تفاوت در پاکیزگی با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر

تفاوت در پاکیزگی با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر

یک محیط عمومی به وسیله زیبایی و پاکیزگی خود معرفی می شود و ظاهر آن فضا می تواند در ذهن افرادی که به دلایل مختلف در یک مکانی غیر از محل زندگی خود حضور پیدا می کنند، تأثیرهای بسیاری زیادی بر جای گذارد. برای تمیز شدن محیطی خاص به اندازه ای که با استانداردهای بهداشتی تعریف شده مطابقت داشته باشد و عوامل بیماری زا از آن به دور باشند، لازم است فرآیند نظافت به طور پیوسته و با شیوه های اصولی انجام پذیرد. با افزایش ساخت و سازهای عظیم، افزایش جمعیت شهرها و از همه مهم تر گسترش سریع علم و تکنولوژی،‌ تجهیزات نظافتی تنها به صورت ابزار سنتی باقی نمانده و به سمت ماشین های شستشوی زمین صنعتی و حرفه ای پیش رفته اند. برای داشتن یک کسب و کار موفق با آینده روشن همواره باید جوانب مختلف برای جلب رضایت مشتریان، افزایش بازدهی و بهره وری،‌کاهش هزینه های بیهوده، کاهش زمان بازگشت سرمایه و … در نظر گرفته شود و در این میان نظافت و پاکیزگی نقشی اساسی و بسیار تأثیر گذار در این روند ایفا می کند. در فضاهای وسیع تجاری و صنعتی و حتی درمانی، آموزشی و … ابزارهای نظافت قدیمی و دستی دیگر جایگاهی ندارند و جای خود را به دستگاه نظافت صنعتی مانند دستگاه اسکرابر صنعتی داده اند.

 

دستگاه نظافت صنعتی مناسب نظافت و شستشوی صنعتی
دستگاه نظافت صنعتی

تفاوت نظافت صنعتی و نظافت دستی

در گذشته هر گاه وقت تمیز کردن سطح زمین فرا می رسید، تنها دو ابزار جاروی دستی و تی وجود داشت که برای این منظور مورد استفاده قرار گیرند و این روند فقط تا زمانی می توانست ادامه پیدا کند که با سازه های غول پیکر رو به رو نباشیم. به همان اندازه که صنایع توسعه یافتند، راهکارهای نظافتی نیز به همان میزان دارای ابداع و نوآوری بودند و حاصل آن تجهیزات مکانیزه پیشرفته ای است که امروزه در اغلب شهرها و کشورهای دنیا مورد توجه قرار گرفته و به طور مداوم به کار گرفته می شوند. تأثیر بهره مندی از این دستگاه ها به اندازه ای است که حتی در زمان طراحی نقشه ساختمان های تجاری و صنعتی برای آن ها جا نمایی شده و فضای لازم برای حفظ و نگه داری در نظر گرفته می شود. دستاورد به کارگیری دستگاه های نظافت مکانیزه ایمنی محیط، بهداشت بهینه، کاهش هزینه های نظافتی و افزایش طول عمر سطوح و کفپوش ها می باشد. دستگاه زمین شوی صنعتی یا کف شور صنعتی از پرکاربردترین و مهم ترین دستگاه های نظافت صنعتی و شستشوی صنعتی است که به طرز شگفت انگیزی تمیزی را به سطح زمین باز می گرداند، در عین آن که امنیت کاربر و افراد حاضر در محیط حفظ می گردد.

 

دستگاه نظافت صنعتی مناسب نظافت و شستشوی صنعتی
تفاوت نظافت صنعتی و نظافت دستی

مشکلات روش های سنتی نظافت کف

تی های دستی که به همراه یک سطل آب برای شستشوی سطح زمین به کار می روند، توانایی خارج کردن آلودگی ها را از محیط ندارد؛‌ رشته های تی آلودگی را در خود نگه داشته و بدون آن که از آن جدا شوند برای تمیز کردن بخش های دیگر استفاده می شوند. با ادامه پیدا کردن این روند چگونه می توان انتظار داشت کفپوش ها درخشان و پاکیزه باشند در حالی که آلودگی ها فقط در روی زمین پراکنده می شوند بدون آن که کامل از بین بروند؟ اما این تنها مشکل روش های سنتی نیست، باقی ماندن آب و رطوبت روی زمین خطر لغزندگی و سر خوردن افراد را به دنبال دارد که به هیچ عنوان نمی تواند قابل پذیرش و توجیه باشد. این مشکلات در محیط های حساس به آلودگی مانند بیمارستان ها و یا فضاهای دارای رفت و آمد زیاد مانند مراکز تجاری بیش از هر مکان دیگری بزرگ به نظر می رسد و یک روش مکانیزه است که توانایی مقابله با این چالش را دارد.

 

دستگاه نظافت صنعتی مناسب نظافت و شستشوی صنعتی
مشکلات روش های سنتی نظافت کف

اهمیت شستشوی سطح زمین

کف کفش می تواند آلوده ترین نقطه شناسایی شده باشد و با هر قدمی که برداشته می شود، آلودگی از سطحی به سطح دیگر انتقال پیدا خواهد کرد. در محیط های شلوغ مانند مجتمع های تجاری، فروشگاه ها، سالن های ورزشی، مراکز آموزشی، اماکن زیارتی و … و محیط هایی با سرعت بالای تولید آلودگی مانند کارخانه ها و مراکز صنعتی سرعت آلوده شدن سطح زمین به شدت افزایش می یابد. کثیف بودن سطح زمین تنها به خود زمین محدود نمی شود و به راحتی گرد و خاک با سطوح دیگر نیز تماس پیدا می کند. از طرف دیگر با افزایش قدم گذاری ها و انباشت آلودگی کفپوش ها دچار آسیب های جدی خواهند شد که برای بازسازی و مرمت آن ها نیاز به صرف هزینه های گزاف می باشد. برای آن که سطح زمین محیط های یاد شده همواره در شرایط پاکیزه قرار داشته باشد بدون آن که نیروهای انسانی آزرده خاطر شوند، استفاده از دستگاه زمین شور صنعتی یا کف شوی صنعتی اهمیت و در حقیقت ضرورت می یابد.

 

دستگاه نظافت صنعتی مناسب نظافت و شستشوی صنعتی
اهمیت شستشوی سطح زمین

ارتقای بهداشت با دستگاه نظافت صنعتی

انواع دستگاه نظافت صنعتی جهت بهبود بخشیدن به تمامی مراحل عملیات نظافت و با استفاده تکنولوژی و علوم مهندسی روز دنیا طراحی شده اند به نحوی که کیفیت نظافت را دگرگون ساخته و سبب صرفه جویی عجیبی در مصرف آب، مواد شوینده، انرژی و هزینه های نظافتی می گردد. بسیاری از کفپوش های دارای خلل و فرج هستند و پس از شستشو تمیز به نظر می رسند، حال آن که جرم و آلودگی به راحتی در این منافذ انباشته شده و با روش های معمول دستی از بین نمی رود. بنابراین نمی توان انتظار داشت که سطح بهداشت محیط بالا رفته است؛ در حالی که دستگاه نظافت صنعتی مانند دستگاه کف شوی برقی یا باتری دار با آلودگی های سرسخت را از میان بر داشته و حتی می تواند خلل و فرج سطوح متخلخل را عاری از جرم و میکروب گرداند، مزیتی که یک تی دستی هیچ گاه نمی تواند ارائه دهد.

 

دستگاه نظافت صنعتی مناسب نظافت و شستشوی صنعتی
ارتقای بهداشت با دستگاه نظافت صنعتی

شستشوی متفاوت سطح زمین با دستگاه کفشوی صنعتی

دستگاه شستشوی کف که همان اسکرابر صنعتی است، دارای سه قسمت اصلی با عنوان های سامانه برس زنی، سامانه مکش و مخزن های آب تمیز و کثیف می باشد. برس این دستگاه نظافت صنعتی از حرکت دورانی با سرعت بالا برخوردار بوده که هم زمان با پاشش محلول شوینده آلودگی و جرم را از سطح زمین جدا می سازد. اما این جداسازی به تنهایی کافی نبوده و به طور هم زمان سیستم مکش یا خشک کن کفشور صنعتی آب و آلودگی را جمع آوری کرده و به مخزن آب کثیف انتقال می دهد که به این ترتیب برخلاف روش سطل و تی کثیفی در محیط باقی نمی ماند. مخزن های آب تمیز و آب کثیف کاملاً جدا از هم هستند و هرگز آب کثیف جمع شده در مخزن به چرخه شستشو راه پیدا نمی کند. به این ترتیب فاکتورهای یک شستشوی بهداشتی اجرا می گردد.

 

دستگاه نظافت صنعتی مناسب نظافت و شستشوی صنعتی
شستشوی متفاوت سطح زمین با دستگاه کفشوی صنعتی

مزایای شستشوی کف با دستگاه نظافت صنعتی کف شوی

شستشوی روزانه به صورت عمقی و کاملاً بهداشتی حاصل عملکرد بی نظیر دستگاه اسکرابر صنعتی است که با بهره مندی از طراحی صنعتی و در عین حال ساده، در مدت زمانی کوتاه سطوح وسیع را به سطح مطلوبی از بهداشت و پاکیزگی برساند، به اپراتور و نیروهای خدماتی یاری رساند و از آبروی یک مجموعه تجاری یا صنعتی دفاع کند. این دستگاه آلودگی هایی مانند گرد و غبار، ذرات پودری، روغن، گریس و … از میان بردارد و به دلیل گستردگی تنوع محصولات، هر یک از انواع دستگاه زمین شوی با محیط سازگاری دارند. هر محیط بنا به نوع کاربری، میزان رفت و آمد و درجه حساسیت به آلودگی و میکروب، به تمیزی و بهداشت نیاز دارد و برای هر محیط نظافت مفهوم مخصوص به خود را دارد و باید آن را یک ویژگی منحصر به فرد دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر دانست که با همه این شرایط سازگاری و انعطاف پذیری دارد و از گسترش میکروب و باکتری و شیوع بیماری ها جلوگیری به عمل می آورد.

 

دستگاه نظافت صنعتی مناسب نظافت و شستشوی صنعتی
مزایای شستشوی کف با دستگاه نظافت صنعتی

ساختار داخلی اسکرابر صنعتی

نحوه طراحی دستگاه زمینشور به شکلی است که نه تنها مانع از انتشار آلودگی در محیط می شود بلکه اجزای داخلی و قابل نظافت آن به راحتی در دسترس بوده و کاربر می تواند در پایان کار با دستگاه به تمیز نمودن بخش های مهم اسکرابر بپردازد. مخزن آب کثیف، فیلتر، برس، تی، شلنگ ها و … از جمله بخش هایی هستند که در پایان شستشوی صنعتی می توان آن ها را تمیز نمود تا هم از فرسودگی دستگاه و هم از رشد باکتری ها در دستگاه جلوگیری به عمل آید.

 

دستگاه نظافت صنعتی مناسب نظافت و شستشوی صنعتی
ساختار داخلی اسکرابر صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید