شستشوی مخازن با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی

شستشوی مخازن با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی

مخازن انواع گوناگونی دارند و جایگاهی برای نگهداری مواد گوناگون می باشند. گاهی این مخازن، تانک هایی برای نگهداری آب هستند، گاهی شیر، گاهی مواد نفتی و دیگر مایعات موادی هستند که درون این تانک ها نگهداری می شوند. برخی از این مواد چرب هستند و بعضی دیگر آلودگی های گوناگونی بوجود خواهند آورد. به همین دلیل درون و بیرون تانک ها و مخازن می بایست با واترجت تحت نظافت و شستشو قرار گیرد تا از بروز آلودگی، کاهش سطح بهداشت و دیگر مخاطرات جلوگیری شود؛ زیرا بزرگ بودن برخی از این مخازن، شستشوی آن ها بسیار دشوار می کند. همچنین نظافت و پاکسازی داخل این مخازن با استفاده از تجهیزات دستی و غیر حرفه ای به دلیل دسترسی سخت به سطوح داخلی، به تعویق می افتد و باعث بروز آلودگی های خطرناک خواهد شد. از این رو می بایست از تجهیزات پیشرفته تری مانند دستگاه های نظافت صنعتی به منظور شستشوی داخلی و خارجی سطوح مخزن کمک گرفت. بهترین وسیله برای شستشوی مخازن واترجت صنعتی می باشد که هم می توان به صورت تک و هم همراه ربات و دیگر تجهیزات بکار برد.

انواع روش های شستشوی مخازن

شستشو با واترجتبه دلیل وسیع بودن سطوحی که در مخازن تحت شستشو قرار می گیرند و همچنین آلودگی های گوناگون از طریق مواد متفاوت، شستشوی این سطوح بسیار تخصصی بوده و می بایست در هر مکان و با توجه به هر فرآیندی از واترجت به همراه تجهیزات مخصوص استفاده کرد. بسته به نوع آلودگی می توان از دستگاه های متفاوتی استفاده کرد. برای مثال اگر آلودگی ها چرب و روغنی باشند، بهترین کار استفاده از واترجت آب گرم است.

 

شستشوی سطوح داخلی

شستشوی سطوح داخلی با واترجتداخل مخازن به دلیل ارتباط مستقیم با مواد، بسیار آلوده بوده و گاهی اوقات این آلودگی ها روغنی و ماندگار نیز می باشند. به منظور شستشوی آلودگی های روغنی می توان از واترجت آب گرم استفاده کرد. برای شستشوی محفظه داخل تانک، می توان از افراد استفاده کرد تا با ورود به داخل مخزن به شستشوی دستی توسط واترجت بپردازند. همچنین می توان لوله هایی را به عنوان تجهیزات کمکی واترجت به بالای سقف مخزن نصب کرد تا با چرخش به شستشوی کامل دیواره های مخزن بپردازد. هر دو روش کاملا امن بوده و با استفاده از واترجت به طور کامل دیواره های داخلی مخزن نظافت می شوند.

 

شستشوی سطوح خارجی

شستشوی دیواره با واترجتگاهی اوقات دیواره های بیرونی مخازن آلوده به آلاینده های عمیق، تثبیت شده و یا روغنی هستند و گاهی اوقات نیز این آلودگی ها سطحی بوده و نیاز به فشار زیاد برای نظافت کامل نمی باشد. به منظور شستشوی دیواره های بیرونی مخزن، می توان از دو روش بهره برد: اولین روش استفاده از ربات مغناطیسی می باشد که با چسبیدن به دیواره ها و حرکت بر روی آن ها، به شستشوی کامل سطوح می پردازد و روش دوم شستشوی دستی با واتر جت صنعتی می باشد. برای شستشوی آلودگی های سطحی می توان از واترجت فشار قوی حدود ۵۰۰ بار استفاده کرد اما در صورتی که نیاز به لایه برداری از دیواره های مخزن باشد، ۱۰۰بار به بالا فشار مورد نیاز خواهد بود.

مزایای بهره گیری از واترجت صنعتی در شستشوی مخازن

استفاده از واترجت صنعتی برای نظافت مخزنسرعت و کیفیت شستشو از طریق دستگاه واترجت صنعتی بسیار بالا می رود. استفاده از آب که بسیار حیاطی می باشد بسیار کاهش می یابد و به همین طریق به محیط زیست نیز کمک می شود. امنیت این روش بسیار بالا بوده و به اپراتور شستشو و همچنین سطوح تحت شستشو کوچکترین آسیبی وارد نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید