اهمیت مراقبت دوره ای جاروی شهری در افزایش عمر دستگاه

اهمیت مراقبت دوره ای جاروی شهری در افزایش عمر دستگاه

جاروی شهری به عنوان یک دستگاه نظافت صنعتی پرکاربرد در حفظ نظافت محیط های کارخانجات و کارگاه های صنعتی، جهت حفظ عملکرد بهینه نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. ‌داشتن یک برنامه زمانبندی رسیدگی و لیست بررسی قطعات و بخش ها برای یک دستگاه جاروی خیابانی (سوییپر) بهترین راه برای افزایش کارایی و کاهش هزینه های تعمیرات این دستگاه خواهد بود. به عنوان دارنده یک دستگاه سوییپر باید چنین برنامه زمان بندی شده ای را برای بهبود کارایی و استفاده بدون ایراد از دستگاه خود داشته باشید. سیستم ها و قطعات یک سوییپر باید به طور منظم بررسی شوند تا از اطمینان لازم در عملکرد صحیح آنها حاصل شود.تعمیر قطعات، نظافت دستگاه و در صورت نیاز تعویض قطعات آن در حفظ سلامت کلی جاروی شهری تاثیر گذاری بسیار بالایی دارند. در ادامه به چند نکته قابل ذکر نگهداری سوییپر در جهت بهبود عملکرد آن در طول زمان اشاره میکنیم.

نکات لازم در بررسی و نگهداری از جاروی شهری

نظافت مخزن

نظافت مخزن نگهدارنده گرد و غبار و ذرات در جاروی شهری، از تجمع آلودگی ها که ممکن است باعث بروز زنگ زدگی و یا پوسیدگی مخزن شوند جلوگیری میکند. این نظافت همچنین گردش هوای بین مخزن و محیط را بهینه کرده و از ورود مجدد گرد و غبار به هوای پیرامون جلوگیری میکند.

نگهداری فیلتر

بررسی جاروی شهری

سعی کنید فیلتر دستگاه را تمیز نگه دارید. حفظ نظافت فیلتر جاروی شهری باعث افزایش کیفیت و عملکرد فیلتر در جلوگیری از ورود ذرات و گرد و خاک به سمت سیستم مکش میشود. این فیلتر تاثیرگذاری فراوانی در جلوگیری از خروج ذرات گرد و غبار از مخزن و ورود به هوای محیط میشود.

مراقبت از فن و سیستم مکش

بررسی دوره ای فن و سیستم مکش جاروی شهری جهت جمع آوری مواد زائد که ممکن است به آن نفوذ کرده باشند، از اهمیت برخوردار است. جمع آوری این مواد و ذرات باعث جلوگیری از لرزش های دستگاه، بهبود کارایی و در نتیجه کاهش فشار وارد شده بر فن سیستم مکنده میشود. لازم به تذکر است در صورت احساس نشانه های لرزش فن دستگاه سوییپر، باید سریعا جهت تعویض آن اقدام کنید، تا از بروز مشکلات و آسیب های جدی تر و پر هزینه تر برای دستگاه جلوگیری کنید.

بررسی بست ها و واشر های دستگاه

واشر های دستگاه را بازرسی و در صورت نیاز تعویض کنید. سالم بودن این واشر ها و بست ها در عملکرد موثر فن، سیستم مکش گرد و خاک و خلاء بهینه دستگاه تاثیر زیادی دارد. بهتر است جهت حفظ عملکرد بهینه جاروی شهری، تمامی این واشر ها به طور مرتب تعویض و با واشرهای سالم جایگزین شوند.

لاستیک های کناری دستگاه

لاستیک های کناره دستگاه سوییپر جهت جلوگیری از پخش شدن احتمالی گرد و غبار و ذرات در این دستگاه تعبیه شده است. در صورت بروز خوردگی یا پارگی، این لاستیک ها باید تعویض شوند.

برس جاروی شهری

بررسی برس های جاروی شهری

برس های چرخنده در دستگاه سوییپر، از اصلی ترین قطعات این دستگاه به حساب می آیند. این برس ها که وظیفه جمع آوری ذرات و مواد زائد موجود در سطوح را به مخزن زباله جاروب شهری دارند، مستعد گیر کردن این ذرات در بین رشته های آن هستند. از این رو بررسی و نظافت آنها از اهمیت برخوردار است. در ضمن تنظیم زاویه برس ها با سطح زمین نیز از جمله موارد تاثیر گذار در عملکرد دستگاه و سلامت برس ها است. این برس ها با توجه به میزان ساییدگی و کیفیت رشته های آن باید بعد از مدتی تعویض شوند تا در کیفیت نظافت جاروی شهری تاثیر منفی نداشته باشند.

سیستم هیدرولیک

نظارت و بررسی سیستم هیدرولیک جاروی شهری، بررسی فیلتر هیدرولیک و تنظیمات فشار به شکل صحیح، باعث افزایش عمر دستگاه و سهولت حرکت دستگاه سوییپر خواهد بود. تعویض فیلتر مانع از آلودگی روغن هیدرولیک و جلوگیری از ایجاد محدودیت در جریان هیدرولیک میشود.

داشتن یک سیستم و برنامه زمانبندی منظم برای حفظ نظافت و انجام تعمیرات و نگهداری دستگاه جاروی شهری، در ایجاد اطمینان از عملکرد بهینه و کارکرد طولانی مدت این دستگاه برای مدت زمان زیادی، تاثیر به سزا دارد. به همراه هر جاروی شهری یک دفترچه راهنما برای نحوه کار، تعمیرات و نگهداری برای استفاده از آن در اختیار شما قرار میگیرد. زمانی که دستگاه سوییپر را تهیه میکنید، مطالعه این دفترچه به مقدار زیادی به استفاده درست و بهینه از آن کمک میکند. در صورتی که قبلا هم از دستگاه جاروی شهری استفاده کرده اید، با این حال ‌مطالعه مجدد دفترچه راهنمای دستگاه تازه خریداری شده خالی از لطف نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید