استفاده از جاروبرقی صنعتی برای دفع ایمن آزبست

استفاده از جاروبرقی صنعتی برای دفع ایمن آزبست

راهکار های نظافتی برای جمع آوری بعضی مواد و غبارات خطرناک مانند آزبست متفاوت از گرد و خاک می باشد. این مواد باید با احتیاط، با رعایت موارد ایمنی جمع آوری و سپس از محیط حذف شوند. در این مقاله استفاده از مکنده یا جاروبرقی مخصوص برای جمع آوری گرد و غبار ناشی از آزبست تشریح می گردد.

آزبست چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

حذف ازبست با تجهیزات فشار قوی

آزبست نام گروهی از ترکیبات معدنی است که دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارد. اغلب برای افزودن مقامت و عایق بندی محصولات نسبت به حرارت و آتش سوزی از این ماده ساختمانی استفاده می شود. آزبست در مواد سقف و دیوار، عایق ها، چسب های کفپوش و بسیاری از جاها استفاده می گردد.

چرا حذف آزبست از محیط با خطر هایی روبرو است؟

آزبست ها با وجود اینکه در محصولات سیمانی، لنت های ترمز و بسیاری از محصولات دیگر کاربردی هستند اما انتشار گرد و غبار آن ها در محیط خطراتی را برای افراد ایجاد می کند. علاوه بر این جمع آوری و حذف آزبست از محیط نیز باید با رعایت کامل مسائل ایمنی انجام گیرد. تمامی شرکت ها باید مطابق با قوانین کشور ضایعات آزبست را از محیط حذف نمایند. فرآیند دفع آزبست شامل جمع آوری، عایق بندی، بسته بندی و انتقال این مواد به محل دفع می باشد. این فرآیند بطور کامل خطرات گسیل بخارات سمی از الیاف آزبست را از بین می برد و در محیط های عمومی، خانه و کارخانجات قابل انجام است. این اقدامات شامل حذف آزبست از دیوار ها و پشت بام ها، صاف کردن و تخریب کفپوش های شامل ازبست، می تواند گرد و غبار زیادی از آزبست ایجاد کند. این گرد و غبار ها برای سلامت اپراتور خطرناک بوده و در محیط پیرامون پخش می شود.

راهکار ایمن حذف آزبست از محیط چیست؟

جاروبرقی صنعتی سنگین کار

استفاده از جاروبرقی صنعتی یک راهکار صحیح به منظور اجتناب از انتشار گرد و غبار در محیط می باشد. مکش گرد و غبار مستقیما از منشا تولید آن، باعث می شود تا این دستگاه نظافتی به سادگی و بصورت کاملا ایمن از پخش شدن غبارات آزبست جلوگیری نماید. مشخصات جاروبرقی مناسب برای حذف آزبست شامل موارد زیر می باشد :

-فیلتراسیون دو مرحله ای : یک فیلتر اولیه و یک فیلتر ثانویه ایمنی هپا ماکزیمم بازدهی و سلامت هوای محیط را فراهم می آورد.

-سیستم جمع آوری ایمن : جمع آوری گرد و غبار سمی با استفاده از مخزن کیسه دار longopac یا کیسه های یکبار مصرف کلاس H. با این سیستم جمع آوری و انتقال مواد به سادگی انجام می گیرد. کیسه های یکبار مصرف از کاربر در برابر تماس مستقیم با گرد و غبار سمی محافظت می نماید.

معرفی جاروبرقی DG EXP

سیستم تخلیه دستی جاروبرقیشرکت دلفین از برترین تولید کنندگان تجهیزات نظافتی مانند انواع مختلف جاروبرقی ها و مکنده ها می باشد. این شرکت برای حذف گرد و غبار آزبست از منشا تولید دستگاهی مخصوص ارائه نموده است. این مکنده که DG 50EXP ASBESTOS نام دارد، دارای گواهینامه معتبر جهت مکش آزبست می باشد. این جاروبرقی دارای یک فیلتر اولیه کلاس M و یک فیلتر ایمنی هپا و فیلتر هپای مخصوص گرد و غبار آزبست به منظور جذب ذرات ریز و جلوگیری از بازگشت آن ها به محیط است. در نتیجه جاروبرقی DG50 مخصوص آزبست، هوای خالص شده و بدون گرد و غبار را در محیط ایجاد می کند. کیسه های طراحی شده مخصوص نیز برای نگهداری و دفع آزبست در داخل این دستگاه موجود هستند. ترولی استیل مقاوم در برابر ضربه، فیلتر پاکتی ۳ متر مربعی، انواع نازل های مکش، سیستم ساده و آسان نظافت دستی فیلتر، قفل ایمنی برای مخزن جداشدنی و نگهدارنده کابل دستگاه از دیگر تجهیزات این جاروبرقی صنعتی مخصوص به حساب می آیند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید