کاربردهای لوازم جانبی دستگاه واترجت

کاربردهای لوازم جانبی دستگاه واترجت

واتر جت ها دارای انواع مختلفی می باشند که از آن ها به منظور انجام فعالیت های گوناگون نظافتی در صنایع مختلف استفاده می شود. این دستگاه قابلیت نظافت و شستشو را با پاشش آب پر فشار بالا فراهم می نمایند. میزان فشار پاشش به اندازه ای زیاد است که برای پاک کردن سطوح نیازی به مواد شوینده نخواهد بود؛ اما قابلیت استفاده از این مواد نیز جهت شستشو و نظافت بهتر فراهم می باشد. اهمیت استفاده از واترجت به جهت داشتن مزایای زیاد در صنایع مطرح می شود. مهم ترین آن ها قدرت بسیار بالای این دستگاه در پاک کنندگی و به کارگیری لوازم جانبی گسترده به جهت استفاده های متنوع از این دستگاه نظافت صنعتی می باشد. می خواهیم کارکرد تعداد کمی از این لوازم جانبی پر کاربرد را شرح دهیم.

نازل واترجت

یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین لوازم جانبی واترجت های صنعتی نازل واتر جت می باشد. چرا که این نازل دارای انواع مختلف و گوناگونی می باشد که از آن می توان به نازل سوزنی اشاره نمود که آب را در نقطه ایی مشخص پاشش می کند و جهت کندن لایه های عمیق، تخریب بتن، برش و … مورد استفاده قرار می گیرد. نازل پرکاربرد دیگری که به طو معمول برای شستشو به کار می رود نازل تخت نام دارد و به وسیله آن مقدار زیادی از سطوح شستشو می شد و در نهایت نازل دوار که با پاشش آب به شکل دورانی و دایره ای شکل امکان حذف سخت ترین جرم ها را فراهم می نماید.

 

انواع لوازم جانبی واترجت

از دیگر لوازم جانبی پر کاربرد در واتر جت ها می توان به رابط های افزایشی به منظور دسترسی هرچه بهتر به نقاط غیر قابل دسترس اشاره نمود که از انواع آن می توان به نازل های ساده افزایشی به طول های ۵۰ یا ۱۰۰ سانتی متری برای تفنگی دستگاه اشاره نمود. رابط انحنا دار نوع دیگری می باشد که توانایی شستشو و نظافت در نقاط پر پیچ و خم را فراهم می نماید و یک رابط دیگر از نوع انحنا دار ۹۰ درجه نیز موجود می باشد که از ان می توان به منظور شستشو مکان های بسیار دشوار غیر قابل دید با میزان طول افزایشی ۵۰ سانتی متر استفاده نمود.

 

سندبلاست

دستگاه واترجت قابلیت شستشو و نظافت هر گونه سطح آلوده ای را دارا می باشد. اما در برخی موارد مانند پاک سازی سطوح نقاشی شده بر روی دیوار فشار آب تنها کافی نخواهد بود و به همین منظور از روش سندبلاست استفاده می شود. اضافه کردن این قطعه باعث می شود تا همراه با آب ماسه های ریز پاشش شوند تا با فشار بالای آب و ساییش ماسه ها بر روی سطح فشار بیشتری به منظور نظافت اعمال شود. استفاده از سندبلاست به جهت از بین بردن سطوح رنگ شده و بسیار سخت که با پاشش آب به صورت تنها امکان پذیر نمی باشد؛ الزامی می باشد.

 

نازل های کاربردی

جالب است بدانید که از واتر جت ها به منظور باز کردن گرفتگی لوله ها نیز استفاده می شود. این دستگاه با فشار بسیار بالای آب به همراه نازل لوله باز کن با طول شلنگ ۱۰ تا ۳۰ متر به جهت شستشوی جداره های داخلی لوله و باز شدن مسیر لوله از گرفتگی استفاده می شود. واتر جت های صنعتی به همراه لوازم جانبی مخصوصی به نام نازل لجن کش که به منظور تخلیه آب باقی مانده در استخر یا گودال مورد استفاده قرار می گیرند نیز کاربرد دارند. یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی می توان به نازلی دوار برای شستشوی آسان و سریع سطح زمین به منظور از بین بردن آلودگی های کف کارخانه ها و یا کارگاه ها استفاده نمود. شلنگ های استفاده شده در واتر جت ها به صورت بافت های بسیار محکم بافته شده از فولاد می باشند که به طول های ۱۰ تا ۳۰ متری نیز موجود هستند.

لینک های مفید:

واترجت : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید