نکات مهم در مورد تی خشک کن دستگاه اسکرابر

نکات مهم در مورد تی خشک کن دستگاه اسکرابر

اسکرابر، یک دستگاه مکانیزه با طراحی صنعتی می باشد که برای شست و شوی کف در محیط های مختلف اداری، تجاری و صنعتی مناسب است. نظافت و شستشوی سطح، محیط خوشایندی را برای افراد فراهم می آورد. همچنین تمیز بودن سطح زمین، موجب بهره وری بیشتر کارکنان در محیط های مختلف خواهند شد. زمینشور صنعتی ، ابتدا آب تمیز را به سطح زمین پاشش نموده و سپس با بکارگیری سامانه برس زنی، آلودگی ها را از سطح جدا می نماید.

آب و آلودگی بلافاصله بوسیله یک تی خشک کن جمع می شود. سپس آب آلوده از طریق سیستم مکش به مخزن آب کثیف منتقل می شود. عدم استفاده از آب کثیف در نظافت مکان های دیگر، کیفیت شستشوی کف را بوسیله این دستگاه ها ارتقا داده است.

 

دستگاه زمینشور صنعتی با خشک کن کنار برساهمیت تی خشک کن زمینشور صنعتی

مهم ترین قسمت یک دستگاه زمینشور صنعتی ، تی خشک کن آن می باشد که در انتهای دستگاه قرار گرفته است. این قسمت تعیین کننده میزان آب و آلودگی است که از روی زمین بر طرف می شود. با بکارگیری تی، سطح زمین لغزنده نمانده و مشکلی در حین تردد برای افراد بوجود نمی آید. اگر به ساختار، مواد و نحوه عملکرد تی خشک کن توجه نشود، مزایای استفاده از این دستگاه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بطوریکه آب به خوبی جمع آوری نشده و سطح لغزنده باقی می ماند.

 

موارد مهم در رابطه با تی کفشوی

مدل های مختلف زمینشور صنعتی دارای تی مکنده با ساختار، ابعاد و جنس متفاوتی هستند. در واقع انتخاب تی با ساختار و عملکرد مناسب و متناسب با کاربرد مورد نظر، در عملکرد نظافت تاثیر گذار است.

 

محل قرارگیری

اسکرابر خودرویی برای نظافت و شستشوی سطحمحل قرار گیری تی اسکرابر در مدل های مختلف، در دو قسمت متفاوت از دستگاه تعبیه شده است. در زمینشور صنعتی دستی کوچک معمولا تی خشک کن، پشت برس قرار گرفته تا ابعاد دستگاه به حداقل برسد. اما در بیشتر مدل های این کفشور، تی در پشت چرخ ها قرار گرفته است. محل قرار گیری تی در این کف شوی ها، موجب شده تا فاصله بخش برس زنی و پاشش آب با تی افزایش یابد. با این کار آب و مواد شوینده بیشتر بر روی زمین باقی مانده و اثربخشی بهتری خواهند داشت. پاک نمودن رد چرخ ها نیز از دیگر مزایای قرار گرفتن تی مکنده در این مکان می باشد.

 

اندازه

در نگاه اول به نظر می آید، هرچه قطر و پهنای تی بیشتر باشد، سطح سریع تر و بهتر خشک می شود. اما در انتخاب اندازه آن، توانایی دستگاه در عبور نمودن از در ها و راهرو را نیز دارای اهمیت است. با افزایش پهنای شستشو و در نتیجه عرض تی، دستگاه قیمت بالاتری خواهد داشت. در مجموع برای تعیین اندازه تی مورد نیاز، باید عبور از راهروها در نظر گرفته شود و تعادلی بین وسعت سطح و هزینه ایجاد نمود.

 

خصوصیات فیزیکی

استحکام و مقاومت اتصالات و حفاظ تی زمینشور صنعتی ، بدلیل احتمال برخورد آن با موانع محیطی دارای اهمیت است. بنابراین باید از موادی در ساختار ان استفاده شود که مقاومت بالایی دارند. همچنین جنس تیغه تی در بهبود کیفیت سطح، بهینه سازی عملکرد مکش تاثیرگذار است. مواد بکار رفته در تولید تی، می بایست دارای قابلیت ارتجاعی بالا، مقاومت بالا در برابر آسیب و مقاومت شیمیایی قابل قبولی در برابر مواد شوینده باشند. همچنین در تولید این بخش از زمین شوی باید موادی بکار گرفته شود که آب را به خوبی جذب نموده و زمین را به خوبی خشک نمایند. با توجه به ساییده شدن تی بدلیل تماس مدوام با سطح، استفاده از مواد مقاوم در برابر سایش نیز در این زمینه مورد توجه است.

 

لاستیک تی خشک کن از جنس پلی یورتان جنس تی

معمولا تیغه تی زمینشور صنعتی از لاستیک صمغی و لیناتکس و پلی یورتان ساخته شده است. لاستیک صمغی از نظر اقتصادی به صرفه می باشد و برای نظافت سطوح هموار کم تردد مناسب است. تی های با ساختار لیناتکس ( ۹۵ درصد آن لاستیک طبیعی است) در طیف گسترده ای از سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. با بکارگیری این ماده در تولید تی، استحکام تی در برابر سایش بالا رفته و زمین های ناهموار به خوبی نظافت می شوند. تی های پلی یورتانی مقاومت شیمیایی بالا و طول عمر زیادی دارند. این نوع تی ها برای انواع محیط های صنعتی با سطح ناهموار و آلودگی های سر سخت مناسب اند و ارزشمندی بالایی دارند.

 

شکل تی

شکل تیغه تی تاثیر قابل توجهی بر روی عملکرد آن می گذارد. شکل و انحنای تی باید به گونه ای باشد که آب و مواد شوینده، بطور کامل جمع آوری شده و سطح به خوبی خشک شود. در صورت انتخاب نامناسب شکل تی، احتمال سرخوردن افراد افزایش یافته و سطح زمین به مرور آسیب می بیند. تی های قوسی شکل با توجه به نحوه طراحی آن ها، قادرند به خوبی آب را از کناره ها جمع آوری نموده و به سمت مرکز دستگاه بیاورند. با استفاده از این نوع تی ها، آب به خوبی جمع آوری شده و عملکرد سیستم مکش بهبود می یابد. در مقابل تی های V شکل عملکرد ضعیف تری در زمینه جمع آوری کامل آب آلوده و مواد شوینده داشته و ممکن است برای سطوح ناهموار مناسب نباشند.

 

لینک های مفید
کف شوی : فهرستی از محصولات نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید