دلایل عدم عملکرد مناسب دستگاه اسکرابر صنعتی

دلایل عدم عملکرد مناسب دستگاه اسکرابر صنعتی

از جمله کارآمدترین تجهیزات نظافت صنعتی دستگاه اسکرابر می باشد که از توان بالایی در شستشوی و نظافت سطوح کف برخوردار می باشد. اما در بسیاری از مواقع این موضوع به گوش می رسد و یا در بسیاری از محیط ها مشاهده می کنیم که دستگاه آلودگی ها را از سطح پاک نمی کند و پس از انجام عملیات شستشوی کف آلودگی ها بیش از پیش بر سطح زمین باقی می ماند. البته تمامی بخش ها فعال بوده و از نظر ظاهری هیچ مشکلی ندارند اما هنوز سطح با استفاده از این دستگاه ها شستشوی نمی شود. در این مقاله با چند ترفند مهم امکان رفع مشکل دستگاه زمین شوی صنعتی را فراهم آورده و دلایل عدم عملکرد مناسب دستگاه اسکرابر را مورد بررسی قرار می دهیم.



حفظ و نگهداری از دستگاه اسکرابر

اسکرابردستگاه های اسکرابر به منظور انجام نظافت روزانه و روتین در بسیاری از محیط های تجاری، اداری، صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرد که این ابزار کارآمد نظافتی انجام امور نظافت را با سهولت چشم گیری همراه نموده است لذا حفظ و نگهداری صحیح این تجهیزات ضرورت داشته و با انجام بررسی های زمانبندی شده می توان به کارآیی بهینه این دستگاه ها دست یافته و سبب افزایش طول عمر این تجهیزات شد. بررسی شرایط برس، موتور مکش، شرایط تی و فعال بودن تمامی این قسمت ها به صورت مرتب از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری به عمل می آورد اما گاهی با وجود بررسی های منظم دستگاه عملکرد مناسبی نداشته و در صورت استفاده سطوح همچنان آلوده باقی می مانند. در این حالت، بررسی چند نکته ضرورت یافته و با این اقدامات عملکرد بهینه دستگاه حاصل می گردد.

 

برس های دستگاه

اسکرابریکی از مهم ترین اجزای دستگاه اسکرابر برس ها می باشند. انتخاب برس مناسب، مطابق با جنس کفپوش و میزان خلل و فرج موجود بر سطح و میزان آلودگی ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد گاهی دلیل عدم نظافت مناسب سطح با استفاده از دستگاه اسکرابر انتخاب برس نا متناسب می باشد که در این صورت برس توان جدا نمودن آلودگی ها از مقطع مورد نظر را ندارد. برس ها به مرور زمان مستهلک می شوند لذا تعویض آنها در جهت شستشوی بهینه سطوح کف الزامی می باشد. البته در صورت انتخاب برس زبر امکان ایجاد خط و خش بر سطح افزایش یافته و از سوی دیگر برس بسیار نرم نیز توان شستشوی آلودگی های سخت را نخواهد داشت.

 

فشار برس

اسکرابرهر چه برس بر سطح فشار کمتری وارد نماید میزان آلودگی های کمتری از میان خلل و فرج سطح جدا می شوند با تنظیم فشار برس امکان شستشوی بهینه سطح فراهم می آید و با ایجاد فشار بیشتر برس زمین شوی صنعتی سطح مقاطع مورد نظر به نحو بهتری تمیز خواهند شد. در این میان توجه داشته باشید که این فشار زیاد به کفپوش صدمه نزند و هر چه فشار برس دستگاه اسکرابر بیشتر باشد باتری میزان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد و باتری زودتر تخلیه می گردد.

 

 

مواد شوینده

اسکرابربه منظور شستشوی سطوح کف استفاده از مواد شوینده بسیار پیشنهاد می شود زیرا مواد شوینده امکان انحلال آلودگی ها در محلول آب و مواد شوینده را افزایش می دهند و از بازگشت آلودگی ها به سطح جلوگیری می کنند. اما در صورتی کاربر جهت شستشوی کف تنها از آب استفاده کند آلودگی ها خیلی سریع به سطح باز میگردند و تی دستگاه رد آلودگی را بر سطح باقی می گذارد. با انتخاب مواد شوینده با ساختاری مناسب با کفپوش می توان امکان شستشوی بهینه توسط دستگاه اسکرابر را فراهم آورد. البته این موضوع همیشه صادق نمی باشد و در برخی مواقع آب به تنهایی جهت افزایش درخشندگی در سطح مناسب می باشد. به حتم سطوح با آلودگی های عمقی، چرب و سیاه به حتم جهت نظافت به مواد شوینده با قدرت بالاتر و با سطح ph بیشتر نیازمند می باشند.

 

تی اسکرابر

اسکرابرگاهی آب باقی مانده بر سطح به صورت مناسب جمع آوری نمی شود و در نتیجه آلودگی ها بر سطح باقی می ماند. جمع آوری مناسب آب آلوده باقی مانده بر سطح بسته به شرایط مطلوب تی می باشد، تی هلالی شکل امکان جمع آوری آلودگی ها از تمامی بخش ها را فراهم می آورد. پس از هر بار استفاده از دستگاه کفشور تی را از آلودگی ها پاکسازی نمائید در اینصورت آلودگی های باقی مانده بر روی تی در دفعات بعدی به زمین باز نمی گردد. تنظیم ارتفاع تی و قرارگیری مناسب آن بر سطح از باقی ماندن آلودگی ها پس از انجام عملیات نظافت جلوگیری می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید