شستشوی استخر با واترجت صنعتی

شستشوی استخر با واترجت صنعتی

انباشته شدن جلبک، گرد و خاک و سایر باکتری ها یک مشکل شایع در استخر ها به حساب می آید. خوشبختانه برای حل این مشکل راهکار های مختلف و ساده ای وجود دارد. استفاده از کارواش دستی یکی از این راهکار هاست که عملیات شستشوی داخل و بیرون و جرم گیری کاشی استخر را بوسیله آن می توان انجام داد. این دستگاه با اعمال آب پر فشار و محلول شستشوی مناسب، باعث جدا شدن آلودگی های انباشته شده از روی سطح می شود. استفاده از این روش در شستشوی استخر باغ نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد، بلکه صرفه جویی در وقت و هزینه را نیز در پی خواهد داشت.

انواع دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه های شوینده پرفشار با توجه به فشار کاری به چند دسته تقسیم می شوند. دستگاه های رده اول دستگاه هایی با فشار آب خروجی کمتر از ۲۵۰ بار که با عنوان کارواش خانگی یا کارواش دستی معروف هستند و برای شستشوی های عمومی سطوح و شستشوی خودرو ها استفاده می شود. دستگاه هایی با فشار کاری ۲۵۰تا ۱۰۰۰ بار به عنوان واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی معروف است و برای امور شستشوی های صنعتی به کار می رود. دستگاه های فوق فشار قوی با فشار بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بار هستند و برای کارهای صنعتی مانند تخریب بتن مورد استفاده قرار می گیرند. برای شستشوی استخر از مدل های کارواش دستی استفاده می شود که دارای فشار کمتر از ۲۵۰ بار می باشند.شستن استخر با واترجت صنعتی

شستشوی آسان و بدون دشواری

واترجت صنعتی از آب پر فشار برای حذف آلودگی های سطوح بهره می برد. این دستگاه دارای یک پمپ فشار قوی است که آب ورودی به دستگاه را به فشار های بالا می رساند. عملکرد دستگاه برای شستشوی کاشی استخر بسیار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. کاربر این دستگاه، تفنگی را در دست می گیرد و به راحتی سطح مورد نظر را شستشو داده و فرایند جرم گیری کاشی استخر را امکان پذیر می نماید. البته توجه به فشار بالای آب و رعایت فاصله ایمنی مناسب در حین شستشوی استخر باغ با سطح برای جلوگیری از حوادث احتمالی ضرورت دارد.

 

برای مشاهده و خرید دستگاه شستشوی استخر با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کاربرد واترجت صنعتی در جرم گیری کاشی استخر

مراحل شستشوی استخر با کارواش دستی

ابتدا برای شستشوی کاشی استخر باید یک واترجت صنعتی مناسب تهیه نمود. این دستگاه بایستی دارای قطعات با کیفیت و ساختار ایمن باشد. گام بعدی جمع آوری تمامی وسایل از اطراف استخر و لبه های آن است. سپس باید زباله های اطراف استخر با جارو نظافت و از محیط خارج شوند. حالا نوبت به استفاده از دستگاه واترجت صنعتی برای شستشوی کاشی استخر می رسد. پس از اتصال دستگاه به برق می توان عملیات شستشو را آغاز نمود. ابتدا از فشار های پایین شروع کرده و  آب پر فشار را به بخشی از سطح پاشش کنید تا از عدم آسیب دیدن سطح اطمینان حاصل نمایید. پس از چند ثانیه و با اطمینان از عملکرد ایمن دستگاه، شروع به شستشوی بخش های داخل و بیرون استخر کنید. توجه داشته باشید که حین جرم گیری کاشی استخر حتما باید از پاشش مستقیم آب خروجی از واترجت صنعتی به سمت فضای بین کاشی ها اجتناب شود. در پایان شستشوی استخر باغ آلودگی های بر جای مانده بر روی سطح کف و اطراف را به سمت چاه هدایت نمایید. با افزودن نازل مخصوص زمین شوی می توان عملیات شستشوی سطوح کف اطراف استخر ها را بصورت آسان و بهتر انجام داد.

استفاده از تجهیزات نظافتی در شستشوی کاشی استخر

نکاتی برای شستشوی ایمن استخر با شوینده فشار قوی

استفاده صحیح از کارواش برقی ، هیچگونه آسیبی را متوجه کاربر و سایر افراد نمی کند. بنابراین توجه به نکات و اصول ایمنی کار با واترجت ها اهمیت دارد. به همین دلیل شستشوی صحیح سرامیک و کاشی استخر ها با این دستگاه آسیبی را به آنها وارد نمی کند. اعمال فشار آب مناسب و رعایت فاصله ایمنی در حین شستشوی کاشی استخر برای جلوگیری از آسیب آنها اهمیت دارد. فشار بالای آب از یک حد بیشتر قطعا علاوه بر حذف آلودگی ها به سطح آسیب می رساند. معمولا فشار کاری حدود ۲۰۰ بار و کمتر برای عملیات شستشوی استخر مناسب است و نتیجه مطلوب و بدون آسیب را در پی دارد. در صورت حساس و آسیب پذیر بودن کاشی های استخر، واترجت صنعتی با فشار کمتر از ۲۰۰ بار تا حدود ۱۳۰ بار نیز جوابگوی عملیات خواهد بود. در هر دو حالت ابتدا باید فشار آب تست و نتیجه آن بر روی یک بخش کوچک بررسی شود. همچنین نزدیک شدن به سطح از فاصله حدود یک متر احتمال آسیب دیدن سطح سرامیک و کاشی را در پی دارد.

موارد ایمنی نظافت و شستشوی استخر

عامل موثر دیگر در عملکرد ایمن واترجت، استفاده از نازل مناسب می باشد. بکارگیری نازل نا مناسب در فرایند جرم گیری کاشی استخر یا شستشوی استخر باغ، باعث اعمال آب پر فشار تر و در نتیجه آسیب کاشی های استخر می شود. نازل مورد استفاده برای این نوع عملیات باید حداقل فشار را اعمال کند. تمرکز بر روی یک نقطه به مدت طولانی نیز عامل دیگری است که می تواند باعث آسیب سطح شود. بهتر است پاشش آب بر روی سطح آلوده در زمان حداکثر ۳۰ ثانیه انجام گیرد. اگر آلودگی عمیق است، باید بعد از ۳۰ ثانیه پاشش آب عملیات متوقف و بعد از چند ثانیه از سر گرفته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید