مزایای کارواش اتوماتیک

مزایای کارواش اتوماتیک

نوآوری و سرمایه گذاری در صنعت همچنان با فناوری های مقابله با کمبود آب همراه است که می توان انتخاب کارواش های اتوماتیک را نمونه ای از این سرمایه گذاری ها دانست. این دستگاه ها می توانند طی مراحلی، حدود ۸۵ درصد آب کثیف و چرب حاصل از شستشوی خودرو را تصفیه و بازیافت نماید و به همین ترتیب در مصرف آب صرفه جویی کنند. در ادامه قصد داریم به بررسی کامل تر مزایا و انواع مختلف کارواش اتوماتیک بپردازیم.

 

مزایای کلی این دستگاه ها

– توانایی بازگشت درصد بالایی از آب مصرفی
– امکان افزودن قابلیت شستشوی مجدد بطور خودکار با آب کاملا تصفیه شده
– نازل پاشش آب با فشار بالا جهت قدرت بیشتر و مصرف آب کمتر
– بهینه سازی و ارائه خدمات شستشو به صورت تمام اتوماتیک
– دارای برنامه های مختلف و کاربردی شستشو
– امکان استفاده از مانیتور هوشمند جهت مدیریت مراحل شستشو
– به حداقل رساندن آسیب های احتمالی و ارائه بالاترین کیفیت شستشو
– سازگاری این دستگاه با محیط زیست به دلیل مصرف کم آب و شوینده

 

انواع کارواش های اتوماتیک

انواع کارواش های اتوماتیک به مدل های دروازه ای (کارواش ریلی) ، کارواش اتوماتیک تونلی برای شستشوی گل و لای های موجود بر روی بدنه، رینگ و اطراف تایر ها و گلگیر ها، زیرشوی یا همان شاسی واش برای شستشوی زیر و شاسی زیر ماشین و موتور با فشار قوی آب به صورت کاملا اتوماتیک تقسیم بندی می شوند که به مزایای هر یک اشاره خواهیم کرد.

 

 

مزایای کارواش دروازه ای

کارواش دروازه ای مناسب برای محیط هایی با فضای کم و شستشو تعداد کمی ماشین در طول روز می باشد. که می توان مزایای آنها را به صورت زیر تشریح کرد:
۱ – نیاز آنها به فضای کم جهت نصب در محیط: به دلیل حرکات مختلف و عملکردهای بسیار دستگاه در یک ایستگاه بر روی ماشین، فضای بسیار کمی اشغال خواهد شد.
۲ – نصب و جابجایی بسیار سریع و راحت دستگاه: به دلیل حجم کم دستگاه و فشرده بودن قسمت های مختلف آن، نصب دستگاه بسیار سریع و راحت بوده و مناسب فضاهای اجاره ای می باشد.
۳ – مصرف بهینه آب و مواد شوینده: به دلیل شستشو به اندازه طول هر ماشین و تنظیم مقدار آب پاششی، مصرف آب این دستگاه بسیار کم است.

 

مزایای کارواش تونلی

کارواش تونلی مناسب برای محیط هایی با متراژ بالا و دارای ورودی و خروجی مناسب و شستشو تعداد زیاد ماشین در طول روز می باشد. که می توان مزایای آنها را به صورت زیر تشریح کرد:
۱ – سرعت شستشو بسیار بالا: در این مدل از کارواش به علت داشتن ایستگاه های مختلف، سرعت شستشو بسیار بالا می باشد بطوریکه در هر ۳۰ ثانیه کار هر یونیت بر روی ماشین به اتمام می رسد.
۲ – قدرت و تمیزی بسیار زیاد: به دلیل برس های زیاد در مدل تونلی و جدا بودن یونیت ها از هم، شستشو با قدرت بیشتری انجام خواهد شد.
۳ – تعمیر و نگهداری کمتر: دریک کارواش اتوماتیک تونلی به دلیل اینکه ماژول های دستگاه ثابت هستند طول عمر دستگاه افزایش یافته و در نتیجه خرابی و در پی آن استهلاک بسیار کم می شود.

 

انواع برس ها

انواع برس ها در هر دو این کارواش ها به صورت های یکسانی تعریف میشوند که میتوان به سه نوع در کارایی های مختلف اشاره نمود.
مهم ترین بخش شستشو در کارواش اتوماتیک، فرآیند برس زنی می باشد که تاثیر اصلی شستشو در این بخش خود را نشان خواهد داد. انواع متفاوتی برس وجود دارند که با توجه به نیاز می بایست بهترین را برگزید تا از آسیب به سطوح خودرو جلوگیری نمود.

 

لینک های مفید

کارواش اتوماتیک: فهرستی از دستگاه های کارواش اتوماتیک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید