چگونه مواد شوینده مناسب برای کارواش صنعتی انتخاب کنیم؟

چگونه مواد شوینده مناسب برای کارواش صنعتی انتخاب کنیم؟

هرگز تصور نکنید که مواد شوینده مورد استفاده برای شستشوی سطوح امروز، می تواند همان مواد شوینده مورد استفاده روزهای قبل برای سطوح دیگر باشد. هیچوقت این دو با یکدیگر یکی نیستند حتی اگر ظاهرا مشابه باشند. تجربه می تواند کمک کند تا با توجه به نوع سطح و مقدار آلودگی ماده شوینده مناسب را انتخاب کنید. نمی توان از یک ماده شوینده برای همه سطوح استفاده کرد. یک کاربر حرفه ای باید انباری از مواد شوینده داشته باشد تا با توجه به سطح مورد نظر بتواند از آن ها در نظافت سطوح و تجهیزات مختلف با کارواش صنعتی استفاده کند.

مواد شوینده قلیایی

مواد شویند صابونی برای شکستن سختی لکه هایی که به سطح چسبیده اند فرموله شده اند تا با شکسته شدن سختی آن ها بتوان به کمک جریان آب و فشار آب کارواش صنعتی، آلودگی ها را به طور کامل از سطح جدا کرد و شستشو داد. شوینده های قلیایی اصلی ترین گروه مواد شوینده صنعتی می باشند، که قادرند با چربی و روغن ترکیب شده و تشکیل صابون دهند. PH  این دسته از مواد شوینده معمولا در دامنه ۹ تا ۵/۱۲ قرار دارد. اما این قلیایی بودن بالا برای صابونی کردن چربی ها و خنثی سازی اسیدها مهم می باشد. این نوع شوینده ها غالبا در مواردی که نیاز به شوینده قوی می باشد، همانند حذف رد ساینده ها، آلودگی های عمیق تجمع یافته، گریس و روغن حرارت دیده مورد استفاده قرار می گیرند. انواع با کیفیت تر این شوینده ها دارای قابلیت کف کنندگی ملایم می باشند.

 

 

 

مواد شوینده اسیدی

مواد شویندهمواد اسیدی برای از بین بردن چربی های سخت و دوده طراحی شده است. این نوع ماده شوینده نباید مستقیم درون پمپ کارواش صنعتی وارد شود چرا که موجب خرابی پمپ می شود. باید از یک نازل پاشش مواد شوینده استفاده کرد، سپس با کارواش صنعتی آب گرم آن را شستشو داد. از این مواد شوینده اسیدی به عنوان اصلی ترین مواد پاک کننده استفاده می شود. این مواد شوینده قادر به پاک کنندگی رسوبات مینرالی همانند کلسیم و منیزیم می باشد. همچنین می توان برای حذف زنگ، آلودگی های قلیایی، سیمان، گچ یا بتون استفاده نمود.  بعلت خورندگی قابل کاربرد بر روی برخی سطوح به ویژه آهن گالوانیزه یا آلومینیوم نمی باشند.

بسیار مشکل است که ماده شیمیایی مورد نیاز را به راحتی انتخاب کرد اما مخلوط کردن مواد شیمیایی اصلا توصیه نمی شود. اگر اطلاعات کافی در مورد مواد شیمیایی ندارید هرگز مواد شیمیایی را مخلوط نکنید زیرا ممکن است ترکیبات خطرناکی ایجاد شود و برای کاربر خطر آفرین باشد. گازهای سمی می توانند زمانی ایجاد شوند که مواد شیمیایی مانند سفید کننده و آمونیاک مخلوط شوند.

 

 

مواد شوینده چربی زدا

این نوع شوینده ها از مواد فعال سطحی همانند کمپلکس های مولکولی تشکیل شده اند. از این مواد برای حذف گریس و آلودگی های روغنی استفاده می شود. این مواد قادر به نفوذ درون چربی ها و هیدرولیز کردن آنها و تبدیل آنها به ذرات کوچکتری می باشند. می توانند به عنوان ماده ضدعفونی کننده یا در ترکیب با مواد شوینده- ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید