نظافت صنعتی صنایع معدن کاری

نظافت صنعتی صنایع معدن کاری

معدن و معدن کاری از صنایعی است که قسمت اعظمی از اقتصاد را در بر میگیرد. صنعت معدن نیز مانند دیگر صنایع آلودگی های گوناگونی تولید می کند. برخی از این آلودگی ها اثرات زیست محیطی بسیار مخربی می گذارند و به همین دلیل کمک به زدودن چنین آلودگی هایی از مهم ترین مسائل مدیران صنعت معدن گشته است. در صورتی که نظافت چنین سطوح ناهموار و سختی فرآیندی تخصصی بوده و نیاز است تا با بهره گیری از ابزار های تخصصی نظافت در معادن بی خطر و به بهترین نحو صورت گیرد. تجهیزات نظافت صنعتی که در این زمینه استفاده می گردند بسیار کاربردی و تخصصی می باشند.

لزوم پاکسازی معادن با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی

نظافت صنعتی در معدنمهم ترین فرآیند مکمل در صنعت معدن، نظافت و جمع آوری مواد آلوده می باشد. آلودگی های ریز و درشتی که در معادن وجود دارند، در سطوح هموار کف و در لابلای دیگر سطوح ناهموار رفته و نظافت آن ها بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل می توان با بهره گیری از تجهیزات تخصصی نظافت صنعتی به سادگی فرآیند نظافت را به انجام رسانید. همچنین در نظافت معادن امری که بسیار حائز اهمیت است، امنیت کارکنان می باشد. در صورتی که نظافت یا هر فرآیند دیگری موجب به خطر انداختن امنیت کارکنان گردد، انجام آن توصیه نمی شود. دستگاه های نظافت صنعتی به دلیل طراحی تخصصی، در فرآیندی امن، نظافت را انجام خواهند داد.

سوییپر سنگین کار، مناسب برای نظافت معادن

سوییپر و نظافت صنعتیاز کاربردی ترین دستگاه های مکمل در معادن که می توان با آن نظافت صنعتی سطوح هموار کف را انجام داد، دستگاه سوییپر صنعتی سنگین کار می باشد. مکانیزم عمل دستگاه سویپر به این صورت است که توسط دو برس دیسکی که در جلوی دستگاه وجود دارد، همه آلودگی ها و زباله ها به وسط دستگاه منتقل شده و دستگاه سوییپر صنعتی با عبور از روی آلودگی ها، همه آن ها را جمع آوری می کند؛ در این بخش نیز عملکرد به این صورت است که توسط یک برس دیسکی و مکانیزم مکش قدرتمند، زباله ها به داخل مخزن پرتاب می شوند. این سیستم قدرتمند موجب نظافت کامل هر سطحی با هر نوع آلودگی خواهد شد. این دستگاه ها در رده های صنعتی تولید شده و قدرت مکش کانی سنگ ها و دیگر آلودگی های معادن را دارا می باشند.

مزایای نظافت صنعتی با سوییپر

نظافت صنعتی و کمک به محیط زیستبهره گیری از دستگاه های نظافت صنعتی در جایگزینی شیوه های دستی و سنتی همواره مزایای بسیاری به همراه دارد. در ابتدا ممکن است هزینه های نظافت با دستگاه های مکانیزه بسیار بالا به شمار آید اما به مرور زمان می توان دریافت که این مزایا موجب کاهش قابل توجه هزینه ها به دلیل بهینه کردن فرآیند نظافت خواهند شد. برخی دیگر از مزایای مهم سوییپر صنعتی برای نظافت معادن صنعتی به شرح زیر است:

۱- طراحی صنعتی و قدرتمند سویپر های سنگین کار

۲- افزایش کیفیت هوا در معادن به دلیل کاهش گرد و غبار و آلودگی محیط با بهره گیری از فیلتراسیون قدرتمند

۳- جلوگیری از بازگشت آلودگی به محیط پس از مکش

۴- نظافت موثر و با امنیت بالا

۵- حفاظت از کارکنان و تاسیسات صنعتی معادن به دلیل کاهش گرد و غبار و آلودگی

۶- امکان نظافت سطوح در هر فصلی با بهره گیری از دستگاه های نظافت صنعتی مانند سوییپر

۷- کاهش هزینه های صنعتی به دلی جلوگیری از آسیب به تاسیسات

۸- کمک به محیط زیست به دلیل کاهش آلودگی های مضر زیست محیطی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید