فاکتورهایی برای انتخاب سوییپر

فاکتورهایی برای انتخاب سوییپر

سوییپر های دستی و خودرویی مدرن علاوه بر کاهش نیاز به نیروی انسانی برای دست یابی به سطح بالاتری از نظافت، در مقایسه با عملیات دستی سرعت و کیفیت بالاتری را ارائه می نمایند. هزینه اولیه زیادی که برای خرید سوییپرهای خودرویی  صرف می شود در مقایسه با هزینه نیروی خدماتی که به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات قدیمی همان کار را انجام می دهد قابل توجه نبوده، و با گذشت زمانی اندک باعث صرفه جویی می شود. یک سوییپر مدرن با سرعت و قدرت بیشتری محیط را نظافت کرده وهم چنین گرد و غبار ناشی از سیستم برس زنی دستگاه  را توسط سیستم مکش موجود بر روی برس ها جمع آوری می کند، این در حالیست که عملیات نظافت توسط نیروی خدماتی موجب انتشار گرد و غبار در محیط شده که نه تنها سلامت پرسنل را به مخاطره می اندازد، بلکه با نشست گرد و غبار بر روی ماشین آلات، موجب کاهش عمر وسایل و تجهیزات پیرامون محل نظافت نیز می شود.

 

اندازه محل مورد نظافت توسط سوییپر

سوییپر صنعتی و ابعاد آنیکی از اولین فاکتور های مورد نظر برای خرید یک سوییپر دستی یا خودرویی، اندازه و مساحت محل مورد نظافت می باشد. به عنوان مثال در صورتیکه مساحت ۴۵۰۰ متر مربع و یا کمتر باشد، استفاده از سوییپر های دستی ساده با پهنای نظافتی ۹۵ سانتی متر گزینه بسیار مناسبی می باشد، در حالی که اگر مساحت بین ۴۵۰۰ متر مربع تا ۷۰۰۰ متر مربع باشد از سوییپرهای خودرویی کوچک با پهنای نظافتی ۱۳۰ سانتی متر استفاده می شود و برای مساحت های بین ۷۰۰۰ متر مربع الی ۱۲۰۰۰ متر مربع می توان از سوییپر های خودرویی متوسط با پهنای نظافتی ۱۵۰ سانتی متر کمک گرفت، در نهایت برای مساحت های بالاتر از ۱۲۰۰۰ متر مربع سوییپر خودرویی بزرگ با پهنای نظافتی ۱۹۰ سانتی متر بهترین گرینه می باشد. تقریبا ۷۰ درصد سوییپر ها برای استفاده در محیط های باز خریداری می شوند.

 

نوع سطح

از انواع سطوح مختلف می توان به آسفالت، بتن روکش دار، بتن بدون روکش، سرامیک و … اشاره کرد. انتخاب نوع برس برای دستگاه سوییپر به کیفیت و نوع سطح بستگی دارد، پارکینگ هایی با کف آسفالت برای طولانی شدن طول عمر خود نیاز به نظافت مداوم و منظم دارند، در صورت عدم نظافت منظم و وجود شن و ماسه موجود روی سطح آسفالت با مرور زمان به دلیل عبور و مرور خودروها  شن، سنگیره و دیگر ضایعات بر روی سطح آسفالت پرس شده و آسیب های جدی نظیر سوراخ شدن به سطح آسفالت پارکینگ وارد می شود. هنگامی که یک بار این اتفاق رخ دهد آب توانایی نفوذ به زیر سطح پوشش را پیدا کرده وسبب تخریب و فرسایش پوشش می شود.

 

نوع مواد باقیمانده روی سطح

سوییپر و کارآیی آن در نظافت صنعتینوع مواد جمع شده روی سطح تحت تاثیر فاکتورهایی مانند صنایع، فصل، منطقه جغرافیایی و … می تواند متغییر باشد. مواد زائد می تواند شامل گرد و خاک، شن و ماسه، برگ و شاخه، مواد شیمیایی، ته سیگار، قوطی های نوشیدنی، مواد بسته بندی، کاغذ و مقوا و … باشند. نوع و حجم مواد زائد باقی مانده در کنار نوع فیلتر و حجم مخزن می تواند روی انتخاب نوع و اندازه سوییپر ها اثر گذار باشد.

 

قدرت مانور و قدرت موتور سوییپر

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب سوییپر ها سرعت بالا و قابلیت مانور خوب است. به طور مثال در یک پارکینگ، سوییپری نیاز است که دارای قدرت موتور زیادی باشد تا تمامی مواد را از روی کف و رمپ ها جمع آوری کند. سطوحی دارای گوشه های تیز و یا راهروهایی تنگ و بن بست به یک سوییپر با قدرت مانور بالا نیاز دارد.

 

منبع تغذیه سویپر

سوییپر صنعتی و منبع تغذیه دستگاه جاروی خیابانیمنبع نغذیه در سوییپر ها می تواند باتری، بنزین و یا گازوئیل باشد. نمونه های گازوئیلی و بنزینی برای سوییپرهای بزرگ (صنعتی و شهری) بوده و انواع باتری دار برای مصارف درونی به دلیل صدای کمتر و نداشتن آلودگی مناسب هستند.

 



تعداد اپراتورها و سطح مهارت لازم

اگر تنها یک اپراتور برای کار با سوییپر در دسترس باشد و  یا اپراتور ها سطح مهارت اندکی داشته باشند، در این صورت لازم است که دستگاهی خریداری شود که پارامترهای تغییر پذیر زیادی نداشته باشد، کنترل دشواری نداشته باشد و به راحتی قابل استفاده باشد. دستگاه های سوییپر آلمانی یا ایتالیایی کنترل پنل ساده ایی داشته و نیاز چندانی به آموزشلپراتور ها ندارد. اپراتورها باید تا حد کافی با بازرسی دوره ای مانند کنترل سطح روغن موتور، کنترل سطح مایعات و  سلامت برس ها به صورت هفتگی و یا ماهانه آشنایی داشته باشد.

 

مخزن ذخیره و دفع مواد

سوییپر و نظافت محوطه های بازبسته به نوع و مقدار مواد جمع آوری شده، ذخیره و دفع این مواد می تواند از فاکتور های تعیین کننده باشد. برای راحتی بیشتر بهتر است به دنبال خرید سوییپری باشید که حداکثر حجم مخزن ذخیره نسبت به اندازه را داشته باشد، این کار شما را توقف عملیات تمیزکاری به منظور تخلیه چند باره مخزن معاف می کند.

 

تعمیر و نگهداری تجهیزات

در هنگام ساخت یک سوییپر برای عملکرد با دوام و طولانی مدت دستگاه باید مقاوم و قدرتمند، با قدرت مانور بالا، عدم تخریب در برخورد با موانع  باشد. همچنین در کنار موارد مذکور که مربوط به کیفیت و دوام دستگاه باید دسترسی آسان به لوازم جانبی و مصرفی وجود داشته و دردسری برای تعویض مواد مصرفی وجود نداشته باشد. از جمله موارد مورد اهمیت در دسترس بودن فروشنده به منظور تامین لوازم مصرفی و سهولت تعویض این اقلام است.

 

لینک های مفید:

سوییپر: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید