اهمیت استفاده از مکانیزم های نظافتی در کارخانه، انبار و مراکز صنعتی

اهمیت استفاده از مکانیزم های نظافتی در کارخانه، انبار و مراکز صنعتی

کارخانه ها و انبارها محیط هایی با حجم فعالیت بالا در زمینه تولید و نگهداری انواع محصولات هستند و فضای آن ها به طور خواسته یا ناخواسته با آلودگی همراه می شود. به منظور آن که تمامی مراحل کار با راندمان بالا انجام پذیرد و هزینه های خرابی های احتمالی کاهش یابد، سالن های تولید و انبار باید همواره در شرایط تمیز و پاکیزه قرار داشته باشند. بنابراین حیاتی است بر طیف گسترده ای از تجهیزات پیشرفته نظافت صنعتی سرمایه گذاری گردد تا محیط صنعتی همواره تمیز بماند و نتایج شگفت انگیز به دست آید. با توجه به تنوع در طراحی و ساخت انواع مکانیزم نظافتی این پرسش مطرح می گردد که به چه نوع تجهیزاتی لازم و مناسب است تا اطمینان حاصل شود میزان خطرات و حوادث به حداقل کاهش می یابد و استفاده از آن ها در هر زمان ایمن می باشد؟ به عنوان مثال چه نوع دستگاه اسکرابر صنعتی مکانیزه و یا جارو برقی صنعتی حرفه ای باید تهیه شود؟ از دستگاه زمین شوی صنعتی گرفته تا سوییپر و جاروبرقی صنعتی و کارواش صنعتی در سایت های صنعتی کاربرد دارند و با کارایی که از خود نشان می دهند اثبات خواهند نمود که سرمایه گذاری شایسته ای برای تجارت و کسب و کار صورت گرفته است.

انواع مختلف مکانیزم نظافتی

دستگاه های نظافت صنعتی در برگیرنده انواع و مدل های متنوعی هستند که بر اساس اصول مهندسی طراحی تولید شده اند:

دستگاه اسکرابر صنعتی مکانیزه

تحقیقات انجام شده نشان می دهد سر خوردن بر اثر لغزندگی سطح زمین سهم بسیار زیادی در حوادث و سوانح محیط های کاری دارد و با تمیز نشدن مرتب سطوح کف کارکنان و کارگران بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند. در سالن های تولید کارخانه و در مراحل حمل و نقل تا رسیدن به انبار، آلاینده های زیادی در محیط ایجاد و پراکنده خواهد شد و سطح زمین اولین بخشی است که با آلودگی تماس پیدا می کند. راه حل اساسی این مشکل بدون شک استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی مکانیزه می باشد که با سرعت، ایمنی و کارایی بالا سطوح وسیع را در کارخانه ها، انبارها و سایر محیط های صنعتی تمیز می گرداند. خواه گرد و غبار عمیق باید یا آلاینده های عمیق تر مشکلی برای مقابله با آن ها وجود ندارد و زمین شوی صنعتی به اندازه ای با دوام و کارآمد است که انواع کفپوش را با آلودگی های کم و زیاد شستشو داده و خشک می کند.

اسکرابر صنعتی مکانیزه طی یک بار حرکت بر روی سطح آلوده آن را کاملا تمیز می نماید و دیگر لزومی به حرکات بازگشتی نخواهد بود. نه تنها تمیز نگه داشتن سطح زمین امری حیاتی ست بلکه باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام پذیرد و کف شوی صنعتی با سادگی از عهده این وظیفه برآمده و با خشک نمودن کف هم زمان با شستشو، از بروز هر گونه خطر سقوط و لغزندگی جلوگیری به عمل می آورد. دستگاه اسکرابر صنعتی مکانیزه از لحاظ ابعاد، ظرفیت و منبع تغذیه دامنه وسیعی دارد و بنابراین برای هر محیطی با هر نوعی از ساختار و شرایط دستگاه مناسبی یافت می شود.

دستگاه کارواش صنعتی

دستگاه کارواش صنعتی

از دیگر مکانیزم های نظافتی که در کارخانه ها، انبارها و مراکز صنعتی کاربرد دارد می توان به دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی اشاره نمود. برای شستشوی سطوح ناهموار مانند تاسیسات صنعتی، دیواره ها، قطعات، ماشین آلات و مانند آن ها دیگر امکان استفاده از زمین شوی صنعتی وجود ندارد و باید از دستگاه کارواش صنعتی بهره گرفت. این مکانیزم نظافتی با پاشش جریان پر فشار آب آلودگی ها، جرم ها و رسوبات سر سخت را شستشو داده و از بین می برد. در صورتی که در محیط مواد چرب و روغنی وجود داشته باشد، به کارگیری دستگاه کارواش آب گرم ایده آل ترین راهکار خواهد بود. تجهیزات و قطعات صنعتی دارای بخش های دور از دسترسی هستند که برای شستشوی آن ها تنها کارواش صنعتی است که کاربرد دارد. ماشین آلات حمل و نقل، لیفتراک ها، پالت ها، سیستم های حرارتی و برودتی، مخازن و بسیاری دیگر از سطوح و تجهیزات در کارخانه و انبار به وسیله شوینده فشار قوی شستشو خواهند شد.

مزایای استفاده از مکانیزم نظافتی در کارخانه و انبار

تمیز بودن همه محیط های کاری صنعتی و تجاری مزیت های زیادی به همراه دارد و از اصول ایمنی و حیاتی به ویژه در کارخانه ها و انبارها به شمار می آید. مهم ترین مزیت های نظافت و شستشوی مراکز صنعتی با انواع مکانیزم نظافتی عبارت اند از :

بهبود ایمنی

وجود نگرانی همیشگی در محیط های کاری از لحاظ احتمال بروز حوادث و خطرات هرگز برای کارکنان خوشایند نبوده و هر شخص باید همواره اطمینان داشته باشد که در شرایط ایمن و سالم به کار خود مشغول است. اگر در محیط خرابی ها، ترک ها و نشتی هایی وجود داشته باشد که بر اثر تشکیل آلودگی بر روی آن ها قابل رویت نباشند، احتمال وقوع حوادث به حداکثر می رسد و این در حالی است که چنین مشکلاتی به سادگی و با استفاده از فرآیندهای پاکسازی و مکانیزم نظافتی قابل پیشگیری هستند. اگر برای هر یک از اعضای فعال در کارخانه یا انبار حادثه ای روی دهد که علت آن وجود کثیفی در محیط باشد، کارفرمایان و مسئولان ایمنی باید پاسخگوی مشکلات پدید آمده باشند.

کاهش خرابی و مدت زمان خاموشی

افزایش بهره وری

خاموشی خط تولید به دلیل خرابی اتفاق بسیار ناخوشایندی برای صاحبان مشاغل است و نیمه کاره رها شدن فرآیند تولید خسارت های زیادی به بار خواهد آورد. با شستشوی به موقع تاسیسات صنعتیف تجهیزات و ماشین آلات علاوه بر این که از خرابی و فرسایش آن ها جلوگیری می شود، شکستگی ها و ترک های به وجود آمده هم زودتر نمایان می شود و پیش از آن که خرابی گسترش پیدا کرده و آسیب های جدی به خط تولید وارد کند، در مراحل اولیه شناسایی شده و بنابراین رفع آن ها کم هزینه تر، سریع تر و آسان تر می شود. در چنین شرایطی می توان دریافت که بهره مندی از انواع مکانیزم نظافتی به چه اندازه می تواند در افزایش بازدهی و کاهش خسارت های یک مجموعه تاثیر گذار باشد.

انتخاب بهترین مکانیزم نظافتی

با شناسایی نیازها، محدودیت ها و امکانات یک مجموعه صنعتی و هم چنین دریافت مشاوره از کارشناسان آگاه، صاحبان کسب و کار می توانند بهترین تصمیم را در زمینه سرمایه گذاری برای تهیه انواع مکانیزم نظافتی اتخاذ نمایند و اطمینان از بی نقص بودن بهداشت محیط سهم بزرگی را در ایمن سازی محیط کار ادا می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید