کاربرد و ویژگی های جاروبرقی صنعتی

کاربرد و ویژگی های جاروبرقی صنعتی

 در بسیاری از واحدهای صنعتی که تولیدکننده و توزیع کننده انواع محصولات هستند به منظور بهبود وضعیت محیط کار از جنبه های مختلف و نیز افزایش سطح ایمنی و بهداشت فعالیت های متعددی صورت می گیرد. یکی روش های مؤثر برای فراهم نمودن شرایط مطلوب در محیط های صنعتی استفاده از جاروبرقی صنعتی می باشد. امروزه دستگاه های جاروبرقی صنعتی گوناگونی طراحی و به بازار ارائه شده که قادر هستند انواع آلودگی های صنعتی از سبک ترین گرد و غبار تا سخت ترین مواد را جمع آوری کرده و به عنوان وسیله ای برای مکش و انتقال مواد فله ای مورد استفاده قرار می گیرد. جارو برقی صنعتی یک ابزار قدرتمند و در عین حال با قابلیت مانور بالا است و آلودگی های عمومی و خاص صنعتی را در هر نقطه از محیط با کیفیت کاملاً قابل قبول جمع آوری می کند.

 

جاروبرقی صنعتی چه کاربردهایی دارد؟

جاروبرقی صنعتیصنایع داروسازی، صنایع غذایی، صنایع دریایی و هوایی، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع الکترونیک، صنایع پلاستیک و لاستیک سازی، صنایع چوب و کاغذ، صنایع نساجی، صنایع آهن و فولاد، صنایع سیمان، نیروگاه ها و پالایشگاه ها، صنایع نظامی، خودرو سازی و بسیاری دیگر از زمینه های صنعتی از جمله صنایعی هستند که مکنده صنعتی در آن ها کاربردهای فراوان دارد و جهت نگه داری، نظافت، اتوماسیون کالا و انتقال مواد ایده آل و کارآمد می باشد. جاروبرقی صنعتی به خصوص برای تمیز نمودن محیط های بسته، کلین روم، نظافت محیط هایی که به آلودگی حساس هستند و وجود آن ها بر کیفیت و کمیت محصولات تأثیر نامطلوب می گذارد، حذف مواد اشتعال زا و ذرات سمی و … مناسب و اثر بخش بوده و این صنایع از مزایای بی شمار مکنده صنعتی بهره مند خواهند شد. در هنگام جمع آوری ذرات پودری و یا گرد و غبار سبک نصب فیلتر هپا عملکرد مکنده صنعتی را بهبود می بخشد.

 

جاروبرقی مرکزی چیست؟

جاروبرقی صنعتیجاروبرقی مرکزی به سیستمی از نصب مکنده صنعتی اطلاق می شود که جارو در محل مناسب نصب شده و با انجام لوله کشی امکان نظافت چند نقطه از محیط فراهم می شود. با استفاده از این روش نیازی به جا به جا نمودن مکنده نبوده و در صوتی که جاروبرقی صنعتی از قدرت مکش بالایی برخوردار باشد می تواند هم زمان برای نظافت دو نقطه مورد استفاده قرار گیرد. جاروبرقی مرکزی یک مکنده صنعتی همیشه در دسترس است که کاربر با نصب خرطومی در محل اتصال هر قسمت دلخواه از محیط را نظافت می کند. صنایع داروسازی و صنایع غذایی، صنایع مربوط به فرآوری مواد معدنی، نیروگاه ها و … از جمله صنایعی هستند که جاروبرقی مرکزی بسیار مناسب بوده و عملکردی مؤثر و کارآمد در کنترل آلودگی های این مراکز دارد.

 

 

فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیتمامی دستگاه های جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلتراصلی و فیلتر ایمنی (به صورت اختیاری) می باشد که از ورود ذرات به موتور و پمپ دستگاه جلوگیری می کند و مهم تر از آن مانع از بازگشت دوباره آلودگی به محیط می شود. فیلترهای قدرتمند مکنده صنعتی از گرفتگی دستگاه جلوگیری می کند و وجود سیستم پیشرفته نظافت فیلترها طول عمر آن ها را افزایش داده و عملکرد جارو را بهینه سازی می کند. فیلترها در انواع مختلف برای کاربردهای مختلف ساخته شده اند؛ فیلترهای کلاس L، کلاس M، کلاس H (هپا) از نوع ستاره ای و کارتریجی، فیلتر آنتی استاتیک ( ضد الکتریسیته ساکن)، فیلتر PTFE و فیلتر مقاوم به حرارت (نئومکس) از جمله کارآمدترین فیلترهایی هستند که قابل نصب بر روی جارو برقی صنعتی بوده و متناسب با مواد مورد نظر برای جمع آوری انتخاب می شوند.

 

طراحی ارگونومیک

جاروبرقی صنعتیانواع دستگاه های جاروبرقی در رده های تجاری، نیمه صنعتی، صنعتی و صنعتی سخت کار دارای طراحی و ساختار ارگونومیک هستند به گونه ای که عموم کاربران با آموزشی ساده قادر به استفاده از آن خواهند بود. قدرت مانور بالای دستگاه، وجود چرخ های حرکتی، دسته هدایتی، خرطومی انعطاف پذیر، مخزن جدا شونده و … از ویژگی های منحصر به فردی است که سهولت کاربری مکنده صنعتی را فراهم می سازد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید