بهره گیری از مکنده در نیروگاه ها

بهره گیری از مکنده در نیروگاه ها

نیروگاه ها صنایعی برای تولید انرژی های موثر می باشند. در تولید این انرژی ها انواع آلودگی ها به وجود خواهند آمد. آلاینده هایی که در این راستا تولید می شوند، بسیار خطرناک بوده و موجب بروز مخاطرات برای افراد و محیط زیست خواهند شد. همچنین در نیروگاه ها فرآیند های انتقال مواد نیز بسیار دشوار است. به منظور نظافت، انتقال و بازیابی در نیروگاه ها، استفاده از مکنده صنعتی پیشنهاد می گردد.

مکنده صنعتی، دستگاهی کاربردی در نیروگاه ها

استفاده از مکنده صنعتی در نیروگاهبا توجه به تعدد فرآیند های صنعتی موجود در نیروگاه ها، فرآیند های جانبی متناسب با فرآیند های صنعتی نیز افزایش می یابد. نیاز به نظافت، انتقال و بازیابی مواد گاهی بصورت دائمی و برخی از اوقات به صورت موازی با فرآیند های اصلی صنعتی است. به همین ترتیب می بایست برای انجام چنین پروسه های مهمی نظیر انتقال و نظافت در صنایع نیروگاهی می بایست از دستگاه های پیشرفته نظافت صنعتی بهره گرفت. جاروبرقی صنعتی از کاربردی ترین دستگاه هایی است که قادر است چندین عملکرد نظیر انتقال و نظافت را به خوبی انجام دهد.

 

انتقال

انتقال با مکنده صنعتیگاهی اوقات مواد قابل دفع نمی باشند و باید از نیروگاه های تولید انرژی و سوخت فسیلی به اماکن دیگری منتقل گردند. بدین منظور می توان از جاروبرقی صنعتی برای انتقال مواد استفاده کرد. مجهز بودن به فیلتر های قدرتمند موجب تفکیک خوب این مواد شده و مخزن هایی با ظرفیت زیاد و قابلیت حمل و تخلیه ساده، موجب سهولت در فرآیند انتقال مواد می شوند.

 

نظافت

در طول تولید و تجزیه مواد در صنایع نیروگاهی و تولید سوخت فسیلی، آلاینده های گوناگونی به وجود خواهد آمد. در صورتی که نظافت به طور مداوم در این کارخانجات صورت نپذیرد، ماندگاری این آلاینده ها مخاطرات جدی را در چرخه تولید و ارائه انرژی های موثر خواهند داشت. گاهی اوقات تاثیرات منفی باقی مانده آلاینده در محیط نیروگاه ها بر روی کارکنان و افراده حاضر در محیط خواهد بود، گاهی موجب آسیب به محیط زیست می شود و برخی از اوقات نیز در روند تولید و سلامت دستگاه ها مشکل ساز خواهد شد. به همین دلیل نظافت مداوم و حذف آلاینده ها بسیار ضروری و مهم می باشد که به سادگی با مکنده صنعتی قابل انجام است. چند نمونه از فرآیند های نظافتی به شرح زیر است:مکنده صنعتی نیروگاه ها

۱- حذف خاکستر خشک از قیف و پشته

۲- نظافت فضا های مرده در بویلر ها

۳- مکش و دفع خاکستر خشک از کانال های ورودی و خروجی رسوب دهنده

۴- حذف شن و ماسه در ایستگاه های بیابانی

 

بازیابی

نظافت با مکنده صنعتیدر فرآیند تولید و فراوری در نیروگاه های انرژی و سوخت فسیلی، برخی از موادی که به صورت بازمانده و آلاینده در لابلای دستگاه ها و بر روی سطوح زمین می مانند، بسیار مفید، گران قیمت و ارزشمند بوده و نمی توان آن ها را دفع کرد. به همین دلیل لازم است تا برخی از این مواد را بازیابی کرد و مجددا به چرخه فرآیند های صنعتی بازگرداند. برای مثال بازیابی زباله های سنگین مرطوب و خشک، در پروسه بارگیری و فراوری زغال سنگ از فرآیند هایی است که تنها با بهره گیری از دستگاه های مکنده قدرتمند صنعتی که مجهز به مخزن بزرگ و قدرت مکش بسیار بالا هستند امکان پذیر خواهد بود.

 

مزایای بهره گیری از مکنده صنعتی در صنایع نیروگاهی

مکنده (جاروبرقی صنعتی) نیروگاهاستفاده از دستگاه جارو برقی صنعتی در مرحله اول موجب سهولت در فرآیند های صنعتی انتقال مواد، بازیابی مواد ارزشمند و دفع آلاینده ها خواهد شد. از مزایای دیگر بهره گیری از این دستگاه قدرتمند جمع آوری و نظافت کامل سطوح و اماکن و کاهش سطح آلودگی محیط می باشد. به همین دلیل بهداشت در پروسه تولید انرژی و سوخت فسیلی افزایش خواهد یافت. کیفیت و سرعت نظافت و انتقال مواد افزایش یافته و از آسیب هایی که به محیط زیست در اثر آلاینده های نیروگاه های انرژی و سوخت فسیلی وارد می شوند، جلوگیری می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید