلامت سطح و ماندگاری دراز مدت آن گردد و به همین دلیل امروز از برس های نرم به منظور شستشوی سطوح حساس و یا پرداخت مقدماتی سطوح استفاده می گردد.

برس نرم زمین شوی صنعتی

 

برس استاندارد

برس استاندارد متداول ترین و پرکاربردترین برس اسکرابر می باشد و همانند برس نرم از جنس پلی اورتان ساخته شده است که برای شستشوی انواع سطوح از جمله سنگ، سرامیک، اپوکسی و … قابل استفاده بوده و آلودگی های روزمره را از بین می برد. برس استاندارد بیش از اندازه نرم و یا زبر نبوده و برای نظافت های سبک، متوسط و نسبتاً سنگین مناسب خواهد بود. برس های استاندارد هیچ صدمه ای به سطوح وارد نمی کنند. این برس از جنس پلی اورتان (نوعی پلیمر صنعتی) بوده و از آن به منظور شستشوی روزانه کلیه سطوح از جمله اپوکسی، سنگ، کفپوش و سرامیک استفاده می شود. دستگاه های اسکرابر یا پولیشر به طور معمول در هنگام خرید دارای این نوع برس هستند و به همین منظور است که از این برس به عنوان برس استاندارد دستگاه نام برده می شود.

برس استاندارد دستگاه زمین شوی

 

برس فرش

هر چند دستگاه های فرش و موکت شوی به منظور شستشوی بهینه و متداول فرش ها مورد استفاده می گردند، اما می توان در شرایط خاص از دستگاه های پولیشر نیز به منظور شسشتوی این گونه سطوح استفاده کرد (البته در استفاده از دستگاه پولیشر نیاز به استفاده از یک جاروبرقی آب و خاک به منظور جمع آوری آب و آلودگی های همراه باقی مانده بر روی سطح نیز می باشد). در صورت استفاده از پولیشر ها به منظور شستشوی فرش می توان از برس های مخصوص فرش به منظور انطباق بیشتر کارکرد دستگاه با عملیات مورد نظر استفاده کرد.

برس نظافت فرش اسکرابر صنعتی

برس زبر

برس های زبر برای از بین بردم جرم های سطوح خشن و لایه برداری آن ها به کار می روند و ساخته شده از جنس سیم هستند. برس های زبر و خشن ترکیبی از سیم و پلی اورتان بوده که برای شستشوی سطوح بتنی و دارای آلودگی های روغنی و جرم های سخت استفاده می شوند و از طول عمر بالایی برخوردار می باشند. برس های زبر به منظور لایه برداری و سابیدن سطوح مورد استفاده قرار می گیرند. هر چه میزان زبری برس بیشتر باشد توانایی آن در سایش سطوح افزایش می یابد. به همین منظور است که برس های زبر در انواع گوناگونی تولید می شوند تا توانایی انجام عملیات های متنوعی را داشته باشند.

برس زبر دستگاه زمین شوی صنعتی

برس استوانه ای

دستگاه های اسکرابر صنعتی با برس استوانه ای برای شستشوی سطوح دارای خلل و فرج زیاد مناسب هستند زیرا قادرند به عمق بیشتری از سطح نفوذ کرده و آلودگی های قدیمی و محبوس در شیارها را از بین ببرد. برس استوانه ای قادر است آلودگی های جامد را از سطح زمین بلند کرده که این ذرات در صافی اسکرابر باقی می مانند و در پایان کار به آسانی تخلیه می شود. برای شستشوی سطوح بدون ناصافی برس استوانه ای کارایی به خصوصی از خود نشان نمی دهد.

برس استوانه ای دستگاه اسکرابر صنعتی

 

 

پرداخت صحیح سطوح با استفاده ترکیبی از انواع برس ها

علاوه بر استفاده جداگانه هر کدام از برس ها، می توان از آن ها در یک عملیات ترکیبی نیز استفاده کرد. استفاده ترکیبی صحیح از برس ها می تواند موجب پرداخت نظم یافته یک سطح گردد. به این معنا که در ابتدا می بایست از برس با درجه سختی بالا به منظور پرداخت اولیه استفاده کرد. پس از استفاده چند باره از این برس با تعویض آن با یک برس با درجه زبری پایین تر عملیات ادامه می یابد. تعویض برس به سمت برس های نرم تر تا استفاده از نرم ترین نوع برس ادامه خواهد یافت و در نهایت نتیجه بدست آمده سطحی براق با درجه شفافیت خواهد بود. پس از براق ساختن یک سطح می توان به منظور حفظ این درجه درخشندگی از برس استاندارد به منظور انجام شستشو های روزانه استفاده نمود.

 

لینک های مفید

اسکرابر : فهرستی از دستگاه های اسکرابر صنعتی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید