دستگاه جاروبرقی، راه حل بسیاری از مشکلات نظافتی (۱)

دستگاه جاروبرقی، راه حل بسیاری از مشکلات نظافتی (۱)

دستگاه جارو برقی یا مکنده شامل طیف وسیعی از دستگاه ها در مدل های مختلف و با مشخصات متفاوت می شود که همگی دارای یک عملکرد مشابه هستند. این دستگاه ها مشکلات نظافتی را در بسیاری از بخش های صنعتی، تجاری، کارخانجات، مراکز اداری و محیط خانه بر طرف می نمایند. در این مقاله راه حل های نظافتی مجموعه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

مهیا کردن سطوح کف با دستگاه جارو برقی

جاروبرقی صنعتیشرکت های فعال در بخش ساخت و ساز که به امر احیای سطوح کف می پردازند، با انجام فعالیت هایی با دستگاه های برشی و سنگ سابی، حجم قابل توجهی از آلودگی خطرناک را ایجاد می کنند. این ذرات و گرد و غبار سیمانِ، بتنی و یا فلزی خطرناک برای سلامتی افراد، با استفاده از یک دستگاه جارو برقی صنعتی مناسب از منشا تولید و قبل از انتشار در محیط مکش می شوند. این مکنده صنعتی باید دارای فیلتر ایمنی هپا، سیستم نظافت فیلتر پیوسته و حمل و نقل آسان باشد.

 

جمع آوری گرد و غبار سیمان

مکنده سیماندر هر مرحله از خط تولید سیمان، بتن یا آجر گرد و غبار مضر قابل توجهی در محیط پخش می شود. این غبارات سمی مضر برای سلامتی افراد، بازدهی تولید را پایین آورده و جمع آوری آن ها از روی ماشین آلات و سطح زمین سبب ایجاد وقفه در فرآیند تولید و افزایش هزینه ها می شود. بکارگیری دستگاه جارو برقی صنعتی در محل انتشار گرد و غبار یا نصب یک مکنده مرکزی روی خط تولید در جاییکه گرد و غبار آزاد می شوند، می تواند به کاهش زمان توقف فرآیند تولید، افزایش بازدهی کارخانه و کاهش هزینه مواد اولیه منجر شود. این دستگاه جارو برقی صنعتی بهتر است دارای پمپ ساید چنل و موتور توربینی باشد تا علاوه بر تضمین عملکرد پیوسته، مواد سنگین را مکش نماید. فیلتر با مساحت بالا و قوی برای جلوگیری از انسداد آن، سیستم نظافت فیلتر اتوماتیک جهت عملکرد پیوسته دستگاه و مخزن زباله بزرگ از ویژگی های مکنده مناسب جمع آوری این آلودگی ها می باشند.

حذف خطر آلودگی در صنایع دارویی و شیمیایی

دستگاه جارو برقی مخصوص صنایعدر صنایع داروسازی و شیمیایی کیفیت محصول و آلوده نشدن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این آلودگی ها شامل آلودگی های فیزیکی مثل گرد و غبارات، آلودگی های شیمیایی شامل بخار و رطوبت و آلودگی های بیولوژیکی شامل باکتری ها و ویروس ها می شود. بکارگیری دستگاه جارو برقی صنعتی مجهز به فیلتر هپا بر روی خط تولید یا در بخش های مختلف، در جمع آوری سریع این آلودگی ها موثر است. استفاده از مکنده پنوماتیک انتقال مواد در خط تولید نیز بطور موثر تر از تماس محصول با عوامل آلوده کننده جلوگیری می نماید. مکنده صنعتی مناسب محیط کار در صنایع دارویی با برخورداری از فیلتر هپا، آلودگی ها را از منشا آن جذب نموده تا محصول نهایی کاملا سالم باشد. انتقال ایمن گرانول، پودر و مواد جامد بوسیله مکنده انتقال مواد موجب افزایش بازدهی و حفظ کیفیت محصول می شود.

جمع آوری و بازیابی تونر

دستگاه جارو برقی مخصوص جمع آوری مواد پودریتونر یا گرد جوهر ماده ای است که در دستگاه های فکس و چاپگر ها استفاده می شود. این مواد پودری ریز که شامل آهن، کربن و رزین هستند، گرد و غبار های بسیار ریزی در حد یک دهم میکرون یا کوچکتر دارند که انتشار آن ها در محیط به سیستم تنفسی افراد آسیب می زند. تمیز کردن دستگاه ها و بر طرف کردن این پودر ها قبل از پخش شدن گرد و غبارشان بوسیله یک دستگاه جارو برقی صنعتی مجهز به فیلتر مخصوص امکان پذیر است. تمیز کردن، تخلیه و پر کردن مجدد کارتریج بصورت کاملا کارآمد و سازگار با محیط زیست با یک مکنده صنعتی مجهز به فیلتر اصلی با مساحت بزرگ و فیلتر ثانویه هپا انجام می شود.

 

جمع آوری خاکستر از دیگ بخار و ژنراتور های حرارتی

مکنده صنعتی مخصوص جمع آوری مواد اشتعال زااقدام کلیدی برای نگهداری از دیگ بخار و ژنراتور جمع آوری گرد و غبار و خاکستر آن ها می باشد. مکنده های صنعتی منسجم و با سهولت جابجایی و سیستم فیلتراسیون قوی برای تمیز کردن دیگ بخار مناسب هستند. فیلتر های ضد سایش، فیلتر NOMEX با تحمل دمای بالا تا حدود ۲۵۰ درجه بسته به نیاز برای جمع آوری این آلودگی ها در ساختار مکنده قابل استفاده می باشند.

 

 

تولید ایمن محصولات در صنایع غذایی

دستگاه جارو برقی صنعتی چیستخطر بزرگ در صنایع غذایی، آلوده شدن محصولات تولیدی می باشد. برای جلوگیری از ورود میکروب و آلودگی های دیگر به این مواد و حفظ بهداشت، بکارگیری یک دستگاه جارو برقی صنعتی نتیجه بخش است. مکش مواد از منشا تولید آن ها و قبل از ایجاد گرد و غبارشان، مزیت استفاده از مکنده به حساب می آید. به جهت احتمال ایجاد خطر انفجار در اثر انباشته شدن مواد آلی در صنایع غذایی، از مکنده های ضد انفجار با ساختار استیل و فیلتر مخصوص برای جمع آوری این مواد استفاده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید