واترجت صنعتی و ویژگی های آن

واترجت صنعتی و ویژگی های آن

واترجت صنعتی دستگاهی است که برای تولید و پاشش آب فشار قوی طراحی و ساخته شده که جهت انجام شستشوهای حرفه ای و از بین بردن آلودگی هایی مانند قارچ و کپک، گرد و خاک، گل و لای، جرم، رسوب، چربی و روغن، خزه و … به کار می رود. این آلودگی ها در محیط های مسکونی، تجاری، صنعتی، بر روی سطح زمین، بدنه اتومبیل، کشتی و هر سطح دیگری که جاذب آلودگی است، یافت می شوند و می بایست از میان برداشته شوند. علاوه بر این دستگاه کارواش فشار قوی برای جدا سازی رنگ های فرسوده، تمیز کردن محیط های پرورش دام، ساختمان های در حال ساخت، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات صنعتی، انبارها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصه های دستگاه کارواش فشار قوی

همه شوینده فشار قوی بر اساس چند مولفه معرفی می شوند که طبق آن ها دستگاه مناسب انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرد:

قدرت دستگاه کارواش فشار قوی

دستگاه کارواش فشار قویتوان موتور در واترجت های الکتریکی متناسب با ضریب فشار و جریان (دبی) آب خروجی است و هر چه توان موتور بیشتر باشد این ضریب نیز افزایش پیدا خواهد کرد. کاربران دستگاه واترجت را با توجه به شرایط یعنی نوع عملیات، نوع و شدت آلودگی، جنس سطح و میزان حساسیت آن انتخاب می کنند. در بعضی شرایط فشار بیشتر، در بعضی دیگر دبی بالا و گاهی نیز مقدار بالای هر دو لازم می باشد. به عنوان مثال جهت شستشوی اتومبیل فشار ۲۰۰ تا ۲۵۰ بار کافی بوده و به منظور از بین بردن آلودگی های سخت مانند رنگ های فرسوده، رسوبات، زنگ زدگی و … دستگاه های واترجت صنعتی با فشار ۵۰۰ بار و یا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه واترجت صنعتی فوق فشار قوی با فشاری معادل ۲۵۰۰ بار برای انجام عملیات تخریب مانند تخریب بتن قابل استفاده بوده و عملکردی فوق العاده ارائه می دهد.

پمپ کارواش

کارواش صنعتیمهم ترین جز یک کارواش صنعتی پمپ آن می باشد زیرا که وظیفه تولید آب فشار قوی را بر عهده دارد بنابراین اگر پمپ نامرغوب و نامناسب بر روی دستگاه نصب شده باشد عملاً دستگاه کارایی لازم را نداشته و حتی می تواند نتیجه معکوس بر جای بگذارد. پمپ های جا به جایی مثبت که دارای ۳، ۵ و ۶ پلانجر هستند مناسب ترین پمپ‌های دستگاه واترجت صنعتی سه فاز فشار قوی محسوب می شوند. این پلانجرها از جنس استیل ضد زنگ و با روکش سرامیکی بوده که سبب خنک نگه داشتن پمپ و در نتیجه افزایش طول عمر آن می شود.

شلنگ فشار قوی

واترجت صنعتیآب فشار قوی تولید شده در پمپ به وسیله شلنگ به سمت بیرون هدایت می شود و این شلنگ با شلنگ های معمولی خانگی تفاوت دارد زیرا به دلیل عبور جریان آب پر فشار باید از استحکام و مقاومت کافی برخوردار بوده تا دچار آسیب نشوند. شلنگ تعبیه شده بر روی دستگاه کارواش فشار قوی دارای بافت فولادی بوده و دچار پیچ و تاب نمی شود. شلنگ فشار قوی طول مناسبی دارد و این امکان را به کاربر می دهد که شلنگ را به راحتی از نقطه به نقطه دیگر حرکت دهد بدون آن که نیازی به جا به جا کردن خود دستگاه کارواش باشد.

نازل دستگاه کارواش فشار قوی

کارواش بنزینینازل جزئی از اتصالات واتر جت است که در نهایت آب از آن خارج می شود. نازل ها قابل تعویض بوده و تفاوت آن ها با یکدیگر در میزان زاویه پاشش آب می باشد که هر یک از این زاویه ها به منظور انجام شستشوهای خاصی مناسب هستند. قابلیت تعویض نازل انطباق پذیری دستگاه را نسبت به شرایط بیشتر کرده، کنترل سرعت شستشو را تسهیل بخشیده و بر اثربخشی آن می افزاید. پیش از انتخاب نازل مناسب باید بدانیم که انجام چه نوع عملیاتی مد نظر است. به منظور حذف آلودگی های سخت که با غلظت یا قطر زیاد و در حجم کم هستند نازل صفر درجه (سوزنی) به کار می رود. با بیشتر شدن زاویه پاشش آب شدت ضربه آن به سطح کمتر شده و مقدار بیشتری از سطح را تحت پوشش قرار می دهد که کاربران با توجه به وضعیت موجود نازل مناسب را انتخاب می نمایند.

واترجت آب سرد و واترجت آب گرم

دستگاه کارواش فشار قویانواع دستگاه کارواش فشار قوی در مدل های آب گرم و آب سرد ساخته شده اند که هر یک مزیت های منحصر به فردی دارند. برای از بین بردن آلودگی های متداول، گرد و خاک، گل و لای و آلودگی هایی از این قبیل واترجت آب سرد یک انتخاب ایده آل خواهد بود و جهت حذف آلودگی های نفتی و چرب مانند روغن و گریس از واترجت آب گرم بهره گیری می شود و در بسیاری از سایت های صنعتی، آشپزخانه های صنعتی، صنایع خودروسازی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، کارخانه‌های صنایع غذایی و … دارای کاربرد فراوان و مؤثر می باشد.

دستگاه کارواش فشار قوی دیزلی و الکتریکی

واترجت بنزینیدستگاه های واترجت دیزلی به وسیله بنزین تغذیه می شوند و  جهت استفاده در فضاهای باز و هم چنین محیط هایی که به جریان برق دسترسی ندارند بسیار مناسب هستند. این واترجت ها در محیط های شهری برای شستشوی آب نماها، پیاده روها، ساختمان ها، حذف خطوط ترافیکی و بسیاری از محیط های صنعتی به کار گرفته شده و ابزاری کارآمد به شمار می آیند. واترجت های الکتریکی کاربردهای فراوانی دارند و در اماکن گوناگون به کار می روند. دستگاه کارواش فشار قوی الکتریکی با اتصال به منبع برق ( تک فاز یا سه فاز ) روشن می شوند.

واترجت: فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید