استفاده از اسکرابر در محیط های صنعتی

استفاده از اسکرابر در محیط های صنعتی

تمیزی و پاکیزگی سطوح کف در کارخانه ها در بخش تولید، بخش مونتاژ، انبار و بخش های اداری یکی از امور مهم در این محیط ها می باشد. نظافت سطوح کف برای جلوگیری از صدمات و برخوردها و همچنین برای حفظ استاندارد های بهداشتی می باشد. سطوح کف هنگامی که چرب و روغنی باشد در انبار ها احتمال لغزش و تصادفات را چندین برابر می کند. حدود ۱۵ درصد از کل تصادفات در محیط صنعتی به علت مشکلات ناشی از سقوط و لغزش می باشد. با نظافت منظم و به موقع می توان از ورود گرد و خاک به دستگاه ها و ماشین آلات نیز جلوگیری نمود. برخی از مجموعه ها هنوز با اهمیت استفاده از دستگاه های مکانیزه و مزایای سرمایه گذاری در این نوع روش نظافت و همچنین بازگشت پول پس از مدتی آگاه نیستند. دستگاه هایی مانند اسکرابر یا کفشوی ، واترجت صنعتی، جاروبرقی، سوییپر و غیره از جمله دستگاه های مکانیزه نظافتی هستند.

 

اهمیت استفاده از دستگاه های مکانیزه

سطح کیفیت نظافت با روش دستی به طرز قابل توجهی پایین است و نمی تواند به استانداردهای بین المللی نظافت دست یابد. بهبود سطح کیفیت بهداشت در یک کارخانه یا شرکت و یا هر محیط دیگری تاثیر بسیار زیادی در ذهن مشتریان و مراجعه کنندگان دارد. تمیزی یک محیط باید به نحوی باشد که در بدو ورود افراد، توجه آن ها را به خود جلب کند و تاثیر مثبتی در ذهن آن ها گذارد. از سوی دیگر نظافت سطوح کف باعث حفظ بهداشت، جمع آوری گرد و غبار و از بین بردن باکتری ها و میکروب ها می باشد. این عمل باعث حفظ سلامت کارکنان و عدم انتشار و انتقال بیماری ها می گردد. و باید به صورت مرتب و دوره های زمانی مشخص انجام شود. هزینه های نظافت شامل حدودا ۶۰ % نیروی کار، ۵ % مدیریت، ۱۰ % مواد شوینده و حدود ۲۵ % برای خرید و نگهداری تجهیزات می باشد. استفاده از دستگاه های مکانیزه شاید به نظر هزینه اولیه بیشتری بخواد اما در طی یک یا دو سال به دلیل کاهش هزینه های نیروی انسانی، آب و مواد شوینده و هزینه های جانبی، این هزینه بازگشت خواهد داشت. زیرا سرعت، کیفیت و دقت این دستگاه ها برای نظافت قابل مقایسه با روش های دستی نیست به همین دلیل طرفدارای بسیار زیادی دارد.

 

به کارگیری اسکرابر در شستشوی سطوح کف

اسکرابر ها برای شستشوی سطوح کف در محیط های مختلف به ویژه فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه اسکرابر دارای انواع مختلفی است و می تواند دستی یا خودرویی و یا کابلی یا باتری دار باشد. در صورت تمایل می توان در هر محیط از مواد شوینده، اسکرابر دارای دو مخزن به صورت مجزا برای آب تمیز و آب کثیف می باشد. مواد ضد عفونی کننده و یا حتی مواد خوشبو کننده به صورت محلول در آب موجود در مخزن آب تمیز استفاده نمود. محلول شوینده به برس پاشش می شوند و این برس با چرخش، به خوبی سطح را شستشو نموده، آلودگی ها را جدا می کند و به درون مخزن آب کثیف می ریزد. چرخش برس، فشار برس و همچنین مواد شوینده ترکیبی هستند که باعث می شود سطح زمین به خوبی شستشو شود و سپس به وسیله تی لاستیکی و سیستم مکش به طور کامل خشک شود.

 

نحوه انتخاب اسکرابر

اسکرابر ها دارای مدل ها مختلف با ویژگی ها متفاوتی هستند این در حالی است که اساس کار آن ها به یک نحو می باشد. اما باید اوجه نمود که کارایی کدام دستگاه در محیط مورد نظر بیشتر است. برس اسکرابر ها می تواند غلطکی و یا دیسکی باشد، مدل هایی که دارای برس دیسکی هستند بسته به پهنای شستشوی دستگاه می تواند یک و یا دو برس داشته باشند. اسکرابر با برس دیسکی طرفداران بیشتری دارد زیرا به دلیل سطح مقطع بیشتری که دارد بهتر می تواند آلودگی ها را از سطح جدا کند. بنابراین فشار برس و سرعت برس تاثیر بسیار زیادی در جدا کردن آلودگی ها از سطح دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید