همه چیز در مورد مکنده صنعتی سیمان و وکیوم لودر

همه چیز در مورد مکنده صنعتی سیمان و وکیوم لودر

در صنعت سیمان و در فرآیند تولید آن، حجم بالایی از آلاینده ها ایجاد گشته و در فضا پخش می گرد که در کارخانه های سیمان تاثیرات منفی دارد. استفاده از مکنده صنعتی سیمان یا همان وکیوم لودر می تواند با حذف این آلودگی ها، به افزایش امنیت و بهینه شدن فضا های مرتبط با سیمان کمک کند. بهترین مکمل های مکنده سیمان، ایزوله کردن خطوط انتقال دهنده و بهره گیری از غبارگیر صنعتی می باشد. در کارخانه های سیمان روزانه به طور متوسط ۱۵ تن ماده که شامل مواد اولیه، افزودنی ها، سوخت فسیلی، خاکستر و سیمان می باشد ریخته می شود. این مواد ریخته شده باعث کاهش بازده تولید، افزایش خطر و بروز مشکلات زیست محیطی می شوند و به همین دلیل می بایست برای جمع آوری و دفع یا انتقال این ذرات چاره ای اندیشید. مناسب ترین روش استفاده از وکیوم لودر است.

نظافت کارخانه های سیمان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این کار باعث بازیافت مواد به منظور کاهش هزینه و افزایش سود آوری، جلوگیری از بروز آسیب به خطوط تولید و کاهش هزینه تعمیر و نگه داری آن ها، کاهش زمان از کار افتادگی دستگاه، افزایش سطح امنیت و بالابردن بهداشت در محیط های مرتبط به صنعت سیمان و در نهایت موجب افزایش کیفیت محصول نهایی خروجی می باشد.

انواع مکنده صنعتی مورد استفاده در صنعت سیمان:

برای امر نظافت و جمع آوری و مکش در کارخانجات سیمان می توان از دو نوع مکنده صنعتی بهره جست که هر کدام کاربرد های خاصی داشته و با توجه به نیاز نوع مناسب تعیین می شود. در ادامه دو نوع مکنده را توضیح خواهیم داد.

مکنده صنعتی ثابت

وکیوم لودر مکندهبه منظور نظافت کارخانه های بزرگ که دارای سطوح ناهموار می باشند می توان از دستگاه مکنده صنعتی بهره برد. مکانیزم عمل این دستگاه به این صورت است که دهانه مکش در نزدیکی مکان مورد نظافت قرار گرفته و با توجه به سیستم تخلیه خودکار، آلودگی ها مکش و تخلیه می شوند و به همین ترتیب بهره گیری از نیروی کار انسانی تا حد زیادی کاهش می یابد. مکنده صنعتی رده ضد انفجار نیز دارد که می توان از آن در مکان های انفجاری کارخانه سیمان بهره برد.

مکنده کامیونی

مکنده صنعتیهر نوع مکنده دیزلی می تواند بر روی کامیون قرار گیرد و به جاروبرقی صنعتی پرتابل یا وکیوم لودر تبدیل شود. دستگاه های دیزلی از قدرت زیادی برخوردارند و قابلیت مکش ذرات تا قطر ۶۰ میلیمتر را دارا می باشند. وکیوم لودر ها مجهز به مخزنی بزرگ می باشند که از طریق جاذبه و یا دمش تخلیه می گردند. از این مکنده می توان به طور بهینه در صنعت سیمان بهره جست که با آن می توان عملیات زیر را انجام داد:

۱) نظافت

مکنده سیماندر صورت نیاز به حذف آلودگی ها در محیط های صنعتی به دلیل سنگین و گاه چسبنده بودن مکنده های معمولی قابل استفاده نمی باشند و می توان از دستگاه های جاروبرقی صنعتی یا وکیوم لودر ها استفاده کرد.

 

 

۲) انتقال مواد

استفاده از مکنده پرتابلگاهی اوقات به دلیل نیاز به جابجایی و انتقال مواد در صنایع سیمان، می بایست از دستگاهی برای این کار استفاده کرد که قدرت مکش ذرات سنگین را داشته و همچنین بتواند به سادگی آن ها را در جایی دیگر تخلیه کند. از مهم ترین کاربرد های دستگاه وکیوم لودر انتقال و جابجایی مواد می باشد.

 

 

مزایای استفاده از مکنده صنعتی

کاهش نیروی کار با مکنده

با استفاده از این دستگاه می توان سرعت نظافت را بسیار افزایش داد، نیاز به نیروی کار را نیز کاهش داد و از این طریق موجب کاهش هزینه شد، با نظافت از آسیب به دستگاه ها جلوگیری کرد و گرد و غبار را از محیط کار زدود، انتقال مواد و جابجایی را به آسانی انجام داد و سطوح با دسترسی کم که در آن ها آلودگی پراکنده گشته است را نظافت کرد و به طور کلی باعث بهینه تر شدن نظافت و انتقال مواد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید