چرا باید از دستگاه پولیشر صنعتی استفاده نمود؟

چرا باید از دستگاه پولیشر صنعتی استفاده نمود؟

کفشوی و دستگاه پولیشر صنعتی با قدرت زیاد، مانور و راندمان کاری مناسب برای سطوح بزرگ و کوچک ساخته شده است که با حمل آسان و راحت، به علت دسته انعطاف پذیر (متحرک) به راحتی وارد مکانهای غیر قابل دسترس می شود. این دستگاه ها دارای کارایی بالا برای صیقل زدن و پولیش همه سطوح مانند کف ساختمان ها (سنگ، موزائیک، کاشی، سرامیک، پارکت و کفپوش)، کارخانجات و کارگاه های تولیدی، مساجد، ادارات، هتل ها، بانک ها، مدارس و دانشگاه ها، رستوران ها، شرکت های خدماتی و آشپزخانه های صنعتی می باشند. از این رو دستگاه پولیشر صنعتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

نحوه عملکرد دستگاه پولیشر صنعتی

این دستگاه نظافت مکانیزه متشکل از یک مخزن آب، برس دوار و دسته کنترلی است. قطر برس عموما در حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر بوده و به هنگام اتصال دستگاه به برق چرخش با انتقال وزن دستگاه بر روی برس، فشار به طور یکنواخت به تمامی بخش های سطح وارد شده و عملیات شستشو آغاز می گردد. گرما ایجاد شده به دلیل تماس برس با سطح کف به حذف لایه آلودگی و جرم از روی سطوح کمک می نماید و موجب افزایش درخشتندگی و جلای سطج می شود. پیش از استفاده از تجهیزات پولیش لازم است تا کاربر دید کلی از نحوه عملکرد و هدایت دستگاه باشد چرا که سرعت بالای برس دستگاه نیاز به تسلط کافی کاربر برای کنترل ان دارد.

جلادهی به سطوح با پولیش

دستگاه پولیش چیست؟
دستگاه پولیش چیست؟

پولیشر به منظور از بین بردن خط و خش‌ها و آلودگی‌ های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با برداشتن یک لایه نازک، خط و خش‌ها را پر کرده و سطح را کاملا صاف و صیقلی می نماید. اکثر دستگاه های پولیش به همراه واکس استفاده می شوند تا هم جلا دهنده باشند و هم باعث درخشندگی سطوح شوند. تقسیم بندی اصلی پولیشر ها بر اساس قدرت سایندگی آنها انجام شده و هر چه این قدرت بالاتر باشد، پولیش زبرتر و خشن‌تر است. اگر دستگاه پولیشر ضنعتی بدون هیچ گونه مواد ساینده به شما معرفی گردد باید نام آن را واکس بگذارید چراکه نام پولیش به منظور عمل سایش بر سطح قرار داده شده است.

 

 

مزایای استفاده از دستگاه پولیشساب زنی با استفاده از دستگاه پولیشر صنعتی

شاید در دید اول جلادهی به سطوح اصلی ترین هدف استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پولیش بشمار آید، اما پولیش زنی سطوح مزایای دیگری نیز دارند که از جمله آن می توان به حفاظت از کفپوش ها اشاره نمود. قرارگیری یک لایه محافظ نظیر واکس و یا مواد جلادهنده بر روی سطح ضمن کاهش احتمال قرارگیری مجدد الودگی ها و گرد و خاک، نیاز به نظافت را کاهش می دهد، علاوه بر این آسیب به کفپوش به ویژه در مراکز با وسعت بالا نظیر مراکز درمانی، هتل ها و بیمارستان ها و… نیازمند صرف هزینه هنگفت به منظور تعمیر و یا تعویض بوده که این امر به آسانی با استفاده از دستگاه جلادهنده نظیر پولیشر قابل اجتناب می باشد.

نحوه استفاده از دستگاه پولیش

به منظور استفاده از این دستگاه نظافت صنعتی ابتدا لازم است تا از وجود تعداد کافی کابل برق در محیط اطمینان حاصل نمود، سپس با تخلیه محیط عملیات پولیش زنی را از داخلی ترین بخش به سمت درب خروجی آغاز نمایید. پیش از شروع عملیات از مناسب بودن برس یا پد، تناسب ماده جلادهنده یا ماده شوینده با سطح و تنظیم مناسب دسته کنترلی اطمینان حاصل نمایید.

کاربرد های مختلف پولیشر

کاربرد های مختلف پولیشر
کاربرد های مختلف پولیشر

راه‌ های زیادی برای حفظ کفپوش های مختلف صنعتی و ساختمانی وجود دارد (مانند کفسابی) که برخی کارها جنبه حفاظتی و برخی دیگر جنبه ترمیمی دارند. پولیشر از جمله دستگاه هایی است که جهت ترمیم و بازگردانی جلا از دست رفته سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به وسیله یک پد پولیش و یا یک برس به انجام عملیات جلادهی می پردازد، از این دستگاه برای نظافت و برق انداختن سطوح سنگی و یا سرامیک استفاده می شود و به دلیل اینکه دستگاه های پولیشر دارای مکنده نمی باشند نمی توان به وسیله آنها زمین را خشک کرد و باید در استفاده از مواد پولیش دقت کرد که فقط به میزانی از مواد استفاده شود که با پد پولیش دستگاه خشک گردند، در غیر این صورت زمین و یا سطح مورد نظر نظافت با پولیشر خیس باقی می ماند و یا اینکه نیاز به یک جاروی آب و خاک به جهت جمع آوری مواد باقی مانده از روی زمین می باشد. براساس نوع برس، پولیش زنی دارای انواع مختلفی می باشد از جمله:

– پولیش با برس زبر

پولیش با برس زبر
پولیش با برس زبر

این پولیش دارای خاصیت سایندگی فوق العاده بالا می باشد، با استفاده از این پولیشر خراش های عمیق به راحتی از بین رفته (خراش هایی که هنوز به سطح زیرین نرسیده باشند) و البته سطح پولیش شده به دلیل زبری بالای پولیش کاملا مات خواهد شد و نیاز است پس از استفاده از این روش، با استفاده از پولیشر نرم تر نیز عمل پولیش انجام شود تا باعث شفافیت و درخشندگی گردد. پس باید توجه داشت که پولیشر زبر به تنهایی قابل استفاده نبوده و مکمل آن پولیشر نرم می باشد. مصرف مکرر و بیش از حد پولیشر زبر (خشن) میتواند باعث ناپایدار کردن و نهایتا از بین بردن سطوح شود.

– پولیش با برس نرم

پولیش با برس نرم
پولیش با برس نرم

این پولیش نیز دارای خاصیت سایندگی بسیار ظریفی می باشد به طوری که سطح را کاملا براق و صاف نموده و کلیه خطوط و خراش های سطحی را از بین می‌برد، از این روش می توان به صورت موضعی در سطوح مختلف استفاده نمود. همچنین از دستگاه پولیش جهت تمیز کردن لکه های محیطی مانند قیر، شیره درختان و… استفاده میشود.

 

 

 

 

عکس های مرتبط:

 

ساب زنی با پولیشر
ساب زنی با پولیشر
پولیش مراکز صنعتی
پولیش مراکز صنعتی
براق کردن سطح با پولیشر صنعتی
براق کردن سطح با پولیشر صنعتی

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید